Touareg V8 TDI jako sběratelský kus? Bude možná poslední svého druhu, říká VW

Považovat SUV od Volkswagenu za sběratelský kus? Přesně takto vidí vedení automobilky nový Touareg s naftovým osmiválcem.

Volkswagen a dieselové motory nejsou v poslední době zrovna pozitivně diskutovaným tématem. Přestože sice nelze přehlédnout jasný posun vůči hybridním a plně elektrickým ústrojím, nafta ještě stále pod značkou VW žije. A to rovněž v případě velkých motorů. Vcelku nedávno tedy výrobce uvedl do prodeje Touareg s naftovým osmiválcem. Jak to ale vypadá, právě tento motor bude zřejmě jedním z posledních hurá v případě velkých dieselových motorizací.

Objem čtyři litry, výkon 310 kW (421 koní), točivý moment 900 N.m – s těmito hodnotami už můžete Touareg V8 TDI kupovat rovněž u nás. A pokud máte o takto silnou naftovou motorizaci v německém SUV zájem, asi byste neměli otálet. Britskému Top Gearu totiž vedení VW na ženevském autosalonu prozradilo, že půjde možná o vůbec poslední naftový osmiválec, který najdete v prodeji.

VW Touareg V8 TDI je konečně v Česku! Připravte si nejméně 2,3 milionu Kč

VW Touareg V8 TDI je konečně v Česku! Připravte si nejméně 2,3 milionu Kč

Marketingový šéf VW Jurgen Stackmann si dokonce myslí, že takto specifikovaný Touareg bude mít status sběratelského kousku. Ostatně velkého zájmu se dnes V8 TDI určitě nedočká, mnoho vozů tedy nevznikne a budoucnost nabídky dalšího, podobně velkého a silného naftového motoru nevypadá v době elektrifikace nadějně.

„Dlouho jsme o tom diskutovali a domníváme se, že Touareg je vlajkovou lodí. Ve světě překonává jakoukoliv konkurenci. Nasadit mu pod kapotu osmiválec bylo tedy opravdovou poctou. Myslím si, že od prvního dne půjde o sběratelský kousek,“ uvedl Stackmann. „A velice pravděpodobně půjde o zcela poslední naftový osmiválec v prodeji.“

Minitest VW Multivan 2.0 BiTDI 4Motion DSG: Pořád velký multitalent

Minitest VW Multivan 2.0 BiTDI 4Motion DSG: Pořád velký multitalent

Stackmann určitě nemluví o sběratelích, kteří pohazují miliony na aukcích RM Sotheby's. Zcela jistě ale bude Touareg V8 TDI v budoucnu (a vlastně již nyní) vyčnívat z nabídky současných motorizací. Jednoduše půjde o auto, po kterém bude koukat jen určitá sorta zákazníků. Jak si ovšem povedou budoucí ojetiny ve světě, který rozsáhle očernil dieselové motory, to je na pováženou.

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 62 příspěvků