Toyota Auris již brzy s novým úsporným agregátem

Japonská automobilka Toyota oficiálně představila svůj nový úsporný agregát, který bude těžit z vícero pokrokových technologii a v nabídce nahradí oblíbený 1,4litrový čtyřválec, s nímž bude mít srovnatelné parametry. 1,33 litrová novinka s názvem Dual VVT-i disponuje výkonem 74 kW/101 koní a maximálním točivým momentem 132 Nm, což je dokonce více, než u zmiňované „jednačtyřky“.

Výkon z nového menšího a o 13 kg lehčího čtyřválce na kola přední nápravy distribuuje nová šestistupňová manuální převodovka s upravenými převody tak, aby byla jízda co nejúspornější. Další technologii, která přispěje ke snížení spotřeby, je i funkce Stop&Start, která si své využití najde zejména v hustém městském provozu. Koneckonců, novinka si na 100 km v kombinovaném provozu řekne o 5,8 litru a na jeden kilometr vyprodukuje 135 gramů emisí CO2, což je v porovnání se starší 1,4 VVT-i zlepšení o zhruba 17 procent.

Nový agregát se v nabídkách u prodejců po celé Evropě začne objevovat již v průběhu příštích měsíců a jeho použití zvedne pořizovací cenu v průměru o 200 liber (6 100 Kč).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Toyota Auris a agregát 1,33 Dual VVT-i
TEST Renault Mégane Grandtour GT dCi: Ekonomická nerovnice

Renault Mégane Grandtour GT dCi

Úsporných vozů s vizáží ostrých verzí se na českém trhu najde spousta. Zkoušený Mégane GT dCi je jedním z nich, jedna věc nám na něm ale nesedí. A motor to není.

včera | Jan Mička | 32 příspěvků
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

21.  11.  2017 | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků