Toyota Auris dostala pod kapotu šestiválec

Na konci května jsme vás jako první informovali o záměru japonské automobilky Toyota použít pod kapotou modelu Auris/Corolla šestiválcový motor (celá zpráva). I když to posléze vypadalo, že tento záměr nebude jen tak naplněn, realita je jiná a Auris V6 je na světě.

Pod kapotu hatchbacku nižší střední třídy se vměstnal šestiválec o objemu 3,5 litru a Auris se tím stane králem segmentu, nikdo v žádném kompaktu nenabízí větší motor. Agregát disponuje výkonem 206 kW (280 k) a točivým momentem 345 Nm.

Auris V6 dostane standardně šestistupňový manuál, ale za příplatek si lze zvolit i šestistupňový automat. Za 18" koly lze najít 16" brzdové kotouče a také modifikovaný podvozek.

Prozatím není známo, zda Auris V6 disponuje jen předním náhonem, nebo dostal i něco lepšího. Přeci jenom při váze agregátu a výkonu bude ryze přední náhon poměrně problematický.

Není ani známo, zda bude tento model distribuován jen do Spojených států a Austrálie, nebo zda se podívá i k nám. Pokud ano, pak se máme opravdu na co těšit, protože šest válců je prostě šest válců.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 7 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků