Toyota Auris HSD: konfekční hybrid zná svou českou cenu

Možná vám hybridy nejsou proti srsti, však při určitém stylu jízdy dokážou být znatelně efektivnější než konvenční čtyřkoloví soukmenovci, ale vadí vám, že mnohdy vypadají jak z jiné planety. Typický kompaktní hybrid Toyta Prius již sice znatelně zevšedněl, ale pořád vypadá zvláštně. A taková Honda Insignt na tom není lépe.

Jistě i proto s Toyota rozhodla opatřit hybridní technologií konfekčně vyhlížející model Auris. Od dob představení Aurisu HSD je tak jasné, že si jednoho dne budete moci pořídit hybridní kompakt, v němž nebudete vypadat jak E.T. na výletě. A ten den právě nastal.

Toyota totiž vůz právě uvedla český na trh. Pozoruhodné je, že Auris se tak stává vůbec prvním a zatím jediným modelem, který umožňuje volit mezi zážehovým, vznětovým nebo plně hybridním pohonem. Připomeňme, že pohon Hybrid Synergy Drive je schopen fungovat samostatně i ve spojení se zážehovým motorem 1,8 l VVT-i. Maximální systémový výkon zážehového motoru a elektromotoru činí 136 k, což Aurisu HSD ve spojení s bezstupňovou převodovkou E-CVT umožňuje akcelerovat z 0 na 100 km/h za 11,4 s a dosahovat nejvyšší rychlosti 180 km/h.

Plně hybridní Auris přitom nabídne kombinovanou spotřebu paliva jen 3,8 l/100 km v kombinovaném eurocyklu, což je nesporně zajímavé číslo. Má tak nízké emise CO2, ale produkuje též výrazně nižší emise NOx než vozy se vznětovým motorem o srovnatelném výkonu. Auris se navíc dokáže krátkodobě pohybovat i v režimu elektromobilu, kdy produkuje přímé nulové emise, zvládne tak ale ujet jen vzdálenost 2 km při rychlosti do asi 50 km/h.

Pro český trh je Auris HSD nabízen ve třech specifikacích (Luna, Sol a Lux). Základní cena modelu Auris HSD ve výbavě Luna je 549 900,- Kč vč. DPH a tato specifikace obsahuje např. automatickou klimatizaci, elektrický posilovač řízení (EPS), 7 airbagů včetně kolenního u řidiče, přední mlhová světla, světla LED pro denní svícení, hliníková kola, vyhřívání předních sedadel, rádio + CD přehrávač s podporou MP3 a WMA+Aux-in/USB, palubní počítač, centrální zamykání dveří s dálkovým ovládáním či asistent pro rozjezd v kopci. Specifikace a ceny dalších verzí najdete na stránkách Toyoty.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Toyota Auris HSD
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

včera | David Rusol | 13 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky