Touareg vs. Boeing 747: TDI vítězí

Není to k ničemu, ale dobře to vypadá. Asi s tímto mottem vyrazil Volkswagen se svým Touaregem tahat letadlo. Minimálně detaily celé akce stojí za povšimnutí.

To si tak vezmete luxusní a výkonné SUV Volkswagen Touareg s naftovým desetiválcem, trochu ho naložíte, aby neposkakovalo při záběru, upravíte převodovku a utáhnete Beoing 747. A máte vystaráno.

Zhruba v tomto duchu lze vidět poslední akci Volkswagenu, který ukázal, že Touareg utáhne opravdu hodně. Výkonné SUV s naftovým motorem 5,0 V10 TDI dokázalo rozhýbat 155 tunové letadlo po letištní ranveji. Zvládl to hned několikrát po sobě a to vždy na dráze 150 metrů a to rychlostí až 8 km/h. Zároveň dokázal se sériovými brzdami v klidu zastavit sebe i tento kolos.

Aby se ovšem tento pokus povedl, musel byt Touareg trochu upraven. Motor, podvozek, brzdy a pneumatiky zůstaly standardní, ale malá drobnost se změnila v převodovce. Tam byl nahrazen stálý převod 3,27 jiným a to z benzínového osmiválce (4,56). Tím byla nahrazena redukční převodovka a Touareg dokázal roztáhnout větší náklad bez prokluzu kol.

Zároveň byl vůz vybaven speciálním tažným zařízením na letadla a také dostal více než 4 tuny (!) železa do interiéru, aby se při rozjezdu neprotáčela kola a Touareg nezůstal poskakovat na místě. Tím vzrostla jeho váha na 7 tun, což je opravdu vysoká hodnota s ohledem na použitý sériový podvozek.

Těžko říct, co měl tento pokus dokázat. Možná jen to, že řádně zatížené auto s dobrou redukci utáhne téměř cokoli. Holt co neudělat pro reklamu, když se nezajímáte o detaily, výsledek působí impozantně...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Sedmitunový Touareg je praktičtějším vozem, než by se moholo zdát. Můžete s ním třeba tahat Boeing...
Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

16.  12.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků