Toto Porsche 911 GT1 bylo původně závoďákem. Dnes může legálně na silnice

Toto Porsche 911 GT1 sbíralo v roce 1998 závodní úspěchy. Dnes patří mezi nejvzácnější sporťáky, které mohou jezdit po běžných komunikacích.

Porsche 911 GT1 vznikalo jako závodní speciál, od roku 1990 jej však německá automobilka nabízela také ve verzi, která mohla legálně na silnice. Nesla označení Straßenversion. Ale nenechte se zmást, následující kousek byl původně skutečně závoďákem. Aby mohl vyjet na běžné cesty, muselo být provedeno několik úprav.

Majitel Porsche postavil speciální garáž. Jde o poctu vlastnímu otci

Majitel Porsche postavil speciální garáž. Jde o poctu vlastnímu otci

Majitel však prozradil, že změn nebylo třeba mnoho. Sportovní vůz dostal měkčí pružiny a tlumiče, přístupnější víčko palivové nádrže, povinný katalyzátor a pneumatiky, které jsou povoleny pro běžný silniční provoz.

V těle vážícím 1 000 kilogramů se ukrývá 3,2litrová jednotka o výkonu 600 koňských sil. Řidič má k dispozici tři výkonnostní režimy, přičemž na běžných komunikacích je používán ten nejnižší.

Toyota nechce opakovat selhání z Le Mans. Testuje na 30 hodin

Toyota nechce opakovat selhání z Le Mans. Testuje na 30 hodin

Před přestavbou sbíral tento konkrétní model úspěchy v závodním světě. Roku 1998 s ním posádka vybojovala stupně vítězů v náročném závodě 24 hodin v Daytoně - v kategorii GT1 obsadila druhé místo.

Prohlédněte si vzácné Porsche 911 GT1 v obsáhlé fotogalerii...

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest BMW 230i Cabrio: Nastal čas se rozloučit?

BMW 230i Cabrio (minitest)

Kompaktní rozměry, zadní pohon, čtyři místa k sezení a stahovací střecha – to je kombinace, na kterou dnes narazíte pouze u BMW. Benzinový dvoulitr s výkonem 185 kW dvojkovému kabriu pasuje jako ulitý!

včera | Jan Mička | 11 příspěvků
TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků