Toyota Auris již brzy s novým úsporným agregátem

Japonská automobilka Toyota oficiálně představila svůj nový úsporný agregát, který bude těžit z vícero pokrokových technologii a v nabídce nahradí oblíbený 1,4litrový čtyřválec, s nímž bude mít srovnatelné parametry. 1,33 litrová novinka s názvem Dual VVT-i disponuje výkonem 74 kW/101 koní a maximálním točivým momentem 132 Nm, což je dokonce více, než u zmiňované „jednačtyřky“.

Výkon z nového menšího a o 13 kg lehčího čtyřválce na kola přední nápravy distribuuje nová šestistupňová manuální převodovka s upravenými převody tak, aby byla jízda co nejúspornější. Další technologii, která přispěje ke snížení spotřeby, je i funkce Stop&Start, která si své využití najde zejména v hustém městském provozu. Koneckonců, novinka si na 100 km v kombinovaném provozu řekne o 5,8 litru a na jeden kilometr vyprodukuje 135 gramů emisí CO2, což je v porovnání se starší 1,4 VVT-i zlepšení o zhruba 17 procent.

Nový agregát se v nabídkách u prodejců po celé Evropě začne objevovat již v průběhu příštích měsíců a jeho použití zvedne pořizovací cenu v průměru o 200 liber (6 100 Kč).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Toyota Auris a agregát 1,33 Dual VVT-i
TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

15.  11.  2018 | Jan Mička | 62 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků