Toyota Auris HSD: hybrid pro masy?

Auris HSD nám ve Frankfurtu naznačí, jak bude vypadat sériový vůz. Dočkáme se konečně dostupného hybridu v konvenčním hávu?

Hybridní Auris hodlá Toyota do prodejů vpustit již v průběhu příštího roku. Podle představitelů značky má jít o milník v jejich snažení o aplikaci plně hybridních technologií do evropských vozů nejfrekventovanější kategorie nižší střední třídy.

Jak si ale můžeme domyslet, má Auris HSD sdílet technologie s typem Prius třetí generace. Díky tomu se můžeme těšit na zážehovou osmnáctistovku pracující v tzv. Atkinsonově cyklu, jež bude dávat 98 koní (74 kW) a má spolupracovat s elektromotorem o výkonu 80 koní (60 kW) a sadou nikl-metal hydridových akumulátorů. Jako správný „full hybrid“ bude schopen ujet na čistě elektrický pohon alespoň dva kilometry při rychlosti 50 km/h. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Podle Toyoty její Auris HSD zrychlí z klidu na 100 km/h okolo 10 s, přičemž má nabízet ve své třídě „prvotřídní“ spotřebu a emise CO2 pod hranicí 100 g/km. V porovnání s konvenčním Aurisem, jenž v Evropě jako pětidvéřový hatchback nahradil dosavadní legendární jméno Corolla, se HSD bude lišit drobnými změnami karosérie, jež mají za úkol snížit odpor vzduchu a odlišit ji od zbytku modelové řady. Příď tak dostane nový nárazník s hladkými rohy a pozměněnou maskou, přední i zadní světlomety tvořené soustavami LED a zadní nárazník obsáhne difuzor a větší spoiler.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Mezi další změny patří o 20 mm nižší světlost, důsledně krytý spodek vozu či aerodynamicky optimalizované osmnáctipalcové ráfky, jež mají za úkol snížit turbulence v oblasti blatníků. Sadu obligátních úprav doplňují pneumatiky se sníženým valivým odporem. Výsledkem je na třídu kompaktních vozů velmi slušný koeficient 0,28, zatímco nejnovější Prius dosahuje dokonce 0,25, ovšem ten je delší a byl primárně konstruován pro co nejnižší odpory. Auris HSD je osazen solárními panely na střeše, které mají kromě jiného napájet i telefony a externí zvukové přehrávače v rámci nového multimediálního systému.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Je však třeba připomenout, že se stále jedná jen o studii, čemuž odpovídá i ztvárnění interiéru. Ten se tak vyznačuje exkluzivním čalouněním modrou kůží Gaucholino s mírně kontrastním stehováním a středovou konzolí, jež byla spolu s prvky ve dveřích a po stranách palubní desky zrobena ze světle perleťového materiálu. Najdeme zde také pestrobarevné a adpatabilní osvětlení v různých rovinách interiéru, modifikovaný volant nebo specifický přístrojový štít.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Sériové provedení Toyoty Auris HSD se bude vyrábět v továrně Toyota Motor Manufacturing UK (TMUK) v britském Burnastoneu poblíž Derby a v Evropě se začne prodávat v druhé půli příštího roku.

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků