Ten je postaven na základu od Fisker Karma a značka si za něj žádá téměř 30 milionů korun. Zdroj: Drako Motors
Doplňkem portfolia se stává vysoce výkonné SUV Dragon mířící na absolutní vrchol své třídy. Zdroj: Drako Motors
Design odpovídá aktuálním trendům přiklánějícím se ke svažité střeše, kterou v tomto případě Drako obohacuje vertikálně se otevírajícími dveřmi a 23palcovými koly. Zdroj: Drako Motors
Velice podobný koncept nedávno ukázala značka AEHRA z italského Milána. AEHRA
21
Fotogalerie

Toto nové SUV si Teslu Model X namaže na chleba. Má 2000 koní a chce pokořit hranici 320 km/h

Automobilka Drako rozšiřuje nabídku vysoce výkonným SUV. Výkonem míří na vrchol segmentu.

S nástupem elektromobility výrazně vzrostl počet start-upových automobilek. O kalifornském výrobci Drako už víme díky jeho čtyřdveřovému sedanu Dragon GTE s karoserií ve stylu kupé. Ten je postaven na základu od Fisker Karma a značka si za něj žádá téměř 30 milionů korun. Druhý model je daleko dostupnější, což ale nijak neubírá na jeho zajímavosti.

Doplňkem portfolia se stává vysoce výkonné SUV Dragon mířící na absolutní vrchol své třídy. Design odpovídá aktuálním trendům přiklánějícím se ke svažité střeše, kterou v tomto případě Drako obohacuje vertikálně se otevírajícími dveřmi a 23palcovými koly. Velice podobný koncept nedávno ukázala značka AEHRA z italského Milána. Karoserie je 5054 mm dlouhá, 2057 mm široká, 1600 mm vysoká a celý vůz váží 2254 kg.

Základ Dragonu tvoří karbonový skelet, který je prý o polovinu lehčí a vyznačuje se dvojnásobnou strukturální pevností, než mají aktuálně nabízená SUV s konvenčním pohonem. V útrobách se skrývá baterie neznámé kapacity, ale lze ji dobíjet výkonem 500 kW a pomůže vozu ujet 676 kilometrů dle metodiky EPA.

Pětimístný interiér je plný obrazovek. Dvojice po stranách reflektuje obraz kamer nahrazujících tradiční zpětná zrcátka, další tvoří přístrojový štít a naprostou dominantou je centrální dotyková obrazovka s úhlopříčkou 17,1 palce. Sestavu ještě doplňují dva displeje pro zadní cestující.

Spíše než multimédii vyniká SUV Dragon výkonem 2000 koní generovaným čtyřmi elektromotory. S cílem stát se nejrychlejším elektrickým SUV planety hodlá dosáhnout zrychlení z 0 na 97 km/h za 1,9 sekundy a následně pokračovat na maximální rychlost 322 km/h. Čtvrtmílový sprint byste měli zvládnout za 9 sekund. Nejbližší konkurent v podobě Tesly Model X disponuje 1020 koňskými silami, akcelerací z 0 na 97 km/h za 2,5 sekundy a maximální rychlostí 262 km/h. Čtvrt míle pokoří za 9,9 sekundy. Nutno ale dodat, že zatímco Tesla má výsledky potvrzené, Dragon na silnicích uvidíme nejdříve v roce 2026.

Kromě oslňujících výkonů se můžeme těšit na propracovaný adaptivní podvozek měnicí světlou výšku v rozsahu od 163 do 315 mm v závislosti na zvoleném jízdním režimu. Přední náprava je osazena brzdovými kotouči o průměru 420 mm kombinovanými se šestipístkovými třmeny. Vzadu je seštipístková sada se 410mm kotouči.

Drako si za nové SUV hodlá účtovat necelých 6,9 milionu korun. Rezervace je možná s uhrazením vratné kauce 500 dolarů (cca 12.000 Kč). Pokud chcete verzi „First Edition“ limitovanou na 99 kusů je poplatek desetkrát větší. Celkem má vzniknout 5000 Dragonů SUV.

Doporučujeme

Články odjinud