Toto Porsche 911 GT1 bylo původně závoďákem. Dnes může legálně na silnice

Toto Porsche 911 GT1 sbíralo v roce 1998 závodní úspěchy. Dnes patří mezi nejvzácnější sporťáky, které mohou jezdit po běžných komunikacích.

Porsche 911 GT1 vznikalo jako závodní speciál, od roku 1990 jej však německá automobilka nabízela také ve verzi, která mohla legálně na silnice. Nesla označení Straßenversion. Ale nenechte se zmást, následující kousek byl původně skutečně závoďákem. Aby mohl vyjet na běžné cesty, muselo být provedeno několik úprav.

Majitel Porsche postavil speciální garáž. Jde o poctu vlastnímu otci

Majitel Porsche postavil speciální garáž. Jde o poctu vlastnímu otci

Majitel však prozradil, že změn nebylo třeba mnoho. Sportovní vůz dostal měkčí pružiny a tlumiče, přístupnější víčko palivové nádrže, povinný katalyzátor a pneumatiky, které jsou povoleny pro běžný silniční provoz.

V těle vážícím 1 000 kilogramů se ukrývá 3,2litrová jednotka o výkonu 600 koňských sil. Řidič má k dispozici tři výkonnostní režimy, přičemž na běžných komunikacích je používán ten nejnižší.

Toyota nechce opakovat selhání z Le Mans. Testuje na 30 hodin

Toyota nechce opakovat selhání z Le Mans. Testuje na 30 hodin

Před přestavbou sbíral tento konkrétní model úspěchy v závodním světě. Roku 1998 s ním posádka vybojovala stupně vítězů v náročném závodě 24 hodin v Daytoně - v kategorii GT1 obsadila druhé místo.

Prohlédněte si vzácné Porsche 911 GT1 v obsáhlé fotogalerii...

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 2 příspěvky
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků