Toto jsou finalisté Evropského Auta roku 2018. Škoda Karoq nepostoupila

Porota ankety Evropské Auto roku 2018 (COTY) zveřejnila seznam finalistů pro rok 2018. Škoda Karoq byla mezi navrhovaným vozy, do finále však nakonec nepostupuje.

Anketa Evropské Auto roku (COTY) zažila v letošním roce velkou změnu. Poprvé totiž vyhrál vůz kategorie SUV (Peugeot 3008), přičemž porotci přihlédli i k faktu, že tento segment roste a s ním i jeho oblíbenost u zákazníků. Trend pokračuje a pro ročník 2018, jehož vítěze budeme znát již během nultého dne ženevského autosalonu (proběhne tradičně v březnu), se dostaly do finálové sedmičky hned dva vozy SUV a jeden crossover.

Finálová sedmička je následujícího složení: Alfa Romeo Stelvio, Audi A8, BMW řady 5, Citroën C3 Aircross, Kia Stinger, Seat Ibiza a Volvo XC40. Pokud se loňské mínění porotců promítne i do této volby, je pravděpodobné, že se o vítězství poperou Alfa Romeo Stelvio a Volvo XC40.

Opel Astra je evropské auto roku. Škoda Superb skončila předposlední

Opel Astra je evropské auto roku. Škoda Superb skončila předposlední

Ve výběru 37 novinek nechyběla ani Škoda Karoq, která teprve nedávno vstoupila na český trh. Mezi sedm finalistů však nepostoupila, stejně jako Škoda Kodiaq v loňském roce. Karoq však má stále šanci zvítězit v anketě Auto roku 2018 v České republice, v níž hlasují i dva redaktoři Autorevue.cz, a je mezi adepty na vítěze Světového auta roku 2018.

O vítězi COTY 2018 rozhodne porota složená z 59 odborných novinářů z 23 evropských zemí, přičemž větší země mají větší počet porotců. Mezi porotci nechybí ani kolega Jiří Duchoň, šéfredaktor časopisu Automobil, který ve funkci 1. dubna 2016 vystřídal Tomáše Hyana.

Prohlédněte si sestavu finalistů COTY 2018:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

dnes | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 19 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků