Touareg dostane noční vidění. Není to ale první VW s tímto systémem

Systém nočního vidění v novém Volkswagenu Touareg zvládne předvídat chování chodců, cyklistů i zvěře a dokáže je detekovat na vzdálenost až 130 metrů.

Technologie nočního vidění není žádnou velkou novinkou. První úspěchy slavila už ve druhé světové válce a ani do automobilů se nemontuje týden. Ve své době ji mohly nabídnout už minulé generace vlajkových lodí od Audi, BMW, Cadillacu či Mercedesu, pravdou ale je, že ve vozech „lidové značky“ tolik rozšířená není.

Volkswagen Touareg III poprvé naživo: Toto je nová vlajková loď VW!

Volkswagen Touareg III poprvé naživo: Toto je nová vlajková loď VW!

Momentálně můžou mít Night Vision čínští zákazníci, kteří si pořídí Phideon, dlouho to tak ale nezůstane. Noční vidění dostane i nový Volkswagen Touareg, automobilka nicméně tvrdí, že se jedná o novou generaci systému s rozšířenými funkcemi.

Co se týče samotné detekce objektů, Touareg modelového roku 2019 dostane klasické infračervené kamery integrované do přídě a schopné rozpoznat chodce, zvěř či cyklisty v rozmezí od 10 do 130 metrů. Protože je obraz černobílý, technika zvýrazní potenciálně rizikové živé překážky nejdříve žlutým obdélníkem, který se v závislosti na stoupajícím nebezpeční změní na červenou.

Nový Volkswagen Touareg má první ceny. Je možné jej objednat online

Nový Volkswagen Touareg má první ceny. Je možné jej objednat online

Tím ale výstraha nekončí, což je právě ta nová část systému. Touaregy vybavené touto technologií budou schopné na základě předem daných algoritmů předvídat v takzvaném „definovaném koridoru“ možnou trajektorii člověka či zvěře a při hrozící kolizi auto spustí akustickou výstrahu a navýší tlak v brzdovém okruhu kvůli rychlejší odezvě.

Za zmínku stojí také fakt, že při rychlostech nad 50 km/h se bude umět systém nočního vidění aktivovat samočinně i v případě, že nechá řidič příslušnou obrazovku neaktivní. Ukáže-li se živá, potenciálně riziková překážka, digitální přístrojový panel automaticky přepne displej do příslušného módu a řidiče na ni upozorní.

Nový Volkswagen Touareg má české ceny. Takto vypadá nejlevnější verze

Nový Volkswagen Touareg má české ceny. Takto vypadá nejlevnější verze

S deaktivovanou obrazovkou se v rychlostech pod 50 km/h pouze rozsvítí výstražný červený signál na přístrojovém panelu v kombinaci se zvukovou výstrahou, anebo vám blikne světlo na head-up displeji, pokud si za něj připlatíte. Navíc adaptivní LED světla nad 60 km/h osvítí mimo obytnou oblast detekovaný živý objekt tak, aby neunikl pozornosti řidiče.

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků