Touareg V8 TDI jako sběratelský kus? Bude možná poslední svého druhu, říká VW

Považovat SUV od Volkswagenu za sběratelský kus? Přesně takto vidí vedení automobilky nový Touareg s naftovým osmiválcem.

Volkswagen a dieselové motory nejsou v poslední době zrovna pozitivně diskutovaným tématem. Přestože sice nelze přehlédnout jasný posun vůči hybridním a plně elektrickým ústrojím, nafta ještě stále pod značkou VW žije. A to rovněž v případě velkých motorů. Vcelku nedávno tedy výrobce uvedl do prodeje Touareg s naftovým osmiválcem. Jak to ale vypadá, právě tento motor bude zřejmě jedním z posledních hurá v případě velkých dieselových motorizací.

Objem čtyři litry, výkon 310 kW (421 koní), točivý moment 900 N.m – s těmito hodnotami už můžete Touareg V8 TDI kupovat rovněž u nás. A pokud máte o takto silnou naftovou motorizaci v německém SUV zájem, asi byste neměli otálet. Britskému Top Gearu totiž vedení VW na ženevském autosalonu prozradilo, že půjde možná o vůbec poslední naftový osmiválec, který najdete v prodeji.

VW Touareg V8 TDI je konečně v Česku! Připravte si nejméně 2,3 milionu Kč

VW Touareg V8 TDI je konečně v Česku! Připravte si nejméně 2,3 milionu Kč

Marketingový šéf VW Jurgen Stackmann si dokonce myslí, že takto specifikovaný Touareg bude mít status sběratelského kousku. Ostatně velkého zájmu se dnes V8 TDI určitě nedočká, mnoho vozů tedy nevznikne a budoucnost nabídky dalšího, podobně velkého a silného naftového motoru nevypadá v době elektrifikace nadějně.

„Dlouho jsme o tom diskutovali a domníváme se, že Touareg je vlajkovou lodí. Ve světě překonává jakoukoliv konkurenci. Nasadit mu pod kapotu osmiválec bylo tedy opravdovou poctou. Myslím si, že od prvního dne půjde o sběratelský kousek,“ uvedl Stackmann. „A velice pravděpodobně půjde o zcela poslední naftový osmiválec v prodeji.“

Minitest VW Multivan 2.0 BiTDI 4Motion DSG: Pořád velký multitalent

Minitest VW Multivan 2.0 BiTDI 4Motion DSG: Pořád velký multitalent

Stackmann určitě nemluví o sběratelích, kteří pohazují miliony na aukcích RM Sotheby's. Zcela jistě ale bude Touareg V8 TDI v budoucnu (a vlastně již nyní) vyčnívat z nabídky současných motorizací. Jednoduše půjde o auto, po kterém bude koukat jen určitá sorta zákazníků. Jak si ovšem povedou budoucí ojetiny ve světě, který rozsáhle očernil dieselové motory, to je na pováženou.

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 46 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků