Touareg se chystá dobýt Dakar

Volkswagen se s vozy Race Touareg 2 chystá dobýt Rallye Dakar 2007. Náročný a drsný 8696 kilometrů dlouhý klasický pouštní maratón podruhé v řadě odstartuje 6. ledna z portugalského hlavního města Lisabonu, aby o 15 dní později – 21. ledna – skončil v hlavním městě Senegalu, Dakaru. Mezi 186 vozy, které se Dakaru účastní, budou také čtyři posádky továrního týmu Volkswagen. Na ně, stejně jako na zbytek startovního pole čeká 15 etap po území Portugalska, Španělska, Maroka, Mauretánie, Mali a Senegalu.
 
„Očekává nás dlouhý, namáhavý a těžký Dakar. Zatím představený plán závodu představuje pouhý rámec – přesné trasy jednotlivých etap, stejně jako jejich náročnost, se tým dozví vždy až noc předem. Po vzoru minulých let je ročník 2007 mixem terénních rallyových etap na území Maroka, obtížných přejezdů v písečných dunách v Mauretánii a úzkých cest na území Senegalu. Organizátoři také přikládají velký význam bezpečnosti, a proto jsou jednotlivé etapy vedeny daleko od měst a vesnic,“ říká Kris Nissen, ředitel Volkswagen Motosport.
 
Volkswagen představil svůj celý tým pro Rallye Dakar 2007 30. listopadu na autosalonu v Essenu. Kromě šéfa týmu Krise Nissena byly přítomny i všechny čtyři posádky, Mark Miller / Ralph Pitchford (USA/Jihoafrická republika), Carlos Sainz / Michel Périn (Španělsko/Francie), Ari Vatanen / Fabrizia Ponsová (Finsko/Itálie) a Giniel de Villiers / Dirk von Zitzewitz (Jihoafrická republika/Německo).
 
Všechny posádky týmu Volkswagen pojedou v evolučních verzích modelu Race Touareg 2 s novými motory. Dvouapůllitrový vznětový pětiválec TDI v Touaregu konstruktéři osadili nově vyvinutými hlavami válců, které přispívají ke zvýšení výkonu motoru na 285 koní a maximálního točivého momentu přes 600 Nm. „Nová verze motoru dává Race Touaregu pro Rallye Dakar ještě více výkonu, který piloti potřebují jak v rychlých tak pomalých úsecích,“ vysvětluje Kris Nissen a dodává: „K tomu musíme připočítat i úžasnou hospodárnost naší inovativní TDI technologie. Naším cílem je být prvním výrobcem, který vyhraje Rallye Dakar s dieselem poháněným vozem.“
 
Dobrou zkouškou pro nadcházející ročník Rally Dakar byl pro Volkswagen závod UAE Desert Challenge, poslední podnik Mistrovství světa v cross-country rallye, který se jel ve Spojených arabských emirátech. Španělský pilot Carlos Sainz s francouzským spolujezdcem Michelem Périnem dosáhli tří etapových vítězství z pěti možných a o boj o celkové vítězství je připravila pouze závada řízení v druhé etapě. Jejich Volkswagen Race Touareg 2 ve specifikaci pro Dakarskou rallye byl jedním z nejrychlejších vozů soutěže a před ostrým startem Dakaru se tak ukázal ve výborné formě.
 
Race Touareg 2 Carlose Sainze konstruktéři pro UAE Desert Challenge vybavili řadou nových komponentů, které použijí i na Dakaru. Rallye, která probíhala v písečných dunách okolo Dubaje a Abu-Dhabi, nabídla týmu poslední možnost k testování v soutěžních podmínkách na písečných tratích připomínajících ty, které známe z Mauretánie, přičemž venkovní teplota kolísala v rozmezí 35 stupňů.
 
Závod ve Spojených arabských emirátech zakončil soutěžní a testovací program týmu Volkswagen. Race Touareg poháněný 2,5litrovým turbodieselovým motorem se může pyšnit dvěma celkovými vítězstvími a osmnácti etapovými triumfy ve vybraných podnicích sezóny 2006. V následujících týdnech se tovární tým Volkswagen soustředí na detailní přípravu a kompletaci vozů pro start na Rallye Dakar.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

včera | Milan Lažanský | 49 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků