Toto jsou nejlepší kompaktní crossovery podle Britů. Arona i Duster bodují

Britský Autocar přinesl zajímavý žebříček kompaktních crossoverů. Podívejte se, jaké modely si podle nich z tohoto segmentu zaslouží nejvíce pozornosti.

SUV se v posledních letech těší velké oblibě. Podobně je na tom také jakási podkategorie - kompaktní crossovery. A automobilky si to velice dobře uvědomují. Buď již na trhu vůz z tohoto segmentu mají, nebo jej připravují. Britský Autocar připravil zajímavý žebříček deseti nejlepších kompaktních crossoverů. Svůj výběr u každého z nich pořádně odůvodnili. 

Crossovery prolínají i zavedené třídy. Kdo s kým soupeří a proč?

Crossovery prolínají i zavedené třídy. Kdo s kým soupeří a proč?

10. Hyundai Kona

Zajímavý exteriér vozu alespoň trochu ozvláštňuje interiér nesoucí se celý v černé barvě. Jinak ale praktický vůz, který můžeme postavit proti modelu  Nissan Juke.

9. Kia Stonic

Model Stonic patří k jednomu z ostřejších vozů v tomto segmentu. Rozhodně potěší cenou, kterou se řadí do zlatého středu. Prodeje stojí na litrovém motoru T-GDI. Dynamikou nevyčnívá tak jako Mazda CX-3. Je ale levnější a také jedno z nejnovějších malých SUV na trhu. 

8. Dacia Duster

Stručně řečeno - nejlevnější malé SUV, jaké si můžete pořídit. Jinak se jedná o prostorné a skromné rodinné auto se slušnými schopnostmi v terénu. V porovnání s konkurencí jej ale níže odsouvají dynamické nedostatky a hodnocení bezpečnosti při nárazu.

7. Suzuki Vitara

Skutečný off-road v segmentu kompaktních SUV. Vitara je trochu drsnější a na terén připravenější než vozy od konkurence. Na druhou stranu ale nepatří mezi ty nejpraktičtější. Pokud by automobilka vylepšila řízení a interiér, vůz by to mohlo katapultovat do první trojky. 

6. Nissan Juke

Vůz, který doslova definoval tuto podkategorii segmentu SUV. S nízkou cenou se pořád těší celkem vysokým prodejům. Zadní část vozu ale není pro všechny, tak jako i interiér. 

5. Citroën C3 Aircross

C3 Aircross nahrazuje v modelové řade Citroënu model C3 Picasso. Výrazný vůz patří mezi nejlevnější a zároveň i nejkomfortnější. Svou praktičností je na stejné úrovni jako konkurenti. Svým stylem ale mezi konkurencí výrazně vystupuje z řady. 

4. Audi Q2

Audi dokázalo do tohoto segmentu vstoupit mnohem přesvědčivěji, než tomu bylo s Mercedesem GLA či BMW X1. Na rozdíl od několika modelů v tomto žebříčku nečekejte žádné zázraky v terénu. To vám ale Q2 vynahradí svým interiérem a pořádnou dávkou stylu. 

3. Mazda CX-3

Kompaktní SUV od Mazdy se vyznačuje skvělou ovládatelností. Zaujme také hezkým exteriérem a dobře vybaveným interiérem. Za konkurencí ale zaostává malým kufrem a vyšší cenou.

2. Renault Captur

Captur se může pochlubit titulem nejprodávanějšího kompaktního SUV v Evropě, i když dynamicky neodpovídá historii Renaultu. Základem je model Clio, což jak se ukazuje, není vůbec špatné rozhodnutí. Tak jako u Seatu Arona si můžete zvolit stylové dvoubarevné provedení exteriéru. Navíc s  všestranností MPV v interiéru.

1. Seat Arona

Vítězem se podle Autocaru stal model Arona od Seatu. A to i navzdory vyšší ceně. Mezi přední vlastnosti ale patří styl a skvělá praktičnost vozu. Vítězi nahrál také špičkový infotainment. 

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 13 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků