Toto jsou ty nejhorší díry na českých silnicích. Setkali jste se už s nimi?

Projekt pojišťovny Generali s příznačným názvem Výmoly.cz opět zveřejňuje vítěze o „nejhorší díru republiky“. Letos byl za nejhůře děravou silnici označen úsek na Blanensku.

Žebříček nejhorších děr na silnicích v ČR není v žádném případě novým projektem. Za úsměvným shrnutím, které funguje také jako pomocná iniciativa k opravě zničených cest, stojí pojišťovna Generali. Nyní se ve společnosti oddělení BESIP Ministerstva dopravy konal již 8. ročník této ankety.

Letos se na prvním místě objevuje úplně nový vítěz, ačkoliv se jedná o nechvalně známý úsek mezi řidiči. Za cestu s nejhorším výmolem byla označena silnice v obci Lhota Rapotina na Blanensku. V anketě letos hlasovalo přes 100 tisíc lidí. Zmíněný úsek již byl přitom nahlášen i v ročníku 2013, kdy jistý hlasující okomentoval díry jako „Dva výmoly podobné spíše výkopu!“.

Britové chtějí kontrolu zraku řidičů každých deset let. U nás návrh neprošel

Britové chtějí kontrolu zraku řidičů každých deset let. U nás návrh neprošel

Na jaře 2018 byl úsek provizorně opraven. Stejně tak nyní na podzim. I přes opakované dočasné opravy hlasující rozhodli o tom, že si neustále „polepená“ silnice zaslouží prvenství. Celkově během letošní ankety motoristé upozornili na skoro tisícovku úseků, které vyžadují opravu. Přes 38 % z nich se už přitom renovace dočkalo. „Proti loňským 34 % tak jde o pozitivní navýšení,“ zmínil Jan Marek z pojišťovny Generali.

Nejvíce výmolů, které motoristy letos trápí a které reportovali, se nachází na komunikacích Středočeského kraje. Na celkový žebříček deseti nejhorších úseků se můžete podívat níže na videu či v galerii společně s jejich přesnou lokalitou.

Alpine A110 si v losím testu nevede zrovna dobře. Je to daň za hravost?

Alpine A110 si v losím testu nevede zrovna dobře. Je to daň za hravost?

Projekt má ostatně fungovat jako propojení řidičské komunity se správci silnic a být nápomocným upozorněním na stav komunikací u nás. Cílem je tak urychlit opravy zničených cest. Do projektu je aktuálně zapojeno přes pět tisíc aktivních uživatelů z celé ČR a jejich počet nadále roste.

Z pojišťovny Generali nakonec zaznívá, že projekt pomáhá předcházet škodám na vozidlech důsledkem špatného stavu cest. Bez havarijního pojištění totiž řidič při takzvané „srážce se silnicí“ platí škodu na svém autě z vlastní kapsy. „S tím, jak přibývá čidel, senzorů a elektronických pomocníků v autech, očekáváme, že výše škod poroste,“ dodal Jan Marek.

TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Opel Astra 1.4 Turbo CVT

Kompaktní Opel se při aktuálním faceliftu velmi výrazně změnil, jakkoli to tak na první pohled nevypadá. Všechny motory jsou nyní výhradně tříválcové a ten nejsilnější se pojí s převodovkou CVT. Zní to vám to jako zaručený recept na mizérii na kolech?

včera | Petr Schnagl | 21 příspěvků
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik | 1 příspěvek