Toto jsou finalisté Evropského Auta roku 2018. Škoda Karoq nepostoupila

Porota ankety Evropské Auto roku 2018 (COTY) zveřejnila seznam finalistů pro rok 2018. Škoda Karoq byla mezi navrhovaným vozy, do finále však nakonec nepostupuje.

Anketa Evropské Auto roku (COTY) zažila v letošním roce velkou změnu. Poprvé totiž vyhrál vůz kategorie SUV (Peugeot 3008), přičemž porotci přihlédli i k faktu, že tento segment roste a s ním i jeho oblíbenost u zákazníků. Trend pokračuje a pro ročník 2018, jehož vítěze budeme znát již během nultého dne ženevského autosalonu (proběhne tradičně v březnu), se dostaly do finálové sedmičky hned dva vozy SUV a jeden crossover.

Finálová sedmička je následujícího složení: Alfa Romeo Stelvio, Audi A8, BMW řady 5, Citroën C3 Aircross, Kia Stinger, Seat Ibiza a Volvo XC40. Pokud se loňské mínění porotců promítne i do této volby, je pravděpodobné, že se o vítězství poperou Alfa Romeo Stelvio a Volvo XC40.

Opel Astra je evropské auto roku. Škoda Superb skončila předposlední

Opel Astra je evropské auto roku. Škoda Superb skončila předposlední

Ve výběru 37 novinek nechyběla ani Škoda Karoq, která teprve nedávno vstoupila na český trh. Mezi sedm finalistů však nepostoupila, stejně jako Škoda Kodiaq v loňském roce. Karoq však má stále šanci zvítězit v anketě Auto roku 2018 v České republice, v níž hlasují i dva redaktoři Autorevue.cz, a je mezi adepty na vítěze Světového auta roku 2018.

O vítězi COTY 2018 rozhodne porota složená z 59 odborných novinářů z 23 evropských zemí, přičemž větší země mají větší počet porotců. Mezi porotci nechybí ani kolega Jiří Duchoň, šéfredaktor časopisu Automobil, který ve funkci 1. dubna 2016 vystřídal Tomáše Hyana.

Prohlédněte si sestavu finalistů COTY 2018:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků