Touareg dostane noční vidění. Není to ale první VW s tímto systémem

Systém nočního vidění v novém Volkswagenu Touareg zvládne předvídat chování chodců, cyklistů i zvěře a dokáže je detekovat na vzdálenost až 130 metrů.

Technologie nočního vidění není žádnou velkou novinkou. První úspěchy slavila už ve druhé světové válce a ani do automobilů se nemontuje týden. Ve své době ji mohly nabídnout už minulé generace vlajkových lodí od Audi, BMW, Cadillacu či Mercedesu, pravdou ale je, že ve vozech „lidové značky“ tolik rozšířená není.

Volkswagen Touareg III poprvé naživo: Toto je nová vlajková loď VW!

Volkswagen Touareg III poprvé naživo: Toto je nová vlajková loď VW!

Momentálně můžou mít Night Vision čínští zákazníci, kteří si pořídí Phideon, dlouho to tak ale nezůstane. Noční vidění dostane i nový Volkswagen Touareg, automobilka nicméně tvrdí, že se jedná o novou generaci systému s rozšířenými funkcemi.

Co se týče samotné detekce objektů, Touareg modelového roku 2019 dostane klasické infračervené kamery integrované do přídě a schopné rozpoznat chodce, zvěř či cyklisty v rozmezí od 10 do 130 metrů. Protože je obraz černobílý, technika zvýrazní potenciálně rizikové živé překážky nejdříve žlutým obdélníkem, který se v závislosti na stoupajícím nebezpeční změní na červenou.

Nový Volkswagen Touareg má první ceny. Je možné jej objednat online

Nový Volkswagen Touareg má první ceny. Je možné jej objednat online

Tím ale výstraha nekončí, což je právě ta nová část systému. Touaregy vybavené touto technologií budou schopné na základě předem daných algoritmů předvídat v takzvaném „definovaném koridoru“ možnou trajektorii člověka či zvěře a při hrozící kolizi auto spustí akustickou výstrahu a navýší tlak v brzdovém okruhu kvůli rychlejší odezvě.

Za zmínku stojí také fakt, že při rychlostech nad 50 km/h se bude umět systém nočního vidění aktivovat samočinně i v případě, že nechá řidič příslušnou obrazovku neaktivní. Ukáže-li se živá, potenciálně riziková překážka, digitální přístrojový panel automaticky přepne displej do příslušného módu a řidiče na ni upozorní.

Nový Volkswagen Touareg má české ceny. Takto vypadá nejlevnější verze

Nový Volkswagen Touareg má české ceny. Takto vypadá nejlevnější verze

S deaktivovanou obrazovkou se v rychlostech pod 50 km/h pouze rozsvítí výstražný červený signál na přístrojovém panelu v kombinaci se zvukovou výstrahou, anebo vám blikne světlo na head-up displeji, pokud si za něj připlatíte. Navíc adaptivní LED světla nad 60 km/h osvítí mimo obytnou oblast detekovaný živý objekt tak, aby neunikl pozornosti řidiče.

TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 30 příspěvků
Za volantem elektrické Škody Citigoe iV: Odsouzena k úspěchu. Na doživotí?

Škoda Citigoe iV

Na prezentaci v Nizozemsku jsme vedle plug-in hybridní Škody Superb poprvé vyzkoušeli také první sériově vyráběný elektromobil s okřídleným šípem ve znaku. Odsouzen k úspěchu ale byl už dlouho před tím.

3.  12.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků
Levné Hyundaie i20 a i30 na ostří nože: Hodně muziky za méně než 300.000 Kč!

Hyundai i20 vs. Hyundai i30

Řekněme, že chcete nové auto a stanovíte si limit 300 tisíc korun. Český Hyundai má pro vás hned dvě lákavé nabídky.

1.  12.  2019 | Vladimír Kadera | 85 příspěvků