Toyota Auris 2010: facelift a hybrid i pro Evropu

Toyota Auris 2010: facelift a hybrid i pro Evropu

Faceliftovaný Auris jsme vám krátce představili již loni v říjnu. Šlo o japonskou verzi tohoto modelu, nicméně již tehdy bylo více než pravděpodobné, že ani Evropu omlazení Aurisu nemine. A skutečně neminulo, byť si s jeho uvedením na trh dali u Toyoty hodně na čas.

Ani po tak dlouhé době se ale Evropská divize automobilky zrovna nepředala a zatím uvolnila jen dvojici nekomentovaných fotografií, ze kterých si můžeme být leda jisti, že k nějakému faceliftu opravdu dojde. Naštěstí britské zastoupení firmy bylo o něco sdílnější, a tak pro vás máme i pár dalších informací.

Z těch mimo jiné plyne, že Auris HSD s hybridním pohonným ústrojím z modelu Prius se v Anglii začne vyrábět již letos v červnu a oficiálně se představí zřejmě v Ženevě. Automobilka Toyota  se snaží zákazníky přesvědčit o tom, že svůj kompaktní Auris důkladně přestavěla, ale ruku na srdce, málokdo si zřejmě provedených změn na první pohled všimne. Do jejich seznamu patří pozměněný přední nárazník, nová sdružená světla, přepracovaná maska a upravená kapota, nemluvě o novém designu litých kol s průměrem šestnáct a sedmnáct palců. Podobně decentního omlazení se dočkala i záď vozu, boční blinkry se přestěhovaly do zpětných zrcátek.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Interiér údajně dostal čalounění kvalitnějšími a měkčími materiály na horní části palubní desky, novou středovou konzoli a pozměněný přístrojový štít s optitronovými ukazateli, snímky jsme však zatím neviděli. Podvozek byl v detailech nově odladěn, vyjma zmíněné hybridní verze HSD však zůstává nabídka pohonných jednotek beze změn, volit tak budeme moci ze zážehových motorů 1,33i s funkcí start/stop a 1,6 Valvematic  s manuálním řazením, nebo automatem MultiMode a vznětového čtyřválce 1,4 D-4D. V Anglii se bude modernizovaný Auris prodávat v cenovém rozpětí od 14 463 do 16 495 liber. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Toyota Auris 2010 v Evropské verzi
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

včera | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků