Touring paket pro GT3 vznikl i kvůli hromadnému přeprodávání Porsche 911 R

Nový paket pro 911 GT3 vznikl nejen pro potěšení fanoušků.

Porsche se krom rozšiřování portfolia o elektromobily a SUV snaží v rámci klasické řady 911 nabízet i odlehčená a starosvětská auta pro puristy. Ještě, než na svět přišla Carrera T nebo Touring paket pro GT3, hlad po takovém autě se zadním pohonem, manuální převodovkou a atmosférickým motorem byl takový, že ceny prvního takového moderního pokusu, 911 R, po prodeji vylétly do nebes.

"Erko" se v limitované edici 991 kusů původně prodávalo jako nové za lehce přes čtyři miliony korun. Jen ale určitá skupina zákazníků tento vůz ukořistila, už se některé kusy na internetu objevovaly na prodej za více než 27 milionů...

Polovina modelů Porsche bude mít elektromotor již v roce 2025

Polovina modelů Porsche bude mít elektromotor již v roce 2025

Člověk zodpovědný za modelovou řadu 911 nyní přiznal, že zmíněným paketem Touring, který pokračuje v podobné filosofii, ale už není limitovaný, na tyto spekulanty Porsche odpovídá. "Pokud GT3 Touring Pack alespoň trochu sníží tyto ceny, budeme spokojeni. Části zákazníků se to nelíbí, ale s tím dokážeme žít," řekl August Achleitner pro magazín Road and Track.

Již dříve Porsche ústy šéfa divize GT, Andreas Pfeunigera, přiznalo, že překupníky monitoruje. Nejspíš tak zavede podobnou pořadníkovou praxi jako třeba Ferrari. Takto limitované vozy už těmto lidem Porsche neprodá. "Osobně rád vidím, když se naše auta používají - pro to byla stvořena," vysvětluje.

Pokud proti přeprodávající praxi bude Porsche bojovat nelimitovanými verzemi, které nabídnou podobnou filosofii, bude to pro nadšence jen dobře...

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Mercedes-Benz A 180 d: Opravdu potřebujete naftu?

Mercedes-Benz A 180 d

Nová generace Mercedesu třídy A dostala svěží vnější tvary a doslova revoluční interiér. Otestovali jsme jedinou vznětovou verzi nabídky a příjemně překvapila nejenom reálnou spotřebou.

16.  12.  2018 | Jan Mička | 45 příspěvků
Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

13.  12.  2018 | Miro Mihálik | 22 příspěvků
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků