Toyota Auris: nástupca Corolly je tu

Toyota Corolla je autom známym po celom svete. Doba sa však mení a túto legendu vystrieda prichádzajúci Auris.

Toyota Auris prišla ako blesk z čistého neba. Fanúšikovia značky dúfali v zachovanie mena, no vozidlo má priniesť do sveta nižšej strednej triedy natoľko odlišnú filozofiu, že sa automobilka napokon rozhodla pojem Corolla poslat do výsluhy. Na svet tak príde nový Auris.

Auris oproti Corolle narastie na dĺžku o 4 cm na výsledných 4,22 m, na šírku o 5 cm (1,76 m) a na výšku o 6 cm (1,53 m). To značí, že interiér bude poskytovať posádke viac priestoru vo všetkých smeroch.

Corolla sedan vyrábaná v Turecku zostane zatiaľ bez nástupcu, s tým sa počíta až koncom budúceho roka. O verzii kombi zatiaľ žiadne informácie nemáme.

Dominantou prednej časti Aurisu bude nezvyklo tvarovaná kapota s výraznými prelismi. Jednotlivé detaily sa však do uvedenia na trh určite dočkajú umiernenia, štúdie bývajú spravidla odvážnejšie ako sériová podoba. Aurisu však do nej mnoho nechýba, pretože cesty začne brázdiť už začiatkom budúceho roka.

Podľa vyjadrení automobilky si dizajnéri dali záležať najmä na spracovaní a ergonómii interiéru. Žiadne rušivé výstrednosti, funkčnosť je na prvom mieste. Pasažieri vzadu isto ocenia rovnú podlahu neprekážajúcu nohám. Na prianie sa bude dodávať veľká panoramatická presklenná strecha, ktorá vnesie do interiéru významnú dávku vzdušnosti.

Tip: kompletní fotospeciál z Paříže si můžete prohlédnou zde, představení všech novinek zde

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Toyota Auris, živé foto z Paříže

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Toyota Auris

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

včera | Milan Lažanský | 49 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků