Vzniklo 11 exemplářů, tento s označením šasi CK6-88 patřil mezi první. Zdroj: Race Cars Direct

Vzniklo 11 exemplářů, tento s označením šasi CK6-88 patřil mezi první. | Zdroj: Race Cars Direct

Byl nasazen do šampionátu FIA World Sports Prototype, FIA Coupe d’Europe Interserie a FIA World Challenge, vítězství s ním získal Kris Nissen v prvním závodu Coupe d’Europe Interserie v roce 1988 na Hungaroringu, o tři týdny později dokonce vyhrál oba víkendové závody na Hockenheimringu, k čemuž poté přidal vítězství na trati Wunstorf. Zdroj: Race Cars Direct

Byl nasazen do šampionátu FIA World Sports Prototype, FIA Coupe d’Europe Interserie a FIA World Challenge, vítězství s ním získal Kris Nissen v prvním závodu Coupe d’Europe Interserie v roce 1988 na Hungaroringu, o tři týdny později dokonce vyhrál oba víkendové závody na Hockenheimringu, k čemuž poté přidal vítězství na trati Wunstorf. | Zdroj: Race Cars Direct

Na Le Mans v roce 1988 sice zvítězil Jaguar XJR-9LM, ale modelu Porsche 962C v různých formách patřily všechny ostatní pozice až do 11. místa s výjimkou čtvrtého, kterou získal také Jaguar. Zdroj: Race Cars Direct

Na Le Mans v roce 1988 sice zvítězil Jaguar XJR-9LM, ale modelu Porsche 962C v různých formách patřily všechny ostatní pozice až do 11. místa s výjimkou čtvrtého, kterou získal také Jaguar. | Zdroj: Race Cars Direct

Kremer Racing s tímto strojem a piloty Giacomellim, Takahašim a Okadou byli na devátém místě. Zdroj: Race Cars Direct

Kremer Racing s tímto strojem a piloty Giacomellim, Takahašim a Okadou byli na devátém místě. | Zdroj: Race Cars Direct

V listopadu 1988 pak vůz jel finále série World Challenge v Tampa Bay na Floridě, kde si to rozdávaly nejlepší stáje evropské skupiny C a americko-kanadské IMSA GT. Zdroj: Race Cars Direct

V listopadu 1988 pak vůz jel finále série World Challenge v Tampa Bay na Floridě, kde si to rozdávaly nejlepší stáje evropské skupiny C a americko-kanadské IMSA GT. | Zdroj: Race Cars Direct

Za volant se posadil Mario Andretti, bývalý šampion F1 z roku 1978, týmového parťáka mu dělal syn Michael Andretti, pozdější vítěz série CART v roce 1991 – dojeli na šestém místě. Zdroj: Race Cars Direct

Za volant se posadil Mario Andretti, bývalý šampion F1 z roku 1978, týmového parťáka mu dělal syn Michael Andretti, pozdější vítěz série CART v roce 1991 – dojeli na šestém místě. | Zdroj: Race Cars Direct

V roce 1990 prodala stáj Kremer vůz CK6-88 americkému sběrateli Johnu Wrengerovi, který jej sem tam využíval v závodech „veteránů“ a nechal si jej do roku 2001. Zdroj: Race Cars Direct

V roce 1990 prodala stáj Kremer vůz CK6-88 americkému sběrateli Johnu Wrengerovi, který jej sem tam využíval v závodech „veteránů“ a nechal si jej do roku 2001. | Zdroj: Race Cars Direct

Poté se auto dostalo do Spojeného Království a jelo na Le Mans Classic i na Festivalu rychlosti v Goodwoodu – na Le Mans Classic v roce 2012 a Goodwood Member’s meeting v roce 2015 jej mimochodem vodil Derek Bell. Zdroj: Race Cars Direct

Poté se auto dostalo do Spojeného Království a jelo na Le Mans Classic i na Festivalu rychlosti v Goodwoodu – na Le Mans Classic v roce 2012 a Goodwood Member’s meeting v roce 2015 jej mimochodem vodil Derek Bell. | Zdroj: Race Cars Direct

Současný majitel ho nechal opravit a zrenovovat u specialistů BBM Sport v britském Coventry, vůz dostal například ruční brzdu, lepší chlazení, interkom pro komunikaci se spolujezdcem a kontrolu trakce – od roku 2022 je schválen k provozu na silničních komunikacích. Zdroj: Race Cars Direct

Současný majitel ho nechal opravit a zrenovovat u specialistů BBM Sport v britském Coventry, vůz dostal například ruční brzdu, lepší chlazení, interkom pro komunikaci se spolujezdcem a kontrolu trakce – od roku 2022 je schválen k provozu na silničních komunikacích. | Zdroj: Race Cars Direct

Pro připomenutí – pohání jej plochý třílitrový šestiválec, dopovaný dvěma turbodmychadly KKK, a výkon činí zhruba 560 kW. Zdroj: Race Cars Direct

Pro připomenutí – pohání jej plochý třílitrový šestiválec, dopovaný dvěma turbodmychadly KKK, a výkon činí zhruba 560 kW. | Zdroj: Race Cars Direct

To vše při hmotnosti Mazdy MX-5. Auto je k mání na platformě racecarsdirect.com za necelých třicet milionů korun. Zdroj: Race Cars Direct

To vše při hmotnosti Mazdy MX-5. Auto je k mání na platformě racecarsdirect.com za necelých třicet milionů korun. | Zdroj: Race Cars Direct

Porsche 962C Kremer Zdroj: Race Cars Direct

Porsche 962C Kremer | Zdroj: Race Cars Direct

Porsche 962C Kremer Zdroj: Race Cars Direct

Porsche 962C Kremer | Zdroj: Race Cars Direct

Porsche 962C Kremer Zdroj: Race Cars Direct

Porsche 962C Kremer | Zdroj: Race Cars Direct

Porsche 962C Kremer Zdroj: Race Cars Direct

Porsche 962C Kremer | Zdroj: Race Cars Direct

Porsche 962C Kremer Zdroj: Race Cars Direct

Porsche 962C Kremer | Zdroj: Race Cars Direct

Porsche 962C Kremer Zdroj: Race Cars Direct

Porsche 962C Kremer | Zdroj: Race Cars Direct

Porsche 962C Kremer Zdroj: Race Cars Direct

Porsche 962C Kremer | Zdroj: Race Cars Direct

Porsche 962C Kremer Zdroj: Race Cars Direct

Porsche 962C Kremer | Zdroj: Race Cars Direct

Porsche 962C Kremer Zdroj: Race Cars Direct

Porsche 962C Kremer | Zdroj: Race Cars Direct

Porsche 962C Kremer Zdroj: Race Cars Direct

Porsche 962C Kremer | Zdroj: Race Cars Direct

Porsche 962C Kremer Zdroj: Race Cars Direct

Porsche 962C Kremer | Zdroj: Race Cars Direct

Porsche 962C Kremer Zdroj: Race Cars Direct

Porsche 962C Kremer | Zdroj: Race Cars Direct

Porsche 962C Kremer Zdroj: Race Cars Direct

Porsche 962C Kremer | Zdroj: Race Cars Direct

Porsche 962C Kremer Zdroj: Race Cars Direct

Porsche 962C Kremer | Zdroj: Race Cars Direct

Porsche 962C Kremer Zdroj: Race Cars Direct

Porsche 962C Kremer | Zdroj: Race Cars Direct

Porsche 962C Kremer Zdroj: Race Cars Direct

Porsche 962C Kremer | Zdroj: Race Cars Direct

Porsche 962C Kremer Zdroj: Race Cars Direct

Porsche 962C Kremer | Zdroj: Race Cars Direct

Porsche 962C Kremer Zdroj: Race Cars Direct

Porsche 962C Kremer | Zdroj: Race Cars Direct

Porsche 962C Kremer Zdroj: Race Cars Direct

Porsche 962C Kremer | Zdroj: Race Cars Direct

Porsche 962C Kremer Zdroj: Race Cars Direct

Porsche 962C Kremer | Zdroj: Race Cars Direct

Byl nasazen do šampionátu FIA World Sports Prototype, FIA Coupe d’Europe Interserie a FIA World Challenge, vítězství s ním získal Kris Nissen v prvním závodu Coupe d’Europe Interserie v roce 1988 na Hungaroringu, o tři týdny později dokonce vyhrál oba víkendové závody na Hockenheimringu, k čemuž poté přidal vítězství na trati Wunstorf. Zdroj: Race Cars Direct
Na Le Mans v roce 1988 sice zvítězil Jaguar XJR-9LM, ale modelu Porsche 962C v různých formách patřily všechny ostatní pozice až do 11. místa s výjimkou čtvrtého, kterou získal také Jaguar. Zdroj: Race Cars Direct
Kremer Racing s tímto strojem a piloty Giacomellim, Takahašim a Okadou byli na devátém místě. Zdroj: Race Cars Direct
V listopadu 1988 pak vůz jel finále série World Challenge v Tampa Bay na Floridě, kde si to rozdávaly nejlepší stáje evropské skupiny C a americko-kanadské IMSA GT. Zdroj: Race Cars Direct
31
Fotogalerie

Toto Porsche 962C Kremer krotil Mario Andretti a jelo i 24h Le Mans. Teď se s ním dá jezdit pro rohlíky

Slavný závoďák s ikonickými tvary a v perfektním stavu je k mání – byl upraven a schválen pro provoz na běžných silnicích, ale na okruhu zůstává pořádnou bestií.

Společnost Kremer Racing si od 60. let budovala skvělou reputaci v rámci přípravy soukromnických závodních Porsche a propracovaných soutěžních speciálů, však také jejich stroj 935 K3 vyhrála Le Mans v roce 1979. V osmdesátých letech postavili nové šasi podle návrhů Porsche 962C, ale s hliníkovou voštinovou konstrukcí pro větší tuhost a bezpečnost místo vany z hliníkového plechu. Tak se zrodil speciál Kremer Racing Porsche 962C CK6, nejúspěšnější soukromě vyvinutý derivát továrního modelu, který výrazně překonával originál.

Vzniklo 11 exemplářů, tento s označením šasi CK6-88 patřil mezi první. Byl nasazen do šampionátu FIA World Sports Prototype, FIA Coupe d’Europe Interserie a FIA World Challenge, vítězství s ním získal Kris Nissen v prvním závodu Coupe d’Europe Interserie v roce 1988 na Hungaroringu, o tři týdny později dokonce vyhrál oba víkendové závody na Hockenheimringu, k čemuž poté přidal vítězství na trati Wunstorf. Na Le Mans v roce 1988 sice zvítězil Jaguar XJR-9LM, ale modelu Porsche 962C v různých formách patřily všechny ostatní pozice až do 11. místa s výjimkou čtvrtého, kterou získal také Jaguar. Kremer Racing s tímto strojem a piloty Giacomellim, Takahašim a Okadou byli na devátém místě.

V listopadu 1988 pak vůz jel finále série World Challenge v Tampa Bay na Floridě, kde si to rozdávaly nejlepší stáje evropské skupiny C a americko-kanadské IMSA GT. Za volant se posadil Mario Andretti, bývalý šampion F1 z roku 1978, týmového parťáka mu dělal syn Michael Andretti, pozdější vítěz série CART v roce 1991 – dojeli na šestém místě. 

V roce 1990 prodala stáj Kremer vůz CK6-88 americkému sběrateli Johnu Wrengerovi, který jej sem tam využíval v závodech „veteránů“ a nechal si jej do roku 2001. Poté se auto dostalo do Spojeného Království a jelo na Le Mans Classic i na Festivalu rychlosti v Goodwoodu – na Le Mans Classic v roce 2012 a Goodwood Member’s meeting v roce 2015 jej mimochodem vodil Derek Bell.

Současný majitel ho nechal opravit a zrenovovat u specialistů BBM Sport v britském Coventry, vůz dostal například ruční brzdu, lepší chlazení, interkom pro komunikaci se spolujezdcem a kontrolu trakce – od roku 2022 je schválen k provozu na silničních komunikacích. Pro připomenutí – pohání jej plochý třílitrový šestiválec, dopovaný dvěma turbodmychadly KKK, a výkon činí zhruba 560 kW. To vše při hmotnosti Mazdy MX-5. Auto je k mání na platformě Race Cars Direct za necelých třicet milionů korun.

Zdroj: Race Cars Direct

Porsche

Porsche je německý výrobce sportovních automobilů. Firmu založil v roce 1931 Ferdinand Porsche. V roce 1961 vznikl první model legendární řady 911, která se stále vyrábí.

V roce 2009 Porsche – coby velmi profitabilní automobilku – ovládl Volkswagen.

Porsche 718 • Porsche 911 • Porsche Taycan • Porsche Panamera • Porsche Macan • Porsche Cayenne

Doporučujeme

Články odjinud