Toto jsou finalisté Evropského Auta roku 2018. Škoda Karoq nepostoupila

Porota ankety Evropské Auto roku 2018 (COTY) zveřejnila seznam finalistů pro rok 2018. Škoda Karoq byla mezi navrhovaným vozy, do finále však nakonec nepostupuje.

Anketa Evropské Auto roku (COTY) zažila v letošním roce velkou změnu. Poprvé totiž vyhrál vůz kategorie SUV (Peugeot 3008), přičemž porotci přihlédli i k faktu, že tento segment roste a s ním i jeho oblíbenost u zákazníků. Trend pokračuje a pro ročník 2018, jehož vítěze budeme znát již během nultého dne ženevského autosalonu (proběhne tradičně v březnu), se dostaly do finálové sedmičky hned dva vozy SUV a jeden crossover.

Finálová sedmička je následujícího složení: Alfa Romeo Stelvio, Audi A8, BMW řady 5, Citroën C3 Aircross, Kia Stinger, Seat Ibiza a Volvo XC40. Pokud se loňské mínění porotců promítne i do této volby, je pravděpodobné, že se o vítězství poperou Alfa Romeo Stelvio a Volvo XC40.

Opel Astra je evropské auto roku. Škoda Superb skončila předposlední

Opel Astra je evropské auto roku. Škoda Superb skončila předposlední

Ve výběru 37 novinek nechyběla ani Škoda Karoq, která teprve nedávno vstoupila na český trh. Mezi sedm finalistů však nepostoupila, stejně jako Škoda Kodiaq v loňském roce. Karoq však má stále šanci zvítězit v anketě Auto roku 2018 v České republice, v níž hlasují i dva redaktoři Autorevue.cz, a je mezi adepty na vítěze Světového auta roku 2018.

O vítězi COTY 2018 rozhodne porota složená z 59 odborných novinářů z 23 evropských zemí, přičemž větší země mají větší počet porotců. Mezi porotci nechybí ani kolega Jiří Duchoň, šéfredaktor časopisu Automobil, který ve funkci 1. dubna 2016 vystřídal Tomáše Hyana.

Prohlédněte si sestavu finalistů COTY 2018:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

včera | Petr Schnagl | 8 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 68 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 58 příspěvků