Toyota 1/X: koncept s pořádnou dávkou karbonu

Mezi koncepty, které bude moci veřejnost spatřit na Tokijském autosalonu, patří i další počin od japonské automobilky Toyota. Ta navázala na své rozšiřující se zkušenosti v oblasti hybridních vozů. Automobilka plánuje v roce 2010 vyrábět vedle Priusu ještě jeden ekologický model a tento koncept by mohl být jeho předzvěstí.

Toyota 1/X v sobě spojuje futuristický design, což ale u konceptů není až tak neobvyklé, černý exteriér pěkně kontrastuje s bílím interiérem. Poměrně zajímavé je ale použití karbonu, které zesiluje plastovou karoserii. Použití této kombinace materiálů se postaralo o to, že celková hmotnost vozu je pouhých 420 kg.

Konceptu se pod kapotu dostal agregát objemu 500 cm3, který je živen směsí E85- etanolu a benzínu. Tomuto agregátu ještě sekunduje přídavný elektromotor. Maloobjemový motor a nízká hmotnost vozidla se podepsaly pod radikálnó snížení produkovaných emisí, podle informací od Toyoty vyprodukuje tenhle koncept až o jednu třetinu méně emisí než Prius.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Toyota 1/X

 

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků