Toto Porsche 911 GT1 bylo původně závoďákem. Dnes může legálně na silnice

Toto Porsche 911 GT1 sbíralo v roce 1998 závodní úspěchy. Dnes patří mezi nejvzácnější sporťáky, které mohou jezdit po běžných komunikacích.

Porsche 911 GT1 vznikalo jako závodní speciál, od roku 1990 jej však německá automobilka nabízela také ve verzi, která mohla legálně na silnice. Nesla označení Straßenversion. Ale nenechte se zmást, následující kousek byl původně skutečně závoďákem. Aby mohl vyjet na běžné cesty, muselo být provedeno několik úprav.

Majitel Porsche postavil speciální garáž. Jde o poctu vlastnímu otci

Majitel Porsche postavil speciální garáž. Jde o poctu vlastnímu otci

Majitel však prozradil, že změn nebylo třeba mnoho. Sportovní vůz dostal měkčí pružiny a tlumiče, přístupnější víčko palivové nádrže, povinný katalyzátor a pneumatiky, které jsou povoleny pro běžný silniční provoz.

V těle vážícím 1 000 kilogramů se ukrývá 3,2litrová jednotka o výkonu 600 koňských sil. Řidič má k dispozici tři výkonnostní režimy, přičemž na běžných komunikacích je používán ten nejnižší.

Toyota nechce opakovat selhání z Le Mans. Testuje na 30 hodin

Toyota nechce opakovat selhání z Le Mans. Testuje na 30 hodin

Před přestavbou sbíral tento konkrétní model úspěchy v závodním světě. Roku 1998 s ním posádka vybojovala stupně vítězů v náročném závodě 24 hodin v Daytoně - v kategorii GT1 obsadila druhé místo.

Prohlédněte si vzácné Porsche 911 GT1 v obsáhlé fotogalerii...

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 49 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 26 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků