Toto Porsche 911 GT1 bylo původně závoďákem. Dnes může legálně na silnice

Toto Porsche 911 GT1 sbíralo v roce 1998 závodní úspěchy. Dnes patří mezi nejvzácnější sporťáky, které mohou jezdit po běžných komunikacích.

Porsche 911 GT1 vznikalo jako závodní speciál, od roku 1990 jej však německá automobilka nabízela také ve verzi, která mohla legálně na silnice. Nesla označení Straßenversion. Ale nenechte se zmást, následující kousek byl původně skutečně závoďákem. Aby mohl vyjet na běžné cesty, muselo být provedeno několik úprav.

Majitel Porsche postavil speciální garáž. Jde o poctu vlastnímu otci

Majitel Porsche postavil speciální garáž. Jde o poctu vlastnímu otci

Majitel však prozradil, že změn nebylo třeba mnoho. Sportovní vůz dostal měkčí pružiny a tlumiče, přístupnější víčko palivové nádrže, povinný katalyzátor a pneumatiky, které jsou povoleny pro běžný silniční provoz.

V těle vážícím 1 000 kilogramů se ukrývá 3,2litrová jednotka o výkonu 600 koňských sil. Řidič má k dispozici tři výkonnostní režimy, přičemž na běžných komunikacích je používán ten nejnižší.

Toyota nechce opakovat selhání z Le Mans. Testuje na 30 hodin

Toyota nechce opakovat selhání z Le Mans. Testuje na 30 hodin

Před přestavbou sbíral tento konkrétní model úspěchy v závodním světě. Roku 1998 s ním posádka vybojovala stupně vítězů v náročném závodě 24 hodin v Daytoně - v kategorii GT1 obsadila druhé místo.

Prohlédněte si vzácné Porsche 911 GT1 v obsáhlé fotogalerii...

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků