Toyota Aurion TRD: 323 koní na předku

Toyota se snaží popřít všechny fámy o maximálním výkonu na přední nápravě. Aurion TRD určen pro australský trh má 323 koní.

Možná je škoda, že tenhle vůz si své zákazníky najde jen v Austrálii. Svou koncepcí je skutečným unikátem, vždyť posuďte sami. Pro pohon velkého sedanu byl vybrán 3,5litrový šestiválec dopovaný kompresorem, který produkuje úctyhodný výkon 241 kW/323 koní. Nic extra? V pořádku, jenomže všechna síla je posílána pouze na přední kola. A to je již slušná dávka…

Aby byla zajištěna alespoň dostatečná trakce, používá Aurion TRD (Toyota Racing Development) šestistupňový automat. Jen je otázkou, co může být na něm sportovního… O to tu ale zřejmě tolik nejde, trh si žádá své. Aurion zvládá stovku za 6,1 sekundy a sprint na čtvrt míle mu trvá 14,2 s. To jsou na sedan této velikosti slušná čísla. Samostatnou kapitolou zřejmě bude naladění elektronických systému, především stabilizace. Ta bude zřejmě zasahovat poměrně skoro, přední kola toho totiž budou mít na starosti až příliš.

Motor sám o sobě je pěkný tahoun. Točivý moment 300 Nm je k dispozici již od 1250 otáček a pod tuto hodnotu neklesá až do zásahu omezovače, maximální hodnota činí rovných 400 Nm. Toyota Aurion TRD osadila výkonnými brzdami, které by měly odolávat i intenzivnějšímu zatížení. Vůz stojí na 19“ kolech z lehkých slitin a jako celek působí vcelku dynamicky. Škoda jen, že ho Toyota do Evropy nepustí – podle nás by si v kombinaci s pohonem všech kol Aurion své zákazníky našel…

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Toyota Aurion TRD

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků