Trosku by som ta opravil. Honda Civic nemoze byt prvy normalny hybrid. Tym je Toyota PRIUS ktoreho prva generacia vznikla v roku 1997 a momentalne je v predaji uz tretia generacia. NORMALNY hybrid je trochu laicke pomenovanie pre hybridne vozidlo schopne za urcitych podmienok jazdit IBA na elektricky pohon. PRIUS to spolu s buducim Aurisom dokazu o com sa celej Honde a zvysku zatial moze iba snivat (vratane Hondy Inisight)...
Pokud je podle tebe Prius "normalni hybrid" v tom smyslu, v jakem je napsan clanek, pak ovsem nemas pravdu a prvnim "normalnim hybridem" byla Honda Insight. Autor chtel jaksi vypichnout fakt, ze se hybrid dostal i do "normalniho" modelu a neni jen v necem extra tvarovanem, pripadne extra drahem. Zapomnel pri tom ovsem prave na Civic.
tak "prvy normalne sa tvariaci hybrid" - ak neratam Lexusnu znacku za troska inu cenu,...
Auris len ťažko môže byť prvý "normálny" hybrid, keď Civic Hybrid sa vyrába od roku 2003 a momentálne je už v svojej druhej generácii.
Civic hybrid pracuje trochu jinak, tam je elektromotor jako podpůrný prostředek při rozjezdech (takové "elektrické turbo") a nedokáže jet čistě na elektřinu.
No a co? Koly snad tvrdi neco o rozdilech v pohonu? Prvnim "normalnim" hybridem ve smyslu tohoto Aurisu byl prave Civic. Autor proste na Civic zapomnel a blaboli z hladu. Auris je "pouze" prvnim "normalnim full hybridem", pokud by chtel nekdo vypichnout prave moznost jezdit jen na elektrinu.
No právě, třeba autor za "normální hybrid" považoval právě ten "full hybrid". Ale to by nám mohl říct jedině autor jak to myslel.
Vazne mi pripada, ze si stojis na vedeni, ale Koly uz to napsal za me.B-]
Autor to snáď jasne napísal, alebo len diskutujete a nečítate na čo reagujete? Citujem:"Jenže vždy to byly vozy futuristické či jinak bizarní (jako Toyota Prius nebo Honda Insight), popř. vozy velké, luxusní a tedy velmi drahé (hybridní Lexusy, nově i BMW apod.). Toyota se nyní, jako jeden z průkopníků hybridní technologie, konečně pustila do vývoje hybridního modelu, který bude postaven na základě obyčejného a dostupného kompaktu, modelu Auris."Takže žiadny full hybrid ani nič podobné, reagoval som na to, že Auris zďaleka nebude prvý hybrid postavený na základe obyčajného a dostupného auta, lebo už je tu dosť dlho napríklad Civic.
Koly tvrdi ze Civic je prvy NORMALNY hybrid! To je kravina.
Raději dechťák. Levnější a méně složitý.
Méně složitý a levnější ?Hybrid = baterky, elektromotor, rekuperační jednotkaDiesel = vstřiky, turbo, dvouhmotaNové baterky do Hondy Insight stojí cca 2.000,- USD = cca 36.000,- KčNové vstřiky = cca 20.000,- Kč + případně i čerpadlo za cca 30.000,- Kč, nové turbo cca 30.000,- Kč, nová dvouhmota se spojkou cca 30.000,- Kč.
petr: v hybridu není spalovací motor ?? :-O
Je, ale nemá choulostivé vstřiky, ani turbo, ani dvouhmotu.
Primovstrikove benzinove motory nemaji choulostive vstriky? To jsou mi novinky.U hybridu je kopa elektroniky navic, kde muze vzniknout mnoho problemu apod. Chapu, ze u lidi z Toyoty nelze cekat nejakou soudnost, ale takto to zase neprehanejte s tim bojem za hybridy.
Jistěže jsou, jenže hybridy je (přímovstřikové motory) nemají :-PTo je pravda, ale diesel není o nic jednodušší ani levnější a to je oč tu běží :-P
No ale proc nemuzeme stavet vuci hybridum treba atmosfericky benzin?
Protože v prvním příspěvku "p" tvrdil, že nafťák je levnější a míň složitý, tak proto ;-)Atmosferický benzín je jednoznačně levnější a méně složitý než diesel nebo hybrid, v tom se určitě shodneme. Ikdyž zanedlouho levný a nenáročný atmosferický benzín bude rarita páč se do aut budou cpát složité přímovstřiky s turbem a systémem StartAndGo :-/
Za normální cenu?:-D
A proč ne ?Honda Civic Hybrid = 599.990,- KčŠkoda Octavia 1.9TDI DPF 77kW Elegance s automatem = 605.900,- Kč
A smankote a zname i neco jineho nez Skodu? Uz toho komplexu bylo dost.Ano, muzeme treba vzit BMW rady 1 a to srovnat s tim BMW, to vyjde pro Civic daleko lepe. Nebo se oprostime od komplexu a zkusime to srovnat i s necim jinym, nez Skodou. A razem zjistime, ze se nic super nekona.
Existují i jiné vozy, ale Škoda je nejprodávanější ;-) Ale pro klid Vaší duše:Ford Focus sedan 1.8 TDCI 85kW = 618.490,- KčMazda 3 sedan 1.6 MZ-CD TXPlus = 559.900,- KčNissan Tiida sedan 1.5 dCi Tekna = 583.900,- Kč
Hm a co treba Megane kombi 1,5 dCI 105 za 440tisic s vybavou toho Civicu? A uprimne nasel bych vice vyrazne levnejisch aut. Nebo proc porad vuci tomu hybridu stavet dizly? Pak tu mame teba megane 1,6 za 420tis.Pri pohledu na spotreb je navratnost u toho dCi nikdy, jelikoz am mensi kombinovanou spotrebu jak ten Civic. u toho 1,6 je navratnost pres 270 000 km. A uprimne receno aut co stoji vyrazne mene pri stejne vybave jako ten Civic je vicero...
Ale tady se baví o AUTECH, ne Renaultech :-P. Ta rádoby radost z levného nákupu, velmi brzy vystřídá nasran.st z toho, kde bylo ušetřeno a není to vidět. Jenže to většinou zákazník zjistí až když je pozdě. A kdepak soudruzi z Renaultu ušetřili, že můžou prodávat za tak"málo". Co z toho auta začne odpádavat jako první tentokrát? :-O
Náhodou některé Renaulty jsou vyrobeny Samsungem v Koreji a jsou složeny z dílů starých Nissanů, takže na trhu jsou už i spolehlivé Renaulty :-DJinak nový Mégan už má i své problémy, třeba při velkých teplotách klesá kontrast displaye (prý po updatu řídící jednotky vše v pořádku) a kvůli špatnému sváru na brzdovém pedálu už byla i svolávačka.To mi připomíná vtip, který mi řekl kolega (majitel Scénica): víš proč mi renaulťáci nepořádáme žádné srazy ? ... No protože se scházíme pravidelně každé ráno v servisu :-D:-D:-D
p. s. nic neni zadarmo, ani "sleva", resp. to nazvěme dobrou cenou. Že by se v socialistické Francii ušetřilo na mzdách :-O Asi těžko, spíš, kam oko zákazníka nedohlédne při nákupu :-P;-) V tom mam naprosto jasno B-]
Prius a Honda Insight maju pomerne normalne ceny,...takze treba verit, ze nebude drahsi, ako diesel s automatom.....
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.