Touareg vs. Boeing 747: TDI vítězí

Není to k ničemu, ale dobře to vypadá. Asi s tímto mottem vyrazil Volkswagen se svým Touaregem tahat letadlo. Minimálně detaily celé akce stojí za povšimnutí.

To si tak vezmete luxusní a výkonné SUV Volkswagen Touareg s naftovým desetiválcem, trochu ho naložíte, aby neposkakovalo při záběru, upravíte převodovku a utáhnete Beoing 747. A máte vystaráno.

Zhruba v tomto duchu lze vidět poslední akci Volkswagenu, který ukázal, že Touareg utáhne opravdu hodně. Výkonné SUV s naftovým motorem 5,0 V10 TDI dokázalo rozhýbat 155 tunové letadlo po letištní ranveji. Zvládl to hned několikrát po sobě a to vždy na dráze 150 metrů a to rychlostí až 8 km/h. Zároveň dokázal se sériovými brzdami v klidu zastavit sebe i tento kolos.

Aby se ovšem tento pokus povedl, musel byt Touareg trochu upraven. Motor, podvozek, brzdy a pneumatiky zůstaly standardní, ale malá drobnost se změnila v převodovce. Tam byl nahrazen stálý převod 3,27 jiným a to z benzínového osmiválce (4,56). Tím byla nahrazena redukční převodovka a Touareg dokázal roztáhnout větší náklad bez prokluzu kol.

Zároveň byl vůz vybaven speciálním tažným zařízením na letadla a také dostal více než 4 tuny (!) železa do interiéru, aby se při rozjezdu neprotáčela kola a Touareg nezůstal poskakovat na místě. Tím vzrostla jeho váha na 7 tun, což je opravdu vysoká hodnota s ohledem na použitý sériový podvozek.

Těžko říct, co měl tento pokus dokázat. Možná jen to, že řádně zatížené auto s dobrou redukci utáhne téměř cokoli. Holt co neudělat pro reklamu, když se nezajímáte o detaily, výsledek působí impozantně...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Sedmitunový Touareg je praktičtějším vozem, než by se moholo zdát. Můžete s ním třeba tahat Boeing...
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 50 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků