V Čínské komunistické demokratické republice měl a stále má Phaeton nástupce. Vůz se jmenuje Phideona i v roce 2022 se vyrábí!Málo kdo to v Evropě zná. https://youtu.be/SvwizvMl_QATady v Evropě by to v dnešní konkurenci Lexusů a Mercedesu, BMW nikdo nekoupil
Zlatí komunisti.
Pamatuju si v té době srovnávací test s německou trojkou. Nebyl žádný důvod si ho kupovat, pokud chce nějaká konfekce prorazit, musí něco nabídnout něco navíc a to víc než neklaplo, snad kromě ceny zaostával ve většině parametrů.
Znamý ho měl. Dodneška si pamatuju problémy s brzdama. Jednou mu odešly destičky po 3 tisících od poslední výměny. V servisu mu řekli, ze s tím nic neudelaji, protože pry “stačí jedno prudké brzdění, např. z vysoké rychlosti a ty brzdy jsou pryč”. Phaeton měl v top motorizaci a vybave 3 tuny a některé komponenty na to zřejmě uplne neměly. Ale jinak byl spokojenej, až na ty výměny brzd co par měsíců.
Naprostý nesmysl, bohatě dimenzované Brembo. Vsadil bych na to, že tam "servis" dal nějaký aušus.
To by bylo možné, kdyby se to nestavalo pravidelně. Za dobu, co ho měl (120 tisíc), měnil destičky dobře 5-7x. Třeba to kluci ve VW neuměli měnit, nevím. Taky mám podobnou příhodu s jaguarem, kdy po (zřejmě vadné) výměně, došlo ke zvlněné kotoucu a po 3 tisících km šly komplet brzdy opět na výměnu (na náklady servisu).
Bylo by krásný dospět do stavu, kdy "lidové vozidlo" je ročně vyráběná nabouchaná limuzína, ale Volks Wagen tak nějak už dávno utekl svému prapůvodnímu významu a "Volks" jsou dnes úplně jiné značky. Přesto pořád kupovat VW limuzínu je jako jít na luxusní večeři do mekáče. Možný je všechno, ale málo kdo o to opravdu stojí.
Phaeton byl nápad Piëcha - prémiovka která nebude nikoho srát. Netrefil cílovku.
K tomu jim dobře slouží Audi. Univerzální bez emocí, spotřební, solidní, nenápadné. Phaeton byla mimo jiné demostrace "síly" a ekonomických schopností, takový vrchol zlaté éry VW Group.
Pokud vím, Phaeton byl horší kopií A8 za peníze A8. Celou dobu se to velmi těžko prodávalo. To ještě byla doba, kdy se lidé o auta více zajímali. Nikdo nechtěl solit 3 míče za VW. Koncern si vůbec rád cucá ceny z prstu. Proto se moc nevede ani Touaregu.
Nebyla to kopie Audi ale Bentley
Tohle je problém brandingu - zákazníci tohohle segmentu už hodně hledí na image značky a VW rozhodně jako prémiová značka vnímána není, tady se jim navíc ani nepovedlo se nějak výrazněji designově odlišit a ten Passat z toho koukal z každého úhlu.
To byl přeci účel: dopřát premiovku i "skladníkovi ze šroubárny" bez příslušnosti ke kastě.
Ne, Piech byl zastáncem, aby si značky koncernu mezi sebou konkurovaly a tím se vybudily k lepším produktům. Díky tomu se Škodovka tak rozletěla, ale už ji pár let tlačí zase směrem k Dacii. Touareg neměl dopustit, aby zákazník co začínal na vw přešel k Audi.
Oprava: Samozřejmě Phaeton (hezké jméno pro vůz)
Jenže ona to není prémiovka, ale pouze předražený VW - pořád nechápete status prémiového brandu. Klidně můžete vyrobit Dacii v kvalitě Bentley, ale dokud na tom bude cedulka Dacie, tak to prémiovka nebude. Je to sice povrchní, ale funguje to tak.
Tak znovu: velkyho premiovyho sluzebaka prostě v Německu dostaneš až od určitýho stupně firemní hierarchie, fejtna si mohl mít i na nižší pozici. VW nepotřeboval další A8 už ji měl.
Bylo to trochu jinak, pokud vim. Sdilelo to dily s bentley. Byl to trucpodnik Piecha a asi jen jemu to davalo smysl. Rozhodne ale dobre auto.
Proto taky Huyndai i Toyota mají své vlastní überznačky Genesis a Lexus. Oni totiž vědí, že svět chce být klamán.
Zase ale proč ne. Když ten klam stojí za to. Lexus jsou solidně stavěná auta a Genesis si konečně našel vlastní tvář, na kterou se dá koukat. Nemám s Genesis žádnou zkušenost, ale čistě opticky jsou to povedená klamání. Jsem zvědavý na prodeje a zkušenosti v evropě. Navíc i klamat se musí umět. Takové Infiniti to nezvládlo.
V té době bylo LS poctivé auto s V8.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.