Toto jsou ty nejhorší díry na českých silnicích. Setkali jste se už s nimi?

Projekt pojišťovny Generali s příznačným názvem Výmoly.cz opět zveřejňuje vítěze o „nejhorší díru republiky“. Letos byl za nejhůře děravou silnici označen úsek na Blanensku.

Žebříček nejhorších děr na silnicích v ČR není v žádném případě novým projektem. Za úsměvným shrnutím, které funguje také jako pomocná iniciativa k opravě zničených cest, stojí pojišťovna Generali. Nyní se ve společnosti oddělení BESIP Ministerstva dopravy konal již 8. ročník této ankety.

Letos se na prvním místě objevuje úplně nový vítěz, ačkoliv se jedná o nechvalně známý úsek mezi řidiči. Za cestu s nejhorším výmolem byla označena silnice v obci Lhota Rapotina na Blanensku. V anketě letos hlasovalo přes 100 tisíc lidí. Zmíněný úsek již byl přitom nahlášen i v ročníku 2013, kdy jistý hlasující okomentoval díry jako „Dva výmoly podobné spíše výkopu!“.

Britové chtějí kontrolu zraku řidičů každých deset let. U nás návrh neprošel

Britové chtějí kontrolu zraku řidičů každých deset let. U nás návrh neprošel

Na jaře 2018 byl úsek provizorně opraven. Stejně tak nyní na podzim. I přes opakované dočasné opravy hlasující rozhodli o tom, že si neustále „polepená“ silnice zaslouží prvenství. Celkově během letošní ankety motoristé upozornili na skoro tisícovku úseků, které vyžadují opravu. Přes 38 % z nich se už přitom renovace dočkalo. „Proti loňským 34 % tak jde o pozitivní navýšení,“ zmínil Jan Marek z pojišťovny Generali.

Nejvíce výmolů, které motoristy letos trápí a které reportovali, se nachází na komunikacích Středočeského kraje. Na celkový žebříček deseti nejhorších úseků se můžete podívat níže na videu či v galerii společně s jejich přesnou lokalitou.

Alpine A110 si v losím testu nevede zrovna dobře. Je to daň za hravost?

Alpine A110 si v losím testu nevede zrovna dobře. Je to daň za hravost?

Projekt má ostatně fungovat jako propojení řidičské komunity se správci silnic a být nápomocným upozorněním na stav komunikací u nás. Cílem je tak urychlit opravy zničených cest. Do projektu je aktuálně zapojeno přes pět tisíc aktivních uživatelů z celé ČR a jejich počet nadále roste.

Z pojišťovny Generali nakonec zaznívá, že projekt pomáhá předcházet škodám na vozidlech důsledkem špatného stavu cest. Bez havarijního pojištění totiž řidič při takzvané „srážce se silnicí“ platí škodu na svém autě z vlastní kapsy. „S tím, jak přibývá čidel, senzorů a elektronických pomocníků v autech, očekáváme, že výše škod poroste,“ dodal Jan Marek.

Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

včera | Vladimír Kadera | 86 příspěvků
TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW: Dává smysl, jen trochu jiný

Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW

Při hodnocení Škody Kodiaq RS velice záleží na přístupu „pozorovatele“. Pokud vůz budete brát jako sportovní SUV, zřejmě vám brzy dojdou argumenty. V nabídce však rozhodně není nadbytečný.

12.  2.  2019 | Jan Mička | 85 příspěvků
TEST Hyundai i20 1.0 T-GDI DCT: Když chcete prostě jen auto

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Hyundai se v segmentu B rozhodně nemá za co stydět. Nabízí dobře vybavený model se spoustou zajímavých funkcí. Má ale něco navíc?

7.  2.  2019 | David Rusol | 97 příspěvků