Touareg se chystá dobýt Dakar

Volkswagen se s vozy Race Touareg 2 chystá dobýt Rallye Dakar 2007. Náročný a drsný 8696 kilometrů dlouhý klasický pouštní maratón podruhé v řadě odstartuje 6. ledna z portugalského hlavního města Lisabonu, aby o 15 dní později – 21. ledna – skončil v hlavním městě Senegalu, Dakaru. Mezi 186 vozy, které se Dakaru účastní, budou také čtyři posádky továrního týmu Volkswagen. Na ně, stejně jako na zbytek startovního pole čeká 15 etap po území Portugalska, Španělska, Maroka, Mauretánie, Mali a Senegalu.
 
„Očekává nás dlouhý, namáhavý a těžký Dakar. Zatím představený plán závodu představuje pouhý rámec – přesné trasy jednotlivých etap, stejně jako jejich náročnost, se tým dozví vždy až noc předem. Po vzoru minulých let je ročník 2007 mixem terénních rallyových etap na území Maroka, obtížných přejezdů v písečných dunách v Mauretánii a úzkých cest na území Senegalu. Organizátoři také přikládají velký význam bezpečnosti, a proto jsou jednotlivé etapy vedeny daleko od měst a vesnic,“ říká Kris Nissen, ředitel Volkswagen Motosport.
 
Volkswagen představil svůj celý tým pro Rallye Dakar 2007 30. listopadu na autosalonu v Essenu. Kromě šéfa týmu Krise Nissena byly přítomny i všechny čtyři posádky, Mark Miller / Ralph Pitchford (USA/Jihoafrická republika), Carlos Sainz / Michel Périn (Španělsko/Francie), Ari Vatanen / Fabrizia Ponsová (Finsko/Itálie) a Giniel de Villiers / Dirk von Zitzewitz (Jihoafrická republika/Německo).
 
Všechny posádky týmu Volkswagen pojedou v evolučních verzích modelu Race Touareg 2 s novými motory. Dvouapůllitrový vznětový pětiválec TDI v Touaregu konstruktéři osadili nově vyvinutými hlavami válců, které přispívají ke zvýšení výkonu motoru na 285 koní a maximálního točivého momentu přes 600 Nm. „Nová verze motoru dává Race Touaregu pro Rallye Dakar ještě více výkonu, který piloti potřebují jak v rychlých tak pomalých úsecích,“ vysvětluje Kris Nissen a dodává: „K tomu musíme připočítat i úžasnou hospodárnost naší inovativní TDI technologie. Naším cílem je být prvním výrobcem, který vyhraje Rallye Dakar s dieselem poháněným vozem.“
 
Dobrou zkouškou pro nadcházející ročník Rally Dakar byl pro Volkswagen závod UAE Desert Challenge, poslední podnik Mistrovství světa v cross-country rallye, který se jel ve Spojených arabských emirátech. Španělský pilot Carlos Sainz s francouzským spolujezdcem Michelem Périnem dosáhli tří etapových vítězství z pěti možných a o boj o celkové vítězství je připravila pouze závada řízení v druhé etapě. Jejich Volkswagen Race Touareg 2 ve specifikaci pro Dakarskou rallye byl jedním z nejrychlejších vozů soutěže a před ostrým startem Dakaru se tak ukázal ve výborné formě.
 
Race Touareg 2 Carlose Sainze konstruktéři pro UAE Desert Challenge vybavili řadou nových komponentů, které použijí i na Dakaru. Rallye, která probíhala v písečných dunách okolo Dubaje a Abu-Dhabi, nabídla týmu poslední možnost k testování v soutěžních podmínkách na písečných tratích připomínajících ty, které známe z Mauretánie, přičemž venkovní teplota kolísala v rozmezí 35 stupňů.
 
Závod ve Spojených arabských emirátech zakončil soutěžní a testovací program týmu Volkswagen. Race Touareg poháněný 2,5litrovým turbodieselovým motorem se může pyšnit dvěma celkovými vítězstvími a osmnácti etapovými triumfy ve vybraných podnicích sezóny 2006. V následujících týdnech se tovární tým Volkswagen soustředí na detailní přípravu a kompletaci vozů pro start na Rallye Dakar.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků