Letošní trofeje z Tour de France mají připomínat i prvky současných škodovek.
Zatímco Škoda letos už poosmnácté zajišťuje svými vozy mobilitu organizátorů slavného závodu Tour de France, na cyklistické události roku se česká značka podílí i dalším způsobem. Designové oddělení automobilky je totiž opět zodpovědné i za tvorbu samotných trofejí pro vítěze závodu. A nepřekvapí, že poháry jsou vytvořeny z českého křišťálu.
Šedesát centimetrů vysoké a čtyři kilogramy těžké trofeje jsou vyrobeny z čirého a zeleného skla a svými typicky křišťálovými tvary odkazují na aktuální designový jazyk dnešních škodovek. Návrhy designového oddělení pak nepřeměňuje do reality samotná automobilka, ale česká sklárna Lasvit, která vyrábí křišťálové sklo.
„Trofeje se již staly skutečným symbolem Tour de France. Letos jsme se zabývali tvary z přírody: dekor připomíná stébla trávy či květiny vyrůstající na poháru. Trofeji propůjčují vysloveně přírodní, téměř femininní charakter. Prostřednictvím našeho návrhu se zabýváme problematikou, která má pro naši společnost velký význam a které se intenzivně věnujeme i v designu,“ uvedl Peter Olah, vedoucí designu interiérů Škody Auto.
108. ročník Tour de France začal 26. června 2021 při „Grand Départ“ v bretaňském Brestu. Až peloton 18. července dorazí do cíle na Elysejských polích v Paříži, budou mít jezdci za sebou 3383 kilometrů po Francii a Andorrském knížectví. Trasa vedla během 21 etap po rovině, kopích i strmými horskými průsmyky a měla na programu také individuální časovky.
Česká automobilka dává k dispozici přibližně 250 vozů pro účely organizátorů a vedení závodu. Jako velitelský vůz a mobilní dispečink (takzvaný Red Car) slouží i letos elektrický Enyaq iV. Při některých etapách ho však ředitel závodu Christian Prudhomme mění za plug-in hybridní Superb iV. Na další modely Škody z Tour de France jsme se podívali už dříve.