Toyota Auris již brzy s novým úsporným agregátem

Japonská automobilka Toyota oficiálně představila svůj nový úsporný agregát, který bude těžit z vícero pokrokových technologii a v nabídce nahradí oblíbený 1,4litrový čtyřválec, s nímž bude mít srovnatelné parametry. 1,33 litrová novinka s názvem Dual VVT-i disponuje výkonem 74 kW/101 koní a maximálním točivým momentem 132 Nm, což je dokonce více, než u zmiňované „jednačtyřky“.

Výkon z nového menšího a o 13 kg lehčího čtyřválce na kola přední nápravy distribuuje nová šestistupňová manuální převodovka s upravenými převody tak, aby byla jízda co nejúspornější. Další technologii, která přispěje ke snížení spotřeby, je i funkce Stop&Start, která si své využití najde zejména v hustém městském provozu. Koneckonců, novinka si na 100 km v kombinovaném provozu řekne o 5,8 litru a na jeden kilometr vyprodukuje 135 gramů emisí CO2, což je v porovnání se starší 1,4 VVT-i zlepšení o zhruba 17 procent.

Nový agregát se v nabídkách u prodejců po celé Evropě začne objevovat již v průběhu příštích měsíců a jeho použití zvedne pořizovací cenu v průměru o 200 liber (6 100 Kč).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Toyota Auris a agregát 1,33 Dual VVT-i
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků