Toto Porsche 911 GT1 bylo původně závoďákem. Dnes může legálně na silnice

Toto Porsche 911 GT1 sbíralo v roce 1998 závodní úspěchy. Dnes patří mezi nejvzácnější sporťáky, které mohou jezdit po běžných komunikacích.

Porsche 911 GT1 vznikalo jako závodní speciál, od roku 1990 jej však německá automobilka nabízela také ve verzi, která mohla legálně na silnice. Nesla označení Straßenversion. Ale nenechte se zmást, následující kousek byl původně skutečně závoďákem. Aby mohl vyjet na běžné cesty, muselo být provedeno několik úprav.

Majitel Porsche postavil speciální garáž. Jde o poctu vlastnímu otci

Majitel Porsche postavil speciální garáž. Jde o poctu vlastnímu otci

Majitel však prozradil, že změn nebylo třeba mnoho. Sportovní vůz dostal měkčí pružiny a tlumiče, přístupnější víčko palivové nádrže, povinný katalyzátor a pneumatiky, které jsou povoleny pro běžný silniční provoz.

V těle vážícím 1 000 kilogramů se ukrývá 3,2litrová jednotka o výkonu 600 koňských sil. Řidič má k dispozici tři výkonnostní režimy, přičemž na běžných komunikacích je používán ten nejnižší.

Toyota nechce opakovat selhání z Le Mans. Testuje na 30 hodin

Toyota nechce opakovat selhání z Le Mans. Testuje na 30 hodin

Před přestavbou sbíral tento konkrétní model úspěchy v závodním světě. Roku 1998 s ním posádka vybojovala stupně vítězů v náročném závodě 24 hodin v Daytoně - v kategorii GT1 obsadila druhé místo.

Prohlédněte si vzácné Porsche 911 GT1 v obsáhlé fotogalerii...

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Renaultu Clio R.S. po faceliftu: Je to opravdu ztracená generace?

Renault Clio R.S. 2017

Někteří odklon od jednoduššího pohonného ústrojí Renaultu neodpustí. Není to ale škoda? Jaké je Clio R.S. po faceliftu?

včera | Milan Lažanský | 11 příspěvků
Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh manažerských sedanů vstupuje jako černý kůň. Je dobré se rozhodnout právě pro tento model?

21.  7.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Test: Nissan Micra zpět na vrcholu své třídy! Má ale jednu zásadní vadu

Nissan Micra

Po předchozí nevýrazné generaci je Nissan Micra zpátky v plné síle. Vyzkoušeli jsme jej s motorem 0,9 I-GT.

13.  7.  2017 | Milan Lažanský | 15 příspěvků