Tomu říkáme investiční hypersport. Exemplář z posledního roku produkce je k mání v dokonalém stavu.
I vzácná auta by měla hlavně jezdit, ale majitel bílého kousku si počkal a možná se dočká – velkých peněz. Tento exemplář vznikl v posledním roce výroby, tedy 2016. Určen byl pro evropský trh a pochází ze sbírky Ultimate Performance Collection. Má velmi vkusnou specifikaci – bílý lak Bianco Avus a interiér s čalouněním z tmavé Alcantary. Z příplatkové výbavy se může pochlubit rudými brzdiči a bezpečnostními pásy, tmavými koly a výšivkou loga automobilky na opěradlech. Z funkčních doplňků nabídne sportovní výfuk, systém zdvihu na přední nápravě pro přejezd nerovností, pakety s telemetrií a kamerami pro jízdu na okruhu a také lepším audiosystémem.
Co je ale nejlepší – toto LaFerrari skutečně ujelo jen 14 kilometrů za osm let, což potvrzují i servisní záznamy. Například při prohlídce u dealera Ferrari v listopadu roku 2021 mělo najeto kilometrů devět. Nicméně nejde o případ, kdy by vůz někdo zamknul v garáži a na leta zahodil klíče, pečlivého servisu se dočkal v letech 2020 a 2022, v roce 2021 dostal novou baterii hybridního systému a dle doporučení výrobce také novou záložní baterii v květnu 2022. Auto se právě nyní prodává na aukci RM Stoheby’s v Paříži, vyvolávací cena činí 3.950.000 eur, čili zhruba sto milionů korun.
Připomeňme si, že základní LaFerrari kupé vzniklo jen ve 499 kusech v letech 2013 až 2016. Poháněl ho 6,3litrový dvanáctiválec F140 FE s 588 kW, doplněný elektromotorem s dalšími 120 kW. Celkem tedy šlo o 708 kW (963 k) a točivý moment přesahoval 900 Nm. Jízdní výkony jsou dechberoucí i z pohledu současnosti – stovka do tří sekund, 200 km/h za méně než sedm sekund, třístovka za patnáct sekund a maximální rychlost přes 350 km/h. Pro Ferrari šlo o vůbec první silniční model s hybridním systémem, kterému říkalo HY-KERS. Základní cena při uvedení na trh činila zhruba 1,3 milionu eur a i když má tento exemplář nějakou tu příplatkovou výbavu, majitel na něm jistě pěkně vydělá.