Toto jsou automobilové ikony podle šéfa Mercedesu. Souhlasíte s výběrem?

Mercedes je na listu jediný, přesto nakonec dvakrát...

Při představení nové třídy G se šéf koncernu Daimler AG, Dieter Zetsche, podělil o čtyři automobilové ikony všech časů. A to nezávisle na výrobce. Řekl, že jeho seznam zahrnuje Ford Mustang, Jeep Wrangler, Porsche 911 a Mercedes 300 SL.

Podle Zetscheho mají všechny tyto vozy dost společného. Zejména však to, že "si za něčím stojí - bez výmluv a kompromisů". To prý může zahrnovat jakýkoli atribut, včetně "designu, jednoduchosti, výkonu a užitku".

Za další klíčový atribut považuje nadčasovost. Část této atraktivity podle Zetscheho tkví tom, že mají snadno rozpoznatelný design a drží se jej. Třetí a poslední podmínkou každé automobilové ikony je prý také historie a zajímavý příběh, který se o nich dá vyprávět.

Nový Mercedes třídy G má český ceník. Zatím v nabídce jen s osmiválcem

Nový Mercedes třídy G má český ceník. Zatím v nabídce jen s osmiválcem

A nyní se dostáváme k pointě, která už vyplývá z toho, při jaké příležitosti byla tato slova z úst velikána automobilového průmyslu pronesena. Všechny tyto atributy totiž podle něj třída G splňuje a měla by být po letech zkoušky na tento list také zařazena.

Myslíte, že něco na Zetscheho seznamu chybí? Co třeba Citroën DS nebo Jaguar E-Type? Piště nám do komentářů!

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

včera | Radek Pecák | 52 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků