Toyota Auris dostala pod kapotu šestiválec

Na konci května jsme vás jako první informovali o záměru japonské automobilky Toyota použít pod kapotou modelu Auris/Corolla šestiválcový motor (celá zpráva). I když to posléze vypadalo, že tento záměr nebude jen tak naplněn, realita je jiná a Auris V6 je na světě.

Pod kapotu hatchbacku nižší střední třídy se vměstnal šestiválec o objemu 3,5 litru a Auris se tím stane králem segmentu, nikdo v žádném kompaktu nenabízí větší motor. Agregát disponuje výkonem 206 kW (280 k) a točivým momentem 345 Nm.

Auris V6 dostane standardně šestistupňový manuál, ale za příplatek si lze zvolit i šestistupňový automat. Za 18" koly lze najít 16" brzdové kotouče a také modifikovaný podvozek.

Prozatím není známo, zda Auris V6 disponuje jen předním náhonem, nebo dostal i něco lepšího. Přeci jenom při váze agregátu a výkonu bude ryze přední náhon poměrně problematický.

Není ani známo, zda bude tento model distribuován jen do Spojených států a Austrálie, nebo zda se podívá i k nám. Pokud ano, pak se máme opravdu na co těšit, protože šest válců je prostě šest válců.

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků