Touareg V8 TDI jako sběratelský kus? Bude možná poslední svého druhu, říká VW

Považovat SUV od Volkswagenu za sběratelský kus? Přesně takto vidí vedení automobilky nový Touareg s naftovým osmiválcem.

Volkswagen a dieselové motory nejsou v poslední době zrovna pozitivně diskutovaným tématem. Přestože sice nelze přehlédnout jasný posun vůči hybridním a plně elektrickým ústrojím, nafta ještě stále pod značkou VW žije. A to rovněž v případě velkých motorů. Vcelku nedávno tedy výrobce uvedl do prodeje Touareg s naftovým osmiválcem. Jak to ale vypadá, právě tento motor bude zřejmě jedním z posledních hurá v případě velkých dieselových motorizací.

Objem čtyři litry, výkon 310 kW (421 koní), točivý moment 900 N.m – s těmito hodnotami už můžete Touareg V8 TDI kupovat rovněž u nás. A pokud máte o takto silnou naftovou motorizaci v německém SUV zájem, asi byste neměli otálet. Britskému Top Gearu totiž vedení VW na ženevském autosalonu prozradilo, že půjde možná o vůbec poslední naftový osmiválec, který najdete v prodeji.

VW Touareg V8 TDI je konečně v Česku! Připravte si nejméně 2,3 milionu Kč

VW Touareg V8 TDI je konečně v Česku! Připravte si nejméně 2,3 milionu Kč

Marketingový šéf VW Jurgen Stackmann si dokonce myslí, že takto specifikovaný Touareg bude mít status sběratelského kousku. Ostatně velkého zájmu se dnes V8 TDI určitě nedočká, mnoho vozů tedy nevznikne a budoucnost nabídky dalšího, podobně velkého a silného naftového motoru nevypadá v době elektrifikace nadějně.

„Dlouho jsme o tom diskutovali a domníváme se, že Touareg je vlajkovou lodí. Ve světě překonává jakoukoliv konkurenci. Nasadit mu pod kapotu osmiválec bylo tedy opravdovou poctou. Myslím si, že od prvního dne půjde o sběratelský kousek,“ uvedl Stackmann. „A velice pravděpodobně půjde o zcela poslední naftový osmiválec v prodeji.“

Minitest VW Multivan 2.0 BiTDI 4Motion DSG: Pořád velký multitalent

Minitest VW Multivan 2.0 BiTDI 4Motion DSG: Pořád velký multitalent

Stackmann určitě nemluví o sběratelích, kteří pohazují miliony na aukcích RM Sotheby's. Zcela jistě ale bude Touareg V8 TDI v budoucnu (a vlastně již nyní) vyčnívat z nabídky současných motorizací. Jednoduše půjde o auto, po kterém bude koukat jen určitá sorta zákazníků. Jak si ovšem povedou budoucí ojetiny ve světě, který rozsáhle očernil dieselové motory, to je na pováženou.

TEST Lexus UX 250h F Sport Top: Pro nejdůležitější lidi na světě

Lexus UX 250h F Sport Top

O tom, že Lexus navrhuje a vyrábí opravdu krásná auta, není pochyb. A já se k řízení jednoho takového krasavce dostala. Nový Lexus UX 250h je první auto s hybridním pohonem, které jsem měla možnost vyzkoušet, a byla jsem z něj nadšená. Samozřejmě hlavně z holčičího pohledu, jak jinak.

22.  5.  2019 | AutoRevue.cz | 45 příspěvků
Minitest Lexus LS 500 AWD: Pro ty, kteří vědí, co chtějí

Lexus LS 500 AWD (minitest)

Vrchol motorové nabídky vlajkové lodi Lexusu se musí spokojit s šesti válci. Bude mu to stačit?

19.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
Řídili jsme nový Ford Ranger Raptor: Je perfektní! To nejdůležitější však schází

Ford Ranger Raptor (první svezení)

Ford Ranger Raptor dokazuje, že práce může být i zábava. Umí dřít, vypadá u toho skvěle a těžkým terénem jezdí jako pánbůh.

17.  5.  2019 | Jiří Baborský | 22 příspěvků