je zřejmě zanedbatelná, takže není nutno ji zmiňovat...
Podle emisí (do 100 g/km) to odpovídá spotřebě cca 4,2 litru.
No spotreba bude klasicky hybridova, tedy takova, ze se to nevyplati zatim kupovat.
He to není o tom jestli se to vyplatí peněžence, chápeš? Mě se taky nevyplatí doma recyklovat a přesto to dělám :-P
A ja myslel, ze ekologicky vuz je od toho, aby byl ekologicky. Pokud vyprodukuje vice emisi a odpadu, pak je k nicemu a nema smysl ho ani resit.A mohu se zeptat jak doma recyklujete? To si jako utrete zadek a pak to ususite a pouzivate to na psani?
A on vyprodukuje více emisí a odpadu? :-O Nějaký dkaz by nebyl? Jinak podobné tvzení, nemá cenu řešit :-P Nižší spotřeba totiž neni jen o emisích. Ta ropa se musí vytěžit, převézt, udělat z ní naftu (benzín), znovu rozvést ..... a to vše taky produje spoustu odpadu a emisí, chápeš? Pokud ne, tak nejsi cílový zákazník těchto vozů.Ne děláme z toho ubrousky a ty pak dodávame do restaurací, abysis měl čim utírat pusu po jídle :-D:-P
No v ramci toho, ze Prius II mame, tak si umim overit i tu spotrebu. Jinak ano, to, ze se usetri litr-dva na spotrebe usetri i spoustu energie pri vyrobe toho paliva. Ale jaksi zapominate na to, ze zase ten Prius ma desitky kilogramu akumulatoru, ktere se musi vyrobit, tezke toxicke kovy na ni vytezit a zpracovat a to dovest do auta. Ma navic elektromotor, ktery je treba vyrobit, material na nej vytezit a to vse dopravit. Takze kdyz rikate A, rikejte i B.Energetickou bilanci nikdo nezna, jenom automobilky a ty ji neprozradi. Kdyby byly hybridy tak hyper usporne v celkove bilanci, automobilky budou prvni, ktere ukazou vysledky, ktere mluvi pro ne. Prozatim existuji jenom urcite studie, ktere moc pozitivne nevychazi pro soucasne hybridy.
Já na to nezapomínám. Prostě každá v podstatě začínající technologie má zpočátku zápory a je nevýhodná. Např. před pár lety LCD nebo plazmy. Šílená cena, tragická obrazová kvalita, žroti energie, kusová výroba ... No a dneska? Podobný platí pro hybridy. Prostě se musí zpočátku najít pár boháčů, co do toho jdou, jinak je jakákoliv nová technologie mrtvá ;-)http://www.autorevue.cz/Bleskovky/Zatezuji-hybridy-neumerne-zivotni-prostredi/sc-3-sr-1-a-18188/default.aspx
V prvni rade to neni energeticka bilance, ale pouze srovnani porudkce CO2 a to s ohledem na vyprodukovane emise CO2 pri najeti tech 6000 km to vychazi, ze ten hybrid vyrobne prijde asi jako kdyz roztavime 500g zeleza. no jelikoz jenom ten elektromtor vazi par kilo, vinuti je z medi, ktere ma taky par kilo a potrebuje vice energie, tak nam to nejak nevychazi :) Ale chapu, ze to vypada pekne. Laici nemaji sanci poznat, zda je to realne, nebo ne.
Ono to srovnání není jednoduché. Hybrid šetří palivo hlavně ve městě a případně na okreskách kde se častěji zrychluje a zpomaluje, při konstantní jízdě je úspora minimální. Teď je i otázka s čím se to srovná, třeba když se to srovná s dieselem, tak ten potřebuje navíc turbo, složitější komponenty (vstřikování, dvouhmoty, ...) a např. v případě automatické DSG převodovky další provozní kapaliny apod + musí se to vyrobit atd. + drahé filtry pevných částic z drahých kovů atd. Tam už to může být vyrovnané. Taky je zde problém tzv. externalit, tedy, že do ekologické zátěže by se měli započítat i ekologické škody způsobené různými ropnými úniky (havarovaný tanker apod.). Ve své podstatě na to jde udělat spoustu studií a každá dopadne jinak :-DJinak ta váha baterek není nijak tragická, baterky v novém Priusu váží 44kg. Pro srovnání váhový rozdíl motorů V8 a V12 z Aston Martinu je 50 kg :-D
A o tom to prece je :) zastanci maji svoje studie, odpruci svoje.Ja jsem nekde mezi tim. Mi je to putna. Prozatim to zadna slava neni, ale verim, ze za par let to budou zajimave systemy, ktere by bez tech dnesnich nepovedencu nemohly nikdy vzniknout.
Zajímavé to začne být až se Ni-MH baterky nahradí Li-Ion nebo Li-Pol baterkama.
Ani to neni cesta. Zajimave to bude, az zdrojem energie bude krabicka tak 20x20 cm, ktera umozni dojezd tak 800-1000 km tempem jako s benzinovym autem a nabijeni pak nebude trvat dele jak 5 minut. Pak to bude zajimave. Do te doby to bude o nicem.
Slovo "ekologie" má dle Wikipedie několik významů:"Ekologie se užívá v několika významech. V původním významu je ekologie biologická věda, která se zabývá vztahem organismů a jejich prostředí a vztahem organismů navzájem. Jako první tak nazval a definoval tento vědní obor Ernst Haeckel v roce 1866.Dále se ekologie užívá v širokém smyslu jako ochrana životního prostředí nebo dokonce místo přírodní prostředí (např. ekologicky šetrný výrobek znamená výrobek šetrný k životnímu prostředí). Toto užití - viz ochrana přírody.Ekologie může být také označení pro určitou ideologii (např. v tvrzení hlubinná ekologie je základním přesvědčením radikálního ekologického hnutí). Toto užití - viz ekologismus."Na a vyber si :-D V tomto případě spíše ten poslední, tedy ideologie B-]
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.