Touareg V8 TDI jako sběratelský kus? Bude možná poslední svého druhu, říká VW

Považovat SUV od Volkswagenu za sběratelský kus? Přesně takto vidí vedení automobilky nový Touareg s naftovým osmiválcem.

Volkswagen a dieselové motory nejsou v poslední době zrovna pozitivně diskutovaným tématem. Přestože sice nelze přehlédnout jasný posun vůči hybridním a plně elektrickým ústrojím, nafta ještě stále pod značkou VW žije. A to rovněž v případě velkých motorů. Vcelku nedávno tedy výrobce uvedl do prodeje Touareg s naftovým osmiválcem. Jak to ale vypadá, právě tento motor bude zřejmě jedním z posledních hurá v případě velkých dieselových motorizací.

Objem čtyři litry, výkon 310 kW (421 koní), točivý moment 900 N.m – s těmito hodnotami už můžete Touareg V8 TDI kupovat rovněž u nás. A pokud máte o takto silnou naftovou motorizaci v německém SUV zájem, asi byste neměli otálet. Britskému Top Gearu totiž vedení VW na ženevském autosalonu prozradilo, že půjde možná o vůbec poslední naftový osmiválec, který najdete v prodeji.

VW Touareg V8 TDI je konečně v Česku! Připravte si nejméně 2,3 milionu Kč

VW Touareg V8 TDI je konečně v Česku! Připravte si nejméně 2,3 milionu Kč

Marketingový šéf VW Jurgen Stackmann si dokonce myslí, že takto specifikovaný Touareg bude mít status sběratelského kousku. Ostatně velkého zájmu se dnes V8 TDI určitě nedočká, mnoho vozů tedy nevznikne a budoucnost nabídky dalšího, podobně velkého a silného naftového motoru nevypadá v době elektrifikace nadějně.

„Dlouho jsme o tom diskutovali a domníváme se, že Touareg je vlajkovou lodí. Ve světě překonává jakoukoliv konkurenci. Nasadit mu pod kapotu osmiválec bylo tedy opravdovou poctou. Myslím si, že od prvního dne půjde o sběratelský kousek,“ uvedl Stackmann. „A velice pravděpodobně půjde o zcela poslední naftový osmiválec v prodeji.“

Minitest VW Multivan 2.0 BiTDI 4Motion DSG: Pořád velký multitalent

Minitest VW Multivan 2.0 BiTDI 4Motion DSG: Pořád velký multitalent

Stackmann určitě nemluví o sběratelích, kteří pohazují miliony na aukcích RM Sotheby's. Zcela jistě ale bude Touareg V8 TDI v budoucnu (a vlastně již nyní) vyčnívat z nabídky současných motorizací. Jednoduše půjde o auto, po kterém bude koukat jen určitá sorta zákazníků. Jak si ovšem povedou budoucí ojetiny ve světě, který rozsáhle očernil dieselové motory, to je na pováženou.

TEST Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4 AllGrip: Chcete ho? Ano, chcete ho!

Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4

Když na vás Jimny pohlédne svým roztomilým kukučem, není ani třeba klást onu známou otázku „Chcete mě?“. Tehle roztomilej kříženeček je totiž moc hodnej, má rád projížďky po lese, ale umí se chovat i ve městě, hodí se k dětem i na práci, moc toho nespapá a vejde se skoro všude. Toho prostě chcete, o tom není sporu. Ale zaprvé není všechno jen a jen růžové, a pak je tu ještě jedna zásadní otázka: Automat, nebo manuál? Pečlivě jsme vyzkoušeli oba.

14.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků
První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

10.  12.  2019 | Svět motorů | 59 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků