Toyota Auris: nástupca Corolly je tu

Toyota Corolla je autom známym po celom svete. Doba sa však mení a túto legendu vystrieda prichádzajúci Auris.

Toyota Auris prišla ako blesk z čistého neba. Fanúšikovia značky dúfali v zachovanie mena, no vozidlo má priniesť do sveta nižšej strednej triedy natoľko odlišnú filozofiu, že sa automobilka napokon rozhodla pojem Corolla poslat do výsluhy. Na svet tak príde nový Auris.

Auris oproti Corolle narastie na dĺžku o 4 cm na výsledných 4,22 m, na šírku o 5 cm (1,76 m) a na výšku o 6 cm (1,53 m). To značí, že interiér bude poskytovať posádke viac priestoru vo všetkých smeroch.

Corolla sedan vyrábaná v Turecku zostane zatiaľ bez nástupcu, s tým sa počíta až koncom budúceho roka. O verzii kombi zatiaľ žiadne informácie nemáme.

Dominantou prednej časti Aurisu bude nezvyklo tvarovaná kapota s výraznými prelismi. Jednotlivé detaily sa však do uvedenia na trh určite dočkajú umiernenia, štúdie bývajú spravidla odvážnejšie ako sériová podoba. Aurisu však do nej mnoho nechýba, pretože cesty začne brázdiť už začiatkom budúceho roka.

Podľa vyjadrení automobilky si dizajnéri dali záležať najmä na spracovaní a ergonómii interiéru. Žiadne rušivé výstrednosti, funkčnosť je na prvom mieste. Pasažieri vzadu isto ocenia rovnú podlahu neprekážajúcu nohám. Na prianie sa bude dodávať veľká panoramatická presklenná strecha, ktorá vnesie do interiéru významnú dávku vzdušnosti.

Tip: kompletní fotospeciál z Paříže si můžete prohlédnou zde, představení všech novinek zde

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Toyota Auris, živé foto z Paříže

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Toyota Auris

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků