Škoda opět nastoupí na Tour de France. Připomeňte si slavné vozy z minulých let

Partnerství Škody a slavného cyklistického závodu je už dlouholetou tradicí. Podívali jsme se i na starší doprovodná vozidla české značky.

Celkem 250. Takovým počtem vozů bude letos Škoda už poosmnácté zajišťovat mobilitu organizátorů slavného závodu Tour de France. Na cyklistické události roku česká značka vždy předvádí to nejnovější ze svého portfolia, takže nepřekvapí, že tento rok bude ve flotile elektrický Enyaq iV, ale také plug-in hybridní modely Octavia iV a Superb iV.

Elektrické SUV bude stejně jako loni sloužit jako velitelský vůz (takzvaný Red Car) a mobilní centrála ředitele Tour de France Christiana Prudhomma. Na startu každé etapy otevře ředitel posuvnou střechu vozu, aby zamával žlutým praporkem. Poté bude závod řídit z automobilu pomocí komunikační techniky. Kdykoli to bude nutné, může například vydávat bezpečnostní pokyny. Jako Red Car bude nicméně sloužit na některých etapách i Superb iV.

Zbývající flotila škodovek pak zajišťuje nejen způsob dopravy organizátorům a vedení závodu, ale také doprovází peloton na trati jako servisní vozidla. Auta jsou tedy vybavena zmíněnou komunikační technikou, ale také samozřejmě nosiči kol, nutným příslušenstvím a díly.

Škoda Felicia odešla do důchodu už před 20 lety. Pomohla uvést Česko do pohybu

Škoda Felicia odešla do důchodu už před 20 lety. Pomohla uvést Česko do pohybu

Od roku 2004 Škoda využívá, propaguje a rovněž testuje na Tour de France své nejnovější a nejprostornější modely. Například Kodiaq v roce 2016 pomáhal v závodu ještě v maskované podobě. Jako podpůrný týmový vůz byl o rok později využit i nový Karoq. A službu na Tour de France už mají za sebou i všechny tři generace Škody Superb – jako Red Car tak sloužil i první novodobý Superb (viz galerie).

K cyklistice a samotnému závodu Tour de France má Škoda samozřejmě blízko. V roce 1895 založili Václav Laurin a Václav Klement v Mladé Boleslavi továrnu na výrobu jízdních kol, čímž položili základy dnešní automobilky.

První Škoda Octavia Combi měla zdarma i lůžkovou úpravu. V zahraničí byla hitem

První Škoda Octavia Combi měla zdarma i lůžkovou úpravu. V zahraničí byla hitem

108. ročník Tour de France odstartuje 26. června, kdy proběhne takzvaný Grand Départ v Brestu. Tour de France se skládá z 21 etap pokrývajících celkovou vzdálenost více než 3300 kilometrů a zahrnuje šest horských etap. Peloton dorazí do cíle na pařížském Champs-Élysées 18. července.

Speciál: Škoda Enyaq iV

Škoda Enyaq iV je první elektromobil automobilky Škoda Auto na modulární platformě MEB. SUV s dojezdem až 500 km na jedno nabití v roce 2020 převzalo po modelu Superb roli vlajkové lodi automobilky a vzniká ve dvou karosářských verzích. Základem je pohon zadních kol, v nabídce jsou i verze s pohonem 4x4 a sportovněji zaměřené provedení RS iV. Světová premiéra proběhla 1. září 2020 v Praze.

První dojmyCenaPrvní test prototypuVnější designInteriérEnyaq iV - význam názvu

První jízda s Hyundaiem Ioniq 5: Tajemný krasavec může převálcovat konkurenci

Hyundai Ioniq 5

Hyundai podobně jako další značky přijíždí s vlastní rodinou elektrických aut. Jmenuje se Ioniq a jejím prvním zástupcem je kompaktní crossover s krásným retro designem. Už jsme ho vyzkoušeli.

22.  7.  2021 | David Bureš | 36 příspěvků
TEST Audi Q2 35 TFSI (110 kW) S tronic: Otázka za milion. Těžká, nebo lehká?

Audi Q2 35 TFSI S tronic

Sudá série Audi začínajících na písmeno Q se utěšeně rozrůstá. Pokud nás paměť nešálí, Q2 byla v roce 2016 vlastně první věcička značky tohoto formátu dostupná v Evropě. Pět let je v autosvětě věčnost, obstojí technika i dnes, byť po faceliftu?

20.  7.  2021 | Richard Herbich | 4 příspěvky
Minitest SsangYong Rexton 2.2 e-XDI 8AT 4x4: Levný all inclusive bez konkurence

SsangYong Rexton 2.2 e-XDI

Přestože je na našich silnicích téměř nevídáme a asi se ani nikdy neokouká, po čtyřech letech kariéry se největší SUV nejmenší korejské automobilky dočkalo modernizace. A to velmi nápadné!

15.  7.  2021 | Michal Beneš | 14 příspěvků