Toyota Auris 2010: facelift a hybrid i pro Evropu

Faceliftovaný Auris jsme vám krátce představili již loni v říjnu. Šlo o japonskou verzi tohoto modelu, nicméně již tehdy bylo více než pravděpodobné, že ani Evropu omlazení Aurisu nemine. A skutečně neminulo, byť si s jeho uvedením na trh dali u Toyoty hodně na čas.

Ani po tak dlouhé době se ale Evropská divize automobilky zrovna nepředala a zatím uvolnila jen dvojici nekomentovaných fotografií, ze kterých si můžeme být leda jisti, že k nějakému faceliftu opravdu dojde. Naštěstí britské zastoupení firmy bylo o něco sdílnější, a tak pro vás máme i pár dalších informací.

Z těch mimo jiné plyne, že Auris HSD s hybridním pohonným ústrojím z modelu Prius se v Anglii začne vyrábět již letos v červnu a oficiálně se představí zřejmě v Ženevě. Automobilka Toyota  se snaží zákazníky přesvědčit o tom, že svůj kompaktní Auris důkladně přestavěla, ale ruku na srdce, málokdo si zřejmě provedených změn na první pohled všimne. Do jejich seznamu patří pozměněný přední nárazník, nová sdružená světla, přepracovaná maska a upravená kapota, nemluvě o novém designu litých kol s průměrem šestnáct a sedmnáct palců. Podobně decentního omlazení se dočkala i záď vozu, boční blinkry se přestěhovaly do zpětných zrcátek.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Interiér údajně dostal čalounění kvalitnějšími a měkčími materiály na horní části palubní desky, novou středovou konzoli a pozměněný přístrojový štít s optitronovými ukazateli, snímky jsme však zatím neviděli. Podvozek byl v detailech nově odladěn, vyjma zmíněné hybridní verze HSD však zůstává nabídka pohonných jednotek beze změn, volit tak budeme moci ze zážehových motorů 1,33i s funkcí start/stop a 1,6 Valvematic  s manuálním řazením, nebo automatem MultiMode a vznětového čtyřválce 1,4 D-4D. V Anglii se bude modernizovaný Auris prodávat v cenovém rozpětí od 14 463 do 16 495 liber. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Toyota Auris 2010 v Evropské verzi
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků