Touareg V8 TDI je čistější, než si myslíte! VW naposledy vyzdvihuje svého dinosaura

Poslední výkřik před smrtí? VW zmiňuje, že jeho osmiválcové TDI v Touaregu je překvapivě čisté i v nezávislém testu v reálných podmínkách.

Turbodiesely Volkswagenu si možná v posledních pár letech zhoršily reputaci – na aféru Dieselgate se jen tak nezapomíná – přesto ale německá automobilka nepolevuje v propagaci svých nových jednotek jakožto těch nejčistších na trhu.

Po uvedení nového dvoulitru EA288 Evo, vybaveného hned dvěma filtry pevných částic a dvojím vstřikováním močoviny, se však VW zaměřuje i na svůj čtyřlitrový V8 TDI v Touaregu. Ačkoliv velký diesel na konci letošního září zmizí z nabídky a jeho místo nejsilnější motorizace nepřímo nahradí plug-in hybridní Touareg R, nyní si z nezávislých emisních testů odnáší velice pozitivní výsledky.

TEST Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI Black Style: Nehodící se škrtněte

TEST Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI Black Style: Nehodící se škrtněte

V testu expertů Emissions Analytics totiž Touareg V8 TDI produkoval až o 75 % méně emisí oxidů dusíku (NOx), než je požadováno normou Euro 6. Do limitu 80 mg/km se osmiválcové SUV vešlo s výsledkem mezi 10 až 20 mg/km. O laboratorní testování přitom nešlo, jde o výsledky z testu RDE (Real Driving Emissions), který probíhá v reálném provozu a simuluje každodenní používání vozu.

Rozsah 10 až 20 mg/km byl naměřen v rámci trojice topograficky rozdílných prostředí a Touareg tak během testování jezdil po Dolním Sasku, Bádensko-Württembersku, s dalšími testy provedenými v Bavorsku. VW připisuje výsledky všem možným technologiím, které pro nejčistší chod V8 TDI používá, včetně selektivní katalytické redukce, vstřikování močoviny i filtru pevných částic.

Nejlepší vůz od VW brzo skončí. Náhrada oslní výkonem, dynamikou spíše zklame

Nejlepší vůz od VW brzo skončí. Náhrada oslní výkonem, dynamikou spíše zklame

Pozitivní výsledky osmiválcového dieselu o výkonu 310 kW (421 koní) a točivém momentu 900 N.m tak můžeme brát jako poslední výkřik před smrtí, než motor z nabídky Touaregu úplně zmizí. I když splňuje současný standard Euro-6d-TEMP, zájem o velký osmiválec nebyl zrovna velký a více než kdy jindy působí i přes svou „čistotu“ jako dinosaurus – přirozeně odporující dnešní cestě elektrifikace.

Minitest Dacia Duster 1.0 TCe Prestige: V plné výbavě za cenu holé Fabie Combi!

Dacia Duster 1.0 TCe

Druhá Dacie Duster není žádnou horkou novinkou. Novinkou je ale akční ceník. SUV od Dacie totiž aktuálně můžete mít za necelých 220 tisíc, s plnou výbavou za 326.900 Kč. Vždy to ale bude tříválec s předním pohonem. Dává smysl?

včera | Petr Schnagl | 64 příspěvků
První jízda s novým Seatem Leon 1.5 TSI: Tak dobrý, že vás dostane na kolena

Seat Leon 1.5 TSI ACT 110 kW

První dostaveníčko s novou generací Seatu Leon považujme za hodně letmé seznámení. Vyzkoušeli jsme benzinovou patnáctistovku s manuálem, největší radost nám však dělal podvozek.

28.  5.  2020 | Jan Mička | 50 příspěvků
Minitest Hyundai Kona Hybrid Premium: Příští zastávka Spořilov?

Hyundai Kona Hybrid Premium

Hyundai má talent snad na všechno. Umí rodinná, sportovní i užitková auta. Jak se mu ale povedl hybridní crossover?

24.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 76 příspěvků