Toto jsou ty nejhorší díry na českých silnicích. Setkali jste se už s nimi?

Projekt pojišťovny Generali s příznačným názvem Výmoly.cz opět zveřejňuje vítěze o „nejhorší díru republiky“. Letos byl za nejhůře děravou silnici označen úsek na Blanensku.

Žebříček nejhorších děr na silnicích v ČR není v žádném případě novým projektem. Za úsměvným shrnutím, které funguje také jako pomocná iniciativa k opravě zničených cest, stojí pojišťovna Generali. Nyní se ve společnosti oddělení BESIP Ministerstva dopravy konal již 8. ročník této ankety.

Letos se na prvním místě objevuje úplně nový vítěz, ačkoliv se jedná o nechvalně známý úsek mezi řidiči. Za cestu s nejhorším výmolem byla označena silnice v obci Lhota Rapotina na Blanensku. V anketě letos hlasovalo přes 100 tisíc lidí. Zmíněný úsek již byl přitom nahlášen i v ročníku 2013, kdy jistý hlasující okomentoval díry jako „Dva výmoly podobné spíše výkopu!“.

Britové chtějí kontrolu zraku řidičů každých deset let. U nás návrh neprošel

Britové chtějí kontrolu zraku řidičů každých deset let. U nás návrh neprošel

Na jaře 2018 byl úsek provizorně opraven. Stejně tak nyní na podzim. I přes opakované dočasné opravy hlasující rozhodli o tom, že si neustále „polepená“ silnice zaslouží prvenství. Celkově během letošní ankety motoristé upozornili na skoro tisícovku úseků, které vyžadují opravu. Přes 38 % z nich se už přitom renovace dočkalo. „Proti loňským 34 % tak jde o pozitivní navýšení,“ zmínil Jan Marek z pojišťovny Generali.

Nejvíce výmolů, které motoristy letos trápí a které reportovali, se nachází na komunikacích Středočeského kraje. Na celkový žebříček deseti nejhorších úseků se můžete podívat níže na videu či v galerii společně s jejich přesnou lokalitou.

Alpine A110 si v losím testu nevede zrovna dobře. Je to daň za hravost?

Alpine A110 si v losím testu nevede zrovna dobře. Je to daň za hravost?

Projekt má ostatně fungovat jako propojení řidičské komunity se správci silnic a být nápomocným upozorněním na stav komunikací u nás. Cílem je tak urychlit opravy zničených cest. Do projektu je aktuálně zapojeno přes pět tisíc aktivních uživatelů z celé ČR a jejich počet nadále roste.

Z pojišťovny Generali nakonec zaznívá, že projekt pomáhá předcházet škodám na vozidlech důsledkem špatného stavu cest. Bez havarijního pojištění totiž řidič při takzvané „srážce se silnicí“ platí škodu na svém autě z vlastní kapsy. „S tím, jak přibývá čidel, senzorů a elektronických pomocníků v autech, očekáváme, že výše škod poroste,“ dodal Jan Marek.

Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

13.  12.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků