Touareg V8 TDI jako sběratelský kus? Bude možná poslední svého druhu, říká VW

Považovat SUV od Volkswagenu za sběratelský kus? Přesně takto vidí vedení automobilky nový Touareg s naftovým osmiválcem.

Volkswagen a dieselové motory nejsou v poslední době zrovna pozitivně diskutovaným tématem. Přestože sice nelze přehlédnout jasný posun vůči hybridním a plně elektrickým ústrojím, nafta ještě stále pod značkou VW žije. A to rovněž v případě velkých motorů. Vcelku nedávno tedy výrobce uvedl do prodeje Touareg s naftovým osmiválcem. Jak to ale vypadá, právě tento motor bude zřejmě jedním z posledních hurá v případě velkých dieselových motorizací.

Objem čtyři litry, výkon 310 kW (421 koní), točivý moment 900 N.m – s těmito hodnotami už můžete Touareg V8 TDI kupovat rovněž u nás. A pokud máte o takto silnou naftovou motorizaci v německém SUV zájem, asi byste neměli otálet. Britskému Top Gearu totiž vedení VW na ženevském autosalonu prozradilo, že půjde možná o vůbec poslední naftový osmiválec, který najdete v prodeji.

VW Touareg V8 TDI je konečně v Česku! Připravte si nejméně 2,3 milionu Kč

VW Touareg V8 TDI je konečně v Česku! Připravte si nejméně 2,3 milionu Kč

Marketingový šéf VW Jurgen Stackmann si dokonce myslí, že takto specifikovaný Touareg bude mít status sběratelského kousku. Ostatně velkého zájmu se dnes V8 TDI určitě nedočká, mnoho vozů tedy nevznikne a budoucnost nabídky dalšího, podobně velkého a silného naftového motoru nevypadá v době elektrifikace nadějně.

„Dlouho jsme o tom diskutovali a domníváme se, že Touareg je vlajkovou lodí. Ve světě překonává jakoukoliv konkurenci. Nasadit mu pod kapotu osmiválec bylo tedy opravdovou poctou. Myslím si, že od prvního dne půjde o sběratelský kousek,“ uvedl Stackmann. „A velice pravděpodobně půjde o zcela poslední naftový osmiválec v prodeji.“

Minitest VW Multivan 2.0 BiTDI 4Motion DSG: Pořád velký multitalent

Minitest VW Multivan 2.0 BiTDI 4Motion DSG: Pořád velký multitalent

Stackmann určitě nemluví o sběratelích, kteří pohazují miliony na aukcích RM Sotheby's. Zcela jistě ale bude Touareg V8 TDI v budoucnu (a vlastně již nyní) vyčnívat z nabídky současných motorizací. Jednoduše půjde o auto, po kterém bude koukat jen určitá sorta zákazníků. Jak si ovšem povedou budoucí ojetiny ve světě, který rozsáhle očernil dieselové motory, to je na pováženou.

Minitest Renault Captur 1.3 TCe: 1,333 stříbrných stříkaček na rozloučenou

Renault Captur 1.3 TCe (minitest)

Crossover Renault Captur se již brzy dočká nové generace. Stihli jsme se proto rozloučit s tou současnou, která nám připomněla, proč je tento malý nezmar tak populární.

dnes | Vladimír Kadera | 14 příspěvků
S Fordem Ranger Raptor na střelnici: Střele neujede, všemu ostatnímu už ano!

S Fordem Ranger Raptor na střelnici

Pick-upy si lidé kupují hlavně jako pracovní stroje. Z dřívějška víme, že už mohou sloužit také jako stylový doplněk, Ford Ranger Raptor ale patří do úplně jiné škatulky.

19.  9.  2019 | Jan Mička | 16 příspěvků
TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 29 příspěvků