Toto jsou automobilové ikony podle šéfa Mercedesu. Souhlasíte s výběrem?

Mercedes je na listu jediný, přesto nakonec dvakrát...

Při představení nové třídy G se šéf koncernu Daimler AG, Dieter Zetsche, podělil o čtyři automobilové ikony všech časů. A to nezávisle na výrobce. Řekl, že jeho seznam zahrnuje Ford Mustang, Jeep Wrangler, Porsche 911 a Mercedes 300 SL.

Podle Zetscheho mají všechny tyto vozy dost společného. Zejména však to, že "si za něčím stojí - bez výmluv a kompromisů". To prý může zahrnovat jakýkoli atribut, včetně "designu, jednoduchosti, výkonu a užitku".

Za další klíčový atribut považuje nadčasovost. Část této atraktivity podle Zetscheho tkví tom, že mají snadno rozpoznatelný design a drží se jej. Třetí a poslední podmínkou každé automobilové ikony je prý také historie a zajímavý příběh, který se o nich dá vyprávět.

Nový Mercedes třídy G má český ceník. Zatím v nabídce jen s osmiválcem

Nový Mercedes třídy G má český ceník. Zatím v nabídce jen s osmiválcem

A nyní se dostáváme k pointě, která už vyplývá z toho, při jaké příležitosti byla tato slova z úst velikána automobilového průmyslu pronesena. Všechny tyto atributy totiž podle něj třída G splňuje a měla by být po letech zkoušky na tento list také zařazena.

Myslíte, že něco na Zetscheho seznamu chybí? Co třeba Citroën DS nebo Jaguar E-Type? Piště nám do komentářů!

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků