Slavný závoďák s ikonickými tvary a v perfektním stavu je k mání – byl upraven a schválen pro provoz na běžných silnicích, ale na okruhu zůstává pořádnou bestií.
Společnost Kremer Racing si od 60. let budovala skvělou reputaci v rámci přípravy soukromnických závodních Porsche a propracovaných soutěžních speciálů, však také jejich stroj 935 K3 vyhrála Le Mans v roce 1979. V osmdesátých letech postavili nové šasi podle návrhů Porsche 962C, ale s hliníkovou voštinovou konstrukcí pro větší tuhost a bezpečnost místo vany z hliníkového plechu. Tak se zrodil speciál Kremer Racing Porsche 962C CK6, nejúspěšnější soukromě vyvinutý derivát továrního modelu, který výrazně překonával originál.
Vzniklo 11 exemplářů, tento s označením šasi CK6-88 patřil mezi první. Byl nasazen do šampionátu FIA World Sports Prototype, FIA Coupe d’Europe Interserie a FIA World Challenge, vítězství s ním získal Kris Nissen v prvním závodu Coupe d’Europe Interserie v roce 1988 na Hungaroringu, o tři týdny později dokonce vyhrál oba víkendové závody na Hockenheimringu, k čemuž poté přidal vítězství na trati Wunstorf. Na Le Mans v roce 1988 sice zvítězil Jaguar XJR-9LM, ale modelu Porsche 962C v různých formách patřily všechny ostatní pozice až do 11. místa s výjimkou čtvrtého, kterou získal také Jaguar. Kremer Racing s tímto strojem a piloty Giacomellim, Takahašim a Okadou byli na devátém místě.
V listopadu 1988 pak vůz jel finále série World Challenge v Tampa Bay na Floridě, kde si to rozdávaly nejlepší stáje evropské skupiny C a americko-kanadské IMSA GT. Za volant se posadil Mario Andretti, bývalý šampion F1 z roku 1978, týmového parťáka mu dělal syn Michael Andretti, pozdější vítěz série CART v roce 1991 – dojeli na šestém místě.
V roce 1990 prodala stáj Kremer vůz CK6-88 americkému sběrateli Johnu Wrengerovi, který jej sem tam využíval v závodech „veteránů“ a nechal si jej do roku 2001. Poté se auto dostalo do Spojeného Království a jelo na Le Mans Classic i na Festivalu rychlosti v Goodwoodu – na Le Mans Classic v roce 2012 a Goodwood Member’s meeting v roce 2015 jej mimochodem vodil Derek Bell.
Současný majitel ho nechal opravit a zrenovovat u specialistů BBM Sport v britském Coventry, vůz dostal například ruční brzdu, lepší chlazení, interkom pro komunikaci se spolujezdcem a kontrolu trakce – od roku 2022 je schválen k provozu na silničních komunikacích. Pro připomenutí – pohání jej plochý třílitrový šestiválec, dopovaný dvěma turbodmychadly KKK, a výkon činí zhruba 560 kW. To vše při hmotnosti Mazdy MX-5. Auto je k mání na platformě Race Cars Direct za necelých třicet milionů korun.
Zdroj: Race Cars Direct