Toyota Aurion TRD: 323 koní na předku

Toyota se snaží popřít všechny fámy o maximálním výkonu na přední nápravě. Aurion TRD určen pro australský trh má 323 koní.

Možná je škoda, že tenhle vůz si své zákazníky najde jen v Austrálii. Svou koncepcí je skutečným unikátem, vždyť posuďte sami. Pro pohon velkého sedanu byl vybrán 3,5litrový šestiválec dopovaný kompresorem, který produkuje úctyhodný výkon 241 kW/323 koní. Nic extra? V pořádku, jenomže všechna síla je posílána pouze na přední kola. A to je již slušná dávka…

Aby byla zajištěna alespoň dostatečná trakce, používá Aurion TRD (Toyota Racing Development) šestistupňový automat. Jen je otázkou, co může být na něm sportovního… O to tu ale zřejmě tolik nejde, trh si žádá své. Aurion zvládá stovku za 6,1 sekundy a sprint na čtvrt míle mu trvá 14,2 s. To jsou na sedan této velikosti slušná čísla. Samostatnou kapitolou zřejmě bude naladění elektronických systému, především stabilizace. Ta bude zřejmě zasahovat poměrně skoro, přední kola toho totiž budou mít na starosti až příliš.

Motor sám o sobě je pěkný tahoun. Točivý moment 300 Nm je k dispozici již od 1250 otáček a pod tuto hodnotu neklesá až do zásahu omezovače, maximální hodnota činí rovných 400 Nm. Toyota Aurion TRD osadila výkonnými brzdami, které by měly odolávat i intenzivnějšímu zatížení. Vůz stojí na 19“ kolech z lehkých slitin a jako celek působí vcelku dynamicky. Škoda jen, že ho Toyota do Evropy nepustí – podle nás by si v kombinaci s pohonem všech kol Aurion své zákazníky našel…

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Toyota Aurion TRD

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 2 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků