Toyota 1/X: koncept s pořádnou dávkou karbonu

Mezi koncepty, které bude moci veřejnost spatřit na Tokijském autosalonu, patří i další počin od japonské automobilky Toyota. Ta navázala na své rozšiřující se zkušenosti v oblasti hybridních vozů. Automobilka plánuje v roce 2010 vyrábět vedle Priusu ještě jeden ekologický model a tento koncept by mohl být jeho předzvěstí.

Toyota 1/X v sobě spojuje futuristický design, což ale u konceptů není až tak neobvyklé, černý exteriér pěkně kontrastuje s bílím interiérem. Poměrně zajímavé je ale použití karbonu, které zesiluje plastovou karoserii. Použití této kombinace materiálů se postaralo o to, že celková hmotnost vozu je pouhých 420 kg.

Konceptu se pod kapotu dostal agregát objemu 500 cm3, který je živen směsí E85- etanolu a benzínu. Tomuto agregátu ještě sekunduje přídavný elektromotor. Maloobjemový motor a nízká hmotnost vozidla se podepsaly pod radikálnó snížení produkovaných emisí, podle informací od Toyoty vyprodukuje tenhle koncept až o jednu třetinu méně emisí než Prius.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Toyota 1/X

 

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků