Touareg dostane noční vidění. Není to ale první VW s tímto systémem

Systém nočního vidění v novém Volkswagenu Touareg zvládne předvídat chování chodců, cyklistů i zvěře a dokáže je detekovat na vzdálenost až 130 metrů.

Technologie nočního vidění není žádnou velkou novinkou. První úspěchy slavila už ve druhé světové válce a ani do automobilů se nemontuje týden. Ve své době ji mohly nabídnout už minulé generace vlajkových lodí od Audi, BMW, Cadillacu či Mercedesu, pravdou ale je, že ve vozech „lidové značky“ tolik rozšířená není.

Volkswagen Touareg III poprvé naživo: Toto je nová vlajková loď VW!

Volkswagen Touareg III poprvé naživo: Toto je nová vlajková loď VW!

Momentálně můžou mít Night Vision čínští zákazníci, kteří si pořídí Phideon, dlouho to tak ale nezůstane. Noční vidění dostane i nový Volkswagen Touareg, automobilka nicméně tvrdí, že se jedná o novou generaci systému s rozšířenými funkcemi.

Co se týče samotné detekce objektů, Touareg modelového roku 2019 dostane klasické infračervené kamery integrované do přídě a schopné rozpoznat chodce, zvěř či cyklisty v rozmezí od 10 do 130 metrů. Protože je obraz černobílý, technika zvýrazní potenciálně rizikové živé překážky nejdříve žlutým obdélníkem, který se v závislosti na stoupajícím nebezpeční změní na červenou.

Nový Volkswagen Touareg má první ceny. Je možné jej objednat online

Nový Volkswagen Touareg má první ceny. Je možné jej objednat online

Tím ale výstraha nekončí, což je právě ta nová část systému. Touaregy vybavené touto technologií budou schopné na základě předem daných algoritmů předvídat v takzvaném „definovaném koridoru“ možnou trajektorii člověka či zvěře a při hrozící kolizi auto spustí akustickou výstrahu a navýší tlak v brzdovém okruhu kvůli rychlejší odezvě.

Za zmínku stojí také fakt, že při rychlostech nad 50 km/h se bude umět systém nočního vidění aktivovat samočinně i v případě, že nechá řidič příslušnou obrazovku neaktivní. Ukáže-li se živá, potenciálně riziková překážka, digitální přístrojový panel automaticky přepne displej do příslušného módu a řidiče na ni upozorní.

Nový Volkswagen Touareg má české ceny. Takto vypadá nejlevnější verze

Nový Volkswagen Touareg má české ceny. Takto vypadá nejlevnější verze

S deaktivovanou obrazovkou se v rychlostech pod 50 km/h pouze rozsvítí výstražný červený signál na přístrojovém panelu v kombinaci se zvukovou výstrahou, anebo vám blikne světlo na head-up displeji, pokud si za něj připlatíte. Navíc adaptivní LED světla nad 60 km/h osvítí mimo obytnou oblast detekovaný živý objekt tak, aby neunikl pozornosti řidiče.

TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

dnes | Petr Schnagl | 1 příspěvek
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

včera | Miro Mihálik | 43 příspěvků
První svezení se Seatem Leon TGI 1.5 TSI. Pod 1 Kč/km i s větším motorem?

Seat Leon TGI (první svezení)

České ceny Seatu Leon TGI po modernizaci pohonného ústrojí známe už od ledna letošního roku. Nyní došlo i na první kilometry za volantem a zdá se, že na dosavadních výhodách se vůbec nic nezměnilo.

11.  6.  2019 | Jan Mička | 15 příspěvků