Touring paket pro GT3 vznikl i kvůli hromadnému přeprodávání Porsche 911 R

Nový paket pro 911 GT3 vznikl nejen pro potěšení fanoušků.

Porsche se krom rozšiřování portfolia o elektromobily a SUV snaží v rámci klasické řady 911 nabízet i odlehčená a starosvětská auta pro puristy. Ještě, než na svět přišla Carrera T nebo Touring paket pro GT3, hlad po takovém autě se zadním pohonem, manuální převodovkou a atmosférickým motorem byl takový, že ceny prvního takového moderního pokusu, 911 R, po prodeji vylétly do nebes.

"Erko" se v limitované edici 991 kusů původně prodávalo jako nové za lehce přes čtyři miliony korun. Jen ale určitá skupina zákazníků tento vůz ukořistila, už se některé kusy na internetu objevovaly na prodej za více než 27 milionů...

Polovina modelů Porsche bude mít elektromotor již v roce 2025

Polovina modelů Porsche bude mít elektromotor již v roce 2025

Člověk zodpovědný za modelovou řadu 911 nyní přiznal, že zmíněným paketem Touring, který pokračuje v podobné filosofii, ale už není limitovaný, na tyto spekulanty Porsche odpovídá. "Pokud GT3 Touring Pack alespoň trochu sníží tyto ceny, budeme spokojeni. Části zákazníků se to nelíbí, ale s tím dokážeme žít," řekl August Achleitner pro magazín Road and Track.

Již dříve Porsche ústy šéfa divize GT, Andreas Pfeunigera, přiznalo, že překupníky monitoruje. Nejspíš tak zavede podobnou pořadníkovou praxi jako třeba Ferrari. Takto limitované vozy už těmto lidem Porsche neprodá. "Osobně rád vidím, když se naše auta používají - pro to byla stvořena," vysvětluje.

Pokud proti přeprodávající praxi bude Porsche bojovat nelimitovanými verzemi, které nabídnou podobnou filosofii, bude to pro nadšence jen dobře...

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

dnes | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 19 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků