Toto jsou nejlepší auta roku 2017 podle redakce Autorevue.cz

Prvním dnem roku 2018 definitivně uzavíráme ohlédnutí za rokem minulým. Toto jsou nejlepší auta podle „testovacích“ redaktorů Autorevue.cz.

V roce 2017 jsme vám přinesli bezpočet redakčních testů a prvních jízdních dojmů ze zahraničních prezentací, najeli desítky tisíc kilometrů a vstřebávali dojmy. Dnes je první den roku 2018 a my definitivně uzavřeme ohlédnutí za rokem minulým.

Nejčtenější testy nových aut i ojetin jsme si již představili, zbývá tedy pouze krátký přehled vozů, které nejvíce zapůsobily na, „testovací" část redakce Autorevue.cz. A abychom se nehádali, vezmeme to abecedně. Nebo také od nejmladšího po nejstaršího, vyjde to nastejno.

Milan Lažanský

I přes můj určitý odstup vůči kategorii SUV si jedno takové své místo v první trojici zaslouží. U BMW X3 nové generace jsem musel být asi největším škarohlídem, co se hledání vad a mínusů týče. Velkou měrou se pod to podepsala také testovaná motorizace 30d, která je s osmistupňovým automatem spojena téměř dokonale. Při jízdě auto nabídne skvělý mix pohodlí a jistoty. Největší posun je pak v interiéru, kde jsem v testu bez nadsázky řekl, že tady se majitel sedmičkové řady nebude cítit ochuzen…

Citroën Spacetourer má za úkol nahradit rovnou dva modely. Vycházejíc z užitkového Jumpy tvoří jeho osobní verzi, ale nahrazuje i již nevyráběné MPV C8. Rozdíl oproti předchozím osobním verzím Jumpyho, ale i oproti užitkové variantě dnešní generace, je obrovský. Spacetourer za stále příznivou cenovku nabídne skvělou kabinu a veškerý komfort a pohodlí pro posádku. V některých atributech dokáže předehnat i dražší konkurenty.

TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Opel Insignia v nové generaci bojuje o čest skomírající střední třídy. Má skvělý podvozek, jede tak tiše, plavně, a zároveň má řidič plnou kontrolu. Uvnitř je prostorný, přehledný a tak nějak „manažersky přívětivý“. Po liftbacku s dieselovým dvoulitrem jsem na samotném konci roku vyzkoušel také „terénní“ kombi Country Tourer s vrcholnou benzinovou motorizací. Před zítřejším testem prozradím jediné – takto je ještě lepší a právem potvrzuje, že je mým současným favoritem klasické střední třídy.

Pokud bych se měl upustit od racionálního rozhodování a volit srdcem, tak se mi ale opravdu nechtěl vracet Fiat 124 Spider. I přes pošmourný podzimní termín ještě dnes vzpomínám na vyvážené šasi, stejně jako mi dodnes v uších zní práskání do výfuku Renaultu Clio R.S., v jehož recenzi jsem se rozhodl mírně vylepšit špatnou pověst této generace.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Jan Mička

Začnu autem, které mě nejenom z hlediska běžného používání nadchlo ze všeho nejvíce – BMW M550i xDrive. Jistě, je velké, drahé, a řidiče svým odhlučněním a takřka dokonalým podvozkem až moc odtrhuje od děje, pokud o něm ale neuvažujete jako o „baby M5“ jenom kvůli tomu, že má ve znaku mocné „M“, a berete jej jako ultrarychlý sedan s obrovskou výkonovou rezervou, z nějž po tisícovce kilometrů vystoupíte odpočatí, dostáváte se k úplně jiným závěrům.

Miluju jeho podmanivý osmiválec se dvěma turby, doslova samozřejmé průjezdy zatáček snad v jakékoliv rychlosti, bezbřehý komfort, ticho na palubě a koneckonců i provozní náklady. Přes 600 kilometrů dlouhý výlet z Prahy na Moravu a zpět jsem zvládnul za 8,3 l/100. Nekecám, tady je důkaz!

Velice mě překvapila i nová Kia Stinger, hlavně verze s šestiválcem 3.3 T-GDI. Je to jeden z důkazů, že značku Kia už nelze považovat výhradně za korejský mainstream, ale je dobré s ní počítat i na prémiovém písečku. Stinger je skvěle vyrobené, krásné a charakterní gran turismo, které navíc výborně jezdí.

Šestiválec možná není maximum. Kia Stinger prý dostane V8!

Šestiválec možná není maximum. Kia Stinger prý dostane V8!

Čert vem čtyřkolku, když se to s ní umí, jezdí tohle auto dveřmi napřed na požádání, byť to po něm samozřejmě primárně nikdo nechce. Dost možná se mi s ním pracuje lépe, než s dvoulitrovou verzí s hnanými zadními koly. Čtyřválec T-GDI je totiž už dost možná dovedený na okraj možností a přijde mi docela divoký. Ale více se už brzy dozvíte v redakčním testu, ve kterém porovnám obě nabízené benzinové varianty.

Zbývá vyplnit poslední místo v garáži a já váhám, jestli jít cestou rozumu, nebo srdce. V prvním případě je to jeden vůz z dvojice Volkswagen Arteon a Opel Insignia. Vážně se mezi nimi nedokážu rozhodnout, dokonce i srovnávací test by patrně skončil plichnou, případně těsným vítězstvím Insignie díky nižší ceně.

Cesta srdce je ale jasná – Golf GTI Performance. Možná vám už ta písnička s legendárním hatchbackem přijde ohraná, takhle si však já představuji ideální kompakt. Má rodokmen, fantasticky jezdí, je skvěle vyrobený, a dokonce i proporčně mi pasuje jako zadek na hrnec. Je to prostě klasa, stejně jako pro řadu z vás značka Mini.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Radek Pecák

Rok 2017 byl na povedená auta poměrně bohatý. Už na jaře jsem měl možnost prověřit schopnosti Alfy Romeo Giulia ve variantě Veloce. Není logicky tak chytrá, jako verze okrášlená zeleným čtyřlístkem, nicméně je to stále velmi řidičské auto. Giulia je velké auto, které zdánlivě na zakroucené okresky nepatří. Ale opak je pravdou. Podvozek, řízení, i brzdy jsou sladěné tak, že si řidič přeje, aby zakroucená silnice nikdy neskončila. A výkon 280 je také dostatečný.

8 důvodů, proč je podle nás Alfa Romeo Giulia řidičským autem roku

8 důvodů, proč je podle nás Alfa Romeo Giulia řidičským autem roku

I když se velká část výrobců automobilů nyní soustředí hlavně na kategorii SUV, objevila se i několik velmi povedených malých aut. Vyjmenovat můžu zejména fiestu, ibizu a polo. Z těchto tří nakonec jako nejlepší volím městský hatchback s logem Volkswagenu. Je příkladnou ukázkou toho, že i malé auto dokáže pohodlně přepravit čtveřici dospělých a může mít ve výbavě všechny podstatné bezpečnostní i komfortní prvky.

TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline: Golfův revír

TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline: Golfův revír

Samotný závěr roku jsem trávil ve společnosti Subaru Impreza. Tento hatchback se po několikaleté odmlce vrátil do nabídky českého importéra. Už po absolvování prvních kilometrů za jeho volantem jsem si uvědomil, jak moc mi tento vůz chyběl.

I když maximálně 115 kW (156 koní) pod kapotou a variátorová převodovka může někoho vést k tvrzením o mdlém rozumu redaktora, ve skutečnosti je to auto, kterému nedostatek výkonu pro jeho další schopnosti rádi odpustíte. Takovou jistotu při projíždění "esíček" vám žádné jiné auto v ceně do milionu korun nenabídne.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

dnes | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 19 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků