Toyota Auris HSD: konfekční hybrid zná svou českou cenu

Možná vám hybridy nejsou proti srsti, však při určitém stylu jízdy dokážou být znatelně efektivnější než konvenční čtyřkoloví soukmenovci, ale vadí vám, že mnohdy vypadají jak z jiné planety. Typický kompaktní hybrid Toyta Prius již sice znatelně zevšedněl, ale pořád vypadá zvláštně. A taková Honda Insignt na tom není lépe.

Jistě i proto s Toyota rozhodla opatřit hybridní technologií konfekčně vyhlížející model Auris. Od dob představení Aurisu HSD je tak jasné, že si jednoho dne budete moci pořídit hybridní kompakt, v němž nebudete vypadat jak E.T. na výletě. A ten den právě nastal.

Toyota totiž vůz právě uvedla český na trh. Pozoruhodné je, že Auris se tak stává vůbec prvním a zatím jediným modelem, který umožňuje volit mezi zážehovým, vznětovým nebo plně hybridním pohonem. Připomeňme, že pohon Hybrid Synergy Drive je schopen fungovat samostatně i ve spojení se zážehovým motorem 1,8 l VVT-i. Maximální systémový výkon zážehového motoru a elektromotoru činí 136 k, což Aurisu HSD ve spojení s bezstupňovou převodovkou E-CVT umožňuje akcelerovat z 0 na 100 km/h za 11,4 s a dosahovat nejvyšší rychlosti 180 km/h.

Plně hybridní Auris přitom nabídne kombinovanou spotřebu paliva jen 3,8 l/100 km v kombinovaném eurocyklu, což je nesporně zajímavé číslo. Má tak nízké emise CO2, ale produkuje též výrazně nižší emise NOx než vozy se vznětovým motorem o srovnatelném výkonu. Auris se navíc dokáže krátkodobě pohybovat i v režimu elektromobilu, kdy produkuje přímé nulové emise, zvládne tak ale ujet jen vzdálenost 2 km při rychlosti do asi 50 km/h.

Pro český trh je Auris HSD nabízen ve třech specifikacích (Luna, Sol a Lux). Základní cena modelu Auris HSD ve výbavě Luna je 549 900,- Kč vč. DPH a tato specifikace obsahuje např. automatickou klimatizaci, elektrický posilovač řízení (EPS), 7 airbagů včetně kolenního u řidiče, přední mlhová světla, světla LED pro denní svícení, hliníková kola, vyhřívání předních sedadel, rádio + CD přehrávač s podporou MP3 a WMA+Aux-in/USB, palubní počítač, centrální zamykání dveří s dálkovým ovládáním či asistent pro rozjezd v kopci. Specifikace a ceny dalších verzí najdete na stránkách Toyoty.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Toyota Auris HSD
TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

dnes | Miro Mihálik | 4 příspěvky
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků