Touareg dostane noční vidění. Není to ale první VW s tímto systémem

Systém nočního vidění v novém Volkswagenu Touareg zvládne předvídat chování chodců, cyklistů i zvěře a dokáže je detekovat na vzdálenost až 130 metrů.

Technologie nočního vidění není žádnou velkou novinkou. První úspěchy slavila už ve druhé světové válce a ani do automobilů se nemontuje týden. Ve své době ji mohly nabídnout už minulé generace vlajkových lodí od Audi, BMW, Cadillacu či Mercedesu, pravdou ale je, že ve vozech „lidové značky“ tolik rozšířená není.

Volkswagen Touareg III poprvé naživo: Toto je nová vlajková loď VW!

Volkswagen Touareg III poprvé naživo: Toto je nová vlajková loď VW!

Momentálně můžou mít Night Vision čínští zákazníci, kteří si pořídí Phideon, dlouho to tak ale nezůstane. Noční vidění dostane i nový Volkswagen Touareg, automobilka nicméně tvrdí, že se jedná o novou generaci systému s rozšířenými funkcemi.

Co se týče samotné detekce objektů, Touareg modelového roku 2019 dostane klasické infračervené kamery integrované do přídě a schopné rozpoznat chodce, zvěř či cyklisty v rozmezí od 10 do 130 metrů. Protože je obraz černobílý, technika zvýrazní potenciálně rizikové živé překážky nejdříve žlutým obdélníkem, který se v závislosti na stoupajícím nebezpeční změní na červenou.

Nový Volkswagen Touareg má první ceny. Je možné jej objednat online

Nový Volkswagen Touareg má první ceny. Je možné jej objednat online

Tím ale výstraha nekončí, což je právě ta nová část systému. Touaregy vybavené touto technologií budou schopné na základě předem daných algoritmů předvídat v takzvaném „definovaném koridoru“ možnou trajektorii člověka či zvěře a při hrozící kolizi auto spustí akustickou výstrahu a navýší tlak v brzdovém okruhu kvůli rychlejší odezvě.

Za zmínku stojí také fakt, že při rychlostech nad 50 km/h se bude umět systém nočního vidění aktivovat samočinně i v případě, že nechá řidič příslušnou obrazovku neaktivní. Ukáže-li se živá, potenciálně riziková překážka, digitální přístrojový panel automaticky přepne displej do příslušného módu a řidiče na ni upozorní.

Nový Volkswagen Touareg má české ceny. Takto vypadá nejlevnější verze

Nový Volkswagen Touareg má české ceny. Takto vypadá nejlevnější verze

S deaktivovanou obrazovkou se v rychlostech pod 50 km/h pouze rozsvítí výstražný červený signál na přístrojovém panelu v kombinaci se zvukovou výstrahou, anebo vám blikne světlo na head-up displeji, pokud si za něj připlatíte. Navíc adaptivní LED světla nad 60 km/h osvítí mimo obytnou oblast detekovaný živý objekt tak, aby neunikl pozornosti řidiče.

TEST DS 7 Crossback PureTech 225: Extravagance bez kompromisů?

DS 7 Crossback PureTech 225

Zcela samostatná značka DS je tu a model 7 s dodatkem Crossback je startem nové éry. Vyzkoušeli jsme nejsilnější benzínové provedení a sportovně laděnou výbavu.

včera | Milan Lažanský | 40 příspěvků
TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

15.  11.  2018 | Jan Mička | 63 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků