Toyota Aurion TRD: 323 koní na předku

Toyota se snaží popřít všechny fámy o maximálním výkonu na přední nápravě. Aurion TRD určen pro australský trh má 323 koní.

Možná je škoda, že tenhle vůz si své zákazníky najde jen v Austrálii. Svou koncepcí je skutečným unikátem, vždyť posuďte sami. Pro pohon velkého sedanu byl vybrán 3,5litrový šestiválec dopovaný kompresorem, který produkuje úctyhodný výkon 241 kW/323 koní. Nic extra? V pořádku, jenomže všechna síla je posílána pouze na přední kola. A to je již slušná dávka…

Aby byla zajištěna alespoň dostatečná trakce, používá Aurion TRD (Toyota Racing Development) šestistupňový automat. Jen je otázkou, co může být na něm sportovního… O to tu ale zřejmě tolik nejde, trh si žádá své. Aurion zvládá stovku za 6,1 sekundy a sprint na čtvrt míle mu trvá 14,2 s. To jsou na sedan této velikosti slušná čísla. Samostatnou kapitolou zřejmě bude naladění elektronických systému, především stabilizace. Ta bude zřejmě zasahovat poměrně skoro, přední kola toho totiž budou mít na starosti až příliš.

Motor sám o sobě je pěkný tahoun. Točivý moment 300 Nm je k dispozici již od 1250 otáček a pod tuto hodnotu neklesá až do zásahu omezovače, maximální hodnota činí rovných 400 Nm. Toyota Aurion TRD osadila výkonnými brzdami, které by měly odolávat i intenzivnějšímu zatížení. Vůz stojí na 19“ kolech z lehkých slitin a jako celek působí vcelku dynamicky. Škoda jen, že ho Toyota do Evropy nepustí – podle nás by si v kombinaci s pohonem všech kol Aurion své zákazníky našel…

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Toyota Aurion TRD

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 27 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků