Na konci devadesátých let vznikla v Plzni malosériová automobilka Gordon (nyní sídlí v Roudnici nad Labem), která vzápětí vtrhla na trh s retro vyhlížejícím modelem Roadster. Zdroj: Gordon

Na konci devadesátých let vznikla v Plzni malosériová automobilka Gordon (nyní sídlí v Roudnici nad Labem), která vzápětí vtrhla na trh s retro vyhlížejícím modelem Roadster. | Zdroj: Gordon

Na letošní rok si výrobce přichystal třetí sérii tohoto vozu a nyní se s námi dělí o detaily. Zároveň známe českou cenovku, která je na náš trh dost vysoká. Zdroj: Gordon

Na letošní rok si výrobce přichystal třetí sérii tohoto vozu a nyní se s námi dělí o detaily. Zároveň známe českou cenovku, která je na náš trh dost vysoká. | Zdroj: Gordon

Gordon Roadster je sportovní vůz, který svým retro vzhledem odkazuje na československé vozy Aero 30 a 50. Výrobce sází především na exkluzivitu. Zdroj: Gordon

Gordon Roadster je sportovní vůz, který svým retro vzhledem odkazuje na československé vozy Aero 30 a 50. Výrobce sází především na exkluzivitu. | Zdroj: Gordon

Auta se vyrábí na zakázku a každý zákazník si tak může zvolit vlastní specifikaci. Nákupem vozu váš život se značkou Gordon však končit nemusí. Zdroj: Gordon

Auta se vyrábí na zakázku a každý zákazník si tak může zvolit vlastní specifikaci. Nákupem vozu váš život se značkou Gordon však končit nemusí. | Zdroj: Gordon

Vedle samozřejmého servisu je k mání i velké množství příslušenství, a to včetně módních doplňků. Nejde však jen o kožené rukavice a firemní bundu. Zdroj: Gordon

Vedle samozřejmého servisu je k mání i velké množství příslušenství, a to včetně módních doplňků. Nejde však jen o kožené rukavice a firemní bundu. | Zdroj: Gordon

Značka vám prodá i fajfku, koženou kuklu na hlavu, dobové oblečení či golfové hole. To jen tak na úvod, abychom věděli, o jaké klientele se teď bavíme. Zdroj: Gordon

Značka vám prodá i fajfku, koženou kuklu na hlavu, dobové oblečení či golfové hole. To jen tak na úvod, abychom věděli, o jaké klientele se teď bavíme. | Zdroj: Gordon

Základem Gordonu Roadster je hliníkový monokok s pomocnými ocelovými rámy vpředu i vzadu. Odpružení mají na starosti klasické plynokapalinové tlumiče s vinutými pružinami. Zdroj: Gordon

Základem Gordonu Roadster je hliníkový monokok s pomocnými ocelovými rámy vpředu i vzadu. Odpružení mají na starosti klasické plynokapalinové tlumiče s vinutými pružinami. | Zdroj: Gordon

K zastavení vozu slouží kotoučové brzdy na všech kolech a směr předních kol určujete hřebenovým řízením s elektrickým posilovačem. Zdroj: Gordon

K zastavení vozu slouží kotoučové brzdy na všech kolech a směr předních kol určujete hřebenovým řízením s elektrickým posilovačem. | Zdroj: Gordon

Dříve sloužily k pohonu jednotky od Fordu, nyní je však vystřídal agregát EP6 FADTX, společné dílo BMW a Peugeotu. Přeplňovanou čtyřválcovou šestnáctistovku byste v minulosti našli třeba pod kapotou Peugeotu 308 GTi. Zdroj: Gordon

Dříve sloužily k pohonu jednotky od Fordu, nyní je však vystřídal agregát EP6 FADTX, společné dílo BMW a Peugeotu. Přeplňovanou čtyřválcovou šestnáctistovku byste v minulosti našli třeba pod kapotou Peugeotu 308 GTi. | Zdroj: Gordon

V Gordonu je uložený podélně za přední nápravou a v 5500 otáčkách za minutu dosahuje výkonu 164 kW (223 koní). Zdroj: Gordon

V Gordonu je uložený podélně za přední nápravou a v 5500 otáčkách za minutu dosahuje výkonu 164 kW (223 koní). | Zdroj: Gordon

Pětistupňová manuální převodovka pak pochází z Mazdy MX-5 a přenáší všechen výkon na zadní kola. Auto není velké. Na délku měří jen 4070 mm a na šířku 1750 mm. Zdroj: Gordon

Pětistupňová manuální převodovka pak pochází z Mazdy MX-5 a přenáší všechen výkon na zadní kola. Auto není velké. Na délku měří jen 4070 mm a na šířku 1750 mm. | Zdroj: Gordon

Pohotovostní hmotnost pak činí pouze 1010 kg a vůz tak dokáže akcelerovat z 0 na 100 km/h za 4,9 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 210 km/h. Zdroj: Gordon

Pohotovostní hmotnost pak činí pouze 1010 kg a vůz tak dokáže akcelerovat z 0 na 100 km/h za 4,9 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 210 km/h. | Zdroj: Gordon

Kolik taková věc tedy stojí? Cena se bude samozřejmě odvíjet od konečné specifikace, ale pro představu Gordon právě nabízí první kus ze třetí série. Zbrusu nové auto vyjde na  1.814.999 Kč . Zdroj: Gordon

Kolik taková věc tedy stojí? Cena se bude samozřejmě odvíjet od konečné specifikace, ale pro představu Gordon právě nabízí první kus ze třetí série. Zbrusu nové auto vyjde na 1.814.999 Kč. | Zdroj: Gordon

Na tolik vás nevyjde ani Škoda Eynaq iV v nejvyšší specifikaci 80x se všemi možnými příplatky, a ještě ověnčená nosičem jízdních kol a střešním boxem. Zdroj: Gordon

Na tolik vás nevyjde ani Škoda Eynaq iV v nejvyšší specifikaci 80x se všemi možnými příplatky, a ještě ověnčená nosičem jízdních kol a střešním boxem. | Zdroj: Gordon

Zřejmě jde tedy o nejdražší české osobní auto, protože ať se díváme jak se díváme, nic jiného tu vyšší cenovku nemá.  Zdroj: Gordon

Zřejmě jde tedy o nejdražší české osobní auto, protože ať se díváme jak se díváme, nic jiného tu vyšší cenovku nemá.  | Zdroj: Gordon

Pořádně se ale podívejte na fotografie. To auto není jen rachitická skořápka s motorem, na ty skoro dva miliony prostě vypadá. Zdroj: Gordon

Pořádně se ale podívejte na fotografie. To auto není jen rachitická skořápka s motorem, na ty skoro dva miliony prostě vypadá. | Zdroj: Gordon

 Zdroj: Gordon

| Zdroj: Gordon

 Zdroj: Gordon

| Zdroj: Gordon

 Zdroj: Gordon

| Zdroj: Gordon

 Zdroj: Gordon

| Zdroj: Gordon

 Zdroj: Gordon

| Zdroj: Gordon

 Zdroj: Gordon

| Zdroj: Gordon

 Zdroj: Gordon

| Zdroj: Gordon

Na letošní rok si výrobce přichystal třetí sérii tohoto vozu a nyní se s námi dělí o detaily. Zároveň známe českou cenovku, která je na náš trh dost vysoká. Zdroj: Gordon
Gordon Roadster je sportovní vůz, který svým retro vzhledem odkazuje na československé vozy Aero 30 a 50. Výrobce sází především na exkluzivitu. Zdroj: Gordon
Auta se vyrábí na zakázku a každý zákazník si tak může zvolit vlastní specifikaci. Nákupem vozu váš život se značkou Gordon však končit nemusí. Zdroj: Gordon
Vedle samozřejmého servisu je k mání i velké množství příslušenství, a to včetně módních doplňků. Nejde však jen o kožené rukavice a firemní bundu. Zdroj: Gordon
23
Fotogalerie

Toto je zřejmě nejdražší české auto. Svou cenu však má retro sporťák právem

Čtyřválec s turbem, zadokolka, manuální převodovka, tvary jako veterán, hromada kůže a stahovací střecha. I takové auto se vyrábí v Česku.

Na konci devadesátých let vznikla v Plzni malosériová automobilka Gordon (nyní sídlí v Roudnici nad Labem), která vzápětí vtrhla na trh s retro vyhlížejícím modelem Roadster. Na letošní rok si výrobce přichystal třetí sérii tohoto vozu a nyní se s námi dělí o detaily. Zároveň známe českou cenovku, která je na náš trh dost vysoká.

Gordon Roadster je sportovní vůz, který retro vzhledem odkazuje na československé vozy Aero 30 a 50. Výrobce sází především na exkluzivitu. Auta se vyrábí na zakázku a každý zákazník si tak může zvolit vlastní specifikaci. Nákupem vozu váš život se značkou Gordon však končit nemusí.

Vedle servisu je k mání i velké množství příslušenství, a to včetně módních doplňků. Nejde však jen o kožené rukavice a firemní bundu. Značka nabízí i fajfku, koženou kuklu na hlavu, dobové oblečení či golfové hole. To jen tak na úvod, abychom věděli, o jaké klientele se teď bavíme.

Základem Gordonu Roadster je hliníkový monokok s pomocnými ocelovými rámy vpředu i vzadu. Odpružení mají na starosti klasické plynokapalinové tlumiče s vinutými pružinami. K zastavení vozu slouží kotoučové brzdy na všech kolech a směr kol určujete hřebenovým řízením s posilovačem.

Dříve sloužily k pohonu jednotky od Fordu, nyní je však vystřídal agregát EP6 FADTX, společné dílo BMW a Peugeotu. Přeplňovanou čtyřválcovou šestnáctistovku byste v minulosti našli třeba pod kapotou Peugeotu 308 GTi. V Gordonu je uložený podélně za přední nápravou a v 5500 otáčkách za minutu dosahuje výkonu 164 kW (223 koní).

Pětistupňová manuální převodovka pak pochází z Mazdy MX-5 a přenáší všechen výkon na zadní kola. Auto není velké. Na délku měří jen 4070 mm a na šířku 1750 mm. Pohotovostní hmotnost činí pouze 1010 kg a vůz tak dokáže akcelerovat z 0 na 100 km/h za 4,9 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 210 km/h.

Kolik taková věc tedy stojí? Cena se bude samozřejmě odvíjet od konečné specifikace, ale pro představu Gordon právě nabízí první kus ze třetí série. Zbrusu nové auto vyjde na 1.814.999 Kč. Na tolik vás nevyjde ani Škoda Eynaq iV v nejvyšší specifikaci 80x se všemi možnými příplatky, a ještě ověnčená nosičem jízdních kol a střešním boxem.

Zřejmě jde tedy o nejdražší české osobní auto, protože ať se díváme jak se díváme, nic jiného tu vyšší cenovku nemá. Pořádně se ale podívejte na fotografie. To auto není jen rachitická skořápka s motorem, na ty skoro dva miliony prostě vypadá.

Doporučujeme

Články odjinud