Touareg dostane noční vidění. Není to ale první VW s tímto systémem

Systém nočního vidění v novém Volkswagenu Touareg zvládne předvídat chování chodců, cyklistů i zvěře a dokáže je detekovat na vzdálenost až 130 metrů.

Technologie nočního vidění není žádnou velkou novinkou. První úspěchy slavila už ve druhé světové válce a ani do automobilů se nemontuje týden. Ve své době ji mohly nabídnout už minulé generace vlajkových lodí od Audi, BMW, Cadillacu či Mercedesu, pravdou ale je, že ve vozech „lidové značky“ tolik rozšířená není.

Volkswagen Touareg III poprvé naživo: Toto je nová vlajková loď VW!

Volkswagen Touareg III poprvé naživo: Toto je nová vlajková loď VW!

Momentálně můžou mít Night Vision čínští zákazníci, kteří si pořídí Phideon, dlouho to tak ale nezůstane. Noční vidění dostane i nový Volkswagen Touareg, automobilka nicméně tvrdí, že se jedná o novou generaci systému s rozšířenými funkcemi.

Co se týče samotné detekce objektů, Touareg modelového roku 2019 dostane klasické infračervené kamery integrované do přídě a schopné rozpoznat chodce, zvěř či cyklisty v rozmezí od 10 do 130 metrů. Protože je obraz černobílý, technika zvýrazní potenciálně rizikové živé překážky nejdříve žlutým obdélníkem, který se v závislosti na stoupajícím nebezpeční změní na červenou.

Nový Volkswagen Touareg má první ceny. Je možné jej objednat online

Nový Volkswagen Touareg má první ceny. Je možné jej objednat online

Tím ale výstraha nekončí, což je právě ta nová část systému. Touaregy vybavené touto technologií budou schopné na základě předem daných algoritmů předvídat v takzvaném „definovaném koridoru“ možnou trajektorii člověka či zvěře a při hrozící kolizi auto spustí akustickou výstrahu a navýší tlak v brzdovém okruhu kvůli rychlejší odezvě.

Za zmínku stojí také fakt, že při rychlostech nad 50 km/h se bude umět systém nočního vidění aktivovat samočinně i v případě, že nechá řidič příslušnou obrazovku neaktivní. Ukáže-li se živá, potenciálně riziková překážka, digitální přístrojový panel automaticky přepne displej do příslušného módu a řidiče na ni upozorní.

Nový Volkswagen Touareg má české ceny. Takto vypadá nejlevnější verze

Nový Volkswagen Touareg má české ceny. Takto vypadá nejlevnější verze

S deaktivovanou obrazovkou se v rychlostech pod 50 km/h pouze rozsvítí výstražný červený signál na přístrojovém panelu v kombinaci se zvukovou výstrahou, anebo vám blikne světlo na head-up displeji, pokud si za něj připlatíte. Navíc adaptivní LED světla nad 60 km/h osvítí mimo obytnou oblast detekovaný živý objekt tak, aby neunikl pozornosti řidiče.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků