Toto jsou motory pro nové BMW 3: Šestiválec s manuálem už nekoupíte

Web BMW Blog zveřejnil paletu motorových jednotek pro novou řadu 3.

Server BMW Blog má často zákulisní informace, kterým se dá věřit. O nové řadě 3, která se ve své premiéře chystá letos v Paříži, už vědí, že bude lehčí a po vzoru nové X3 dostane hodnotnější interiér. Nyní přichází řada na motorovou paletu.

Spekulovalo se, že je tříválcová patnáctistovka se přestěhuje výhradně pod kapoty vozů BMW a Mini s koncepci "všechno vpředu". Podle nových informací však tříválec bude pokračovat i v řadě 3, která si ponechává klasickou koncepci. Půjde však o inovovanou jednotku s vyšším tlakem přeplňování a vstřikování (až 350 bar).

BMW a Audi se znovu hecují na billboardech. Jak to vlastně celé vzniklo?

BMW a Audi se znovu hecují na billboardech. Jak to vlastně celé vzniklo?

Čtyřválcové jednotky budou také vylepšeny, ale pravděpodobně si ponechají označení v rozptylu "20 až 30". V plánu jsou pochopitelně i plug-in hybridy, jako v nynější generaci včetně čtyřválcového 330e, nově 325e se tříválcem.

Divize M Performance tentokrát připraví hned dvě verze. Krom M340i přijde na řadu i silný diesel, M340d s výkonem kolem 330 koňských sil. Krom plnotučné M3 půjde o jediné šestiválce v nabídce. Pravděpodobně však už nepůjdou objednat s manuální převodovkou ani pohonem zadních kol. Blíží se tedy chvíle, kdy si neobjednáme "puristickou" trojkovou řadu?

Motorizace BMW 3 G20 2019
Model Výkon (k) Konstrukce Převodovka Pohon
316d 136 R4 6M/8A RWD
318d 163 R4 6M/8A RWD
320d 204 R4 6M/8A RWD/xDrive
325d 238 R4 8A RWD/xDrive
330d 265 R6 8A RWD/xDrive
M340d 320-340 R6 8A xDrive
325e iPerformance 230 R3 + plug-in hybrid 8A xDrive
330e iPerformance 265 R4 + plug-in hybrid 8A xDrive
318i 150 R3 6M/8A RWD
320i 204 R4 6M/8A RWD/xDrive
320i Efficient Dynamics 170 R4 6M/8A RWD
330i 265 R4 8A RWD/xDrive
M340i 380 R6 8A xDrive

Ve fotogalerii zobrazena aktuální generace vozu

Program olympiády: České vrcholy na ZOH 2018, co a kdy sledovat?

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků