Toto jsou motory pro nové BMW 3: Šestiválec s manuálem už nekoupíte

Web BMW Blog zveřejnil paletu motorových jednotek pro novou řadu 3.

Server BMW Blog má často zákulisní informace, kterým se dá věřit. O nové řadě 3, která se ve své premiéře chystá letos v Paříži, už vědí, že bude lehčí a po vzoru nové X3 dostane hodnotnější interiér. Nyní přichází řada na motorovou paletu.

Spekulovalo se, že je tříválcová patnáctistovka se přestěhuje výhradně pod kapoty vozů BMW a Mini s koncepci "všechno vpředu". Podle nových informací však tříválec bude pokračovat i v řadě 3, která si ponechává klasickou koncepci. Půjde však o inovovanou jednotku s vyšším tlakem přeplňování a vstřikování (až 350 bar).

BMW a Audi se znovu hecují na billboardech. Jak to vlastně celé vzniklo?

BMW a Audi se znovu hecují na billboardech. Jak to vlastně celé vzniklo?

Čtyřválcové jednotky budou také vylepšeny, ale pravděpodobně si ponechají označení v rozptylu "20 až 30". V plánu jsou pochopitelně i plug-in hybridy, jako v nynější generaci včetně čtyřválcového 330e, nově 325e se tříválcem.

Divize M Performance tentokrát připraví hned dvě verze. Krom M340i přijde na řadu i silný diesel, M340d s výkonem kolem 330 koňských sil. Krom plnotučné M3 půjde o jediné šestiválce v nabídce. Pravděpodobně však už nepůjdou objednat s manuální převodovkou ani pohonem zadních kol. Blíží se tedy chvíle, kdy si neobjednáme "puristickou" trojkovou řadu?

Motorizace BMW 3 G20 2019
Model Výkon (k) Konstrukce Převodovka Pohon
316d 136 R4 6M/8A RWD
318d 163 R4 6M/8A RWD
320d 204 R4 6M/8A RWD/xDrive
325d 238 R4 8A RWD/xDrive
330d 265 R6 8A RWD/xDrive
M340d 320-340 R6 8A xDrive
325e iPerformance 230 R3 + plug-in hybrid 8A xDrive
330e iPerformance 265 R4 + plug-in hybrid 8A xDrive
318i 150 R3 6M/8A RWD
320i 204 R4 6M/8A RWD/xDrive
320i Efficient Dynamics 170 R4 6M/8A RWD
330i 265 R4 8A RWD/xDrive
M340i 380 R6 8A xDrive

Ve fotogalerii zobrazena aktuální generace vozu

Program olympiády: České vrcholy na ZOH 2018, co a kdy sledovat?

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 17 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků