Toto je zřejmě nejdražší české auto. Svou cenu však má retro sporťák právem

Čtyřválec s turbem, zadokolka, manuální převodovka, tvary jako veterán, hromada kůže a stahovací střecha. I takové auto se vyrábí v Česku.

Na konci devadesátých let vznikla v Plzni malosériová automobilka Gordon (nyní sídlí v Roudnici nad Labem), která vzápětí vtrhla na trh s retro vyhlížejícím modelem Roadster. Na letošní rok si výrobce přichystal třetí sérii tohoto vozu a nyní se s námi dělí o detaily. Zároveň známe českou cenovku, která je na náš trh dost vysoká.

Gordon Roadster je sportovní vůz, který retro vzhledem odkazuje na československé vozy Aero 30 a 50. Výrobce sází především na exkluzivitu. Auta se vyrábí na zakázku a každý zákazník si tak může zvolit vlastní specifikaci. Nákupem vozu váš život se značkou Gordon však končit nemusí.

Caterham představuje svůj nejlehčí vůz. Nový Seven 170 může mít jenom 440 kg

Caterham představuje svůj nejlehčí vůz. Nový Seven 170 může mít jenom 440 kg

Vedle servisu je k mání i velké množství příslušenství, a to včetně módních doplňků. Nejde však jen o kožené rukavice a firemní bundu. Značka nabízí i fajfku, koženou kuklu na hlavu, dobové oblečení či golfové hole. To jen tak na úvod, abychom věděli, o jaké klientele se teď bavíme.

Základem Gordonu Roadster je hliníkový monokok s pomocnými ocelovými rámy vpředu i vzadu. Odpružení mají na starosti klasické plynokapalinové tlumiče s vinutými pružinami. K zastavení vozu slouží kotoučové brzdy na všech kolech a směr kol určujete hřebenovým řízením s posilovačem.

Morgan potvrzuje nový 3 Wheeler. Uvede ho příští rok, použije tříválec od Fordu

Morgan potvrzuje nový 3 Wheeler. Uvede ho příští rok, použije tříválec od Fordu

Dříve sloužily k pohonu jednotky od Fordu, nyní je však vystřídal agregát EP6 FADTX, společné dílo BMW a Peugeotu. Přeplňovanou čtyřválcovou šestnáctistovku byste v minulosti našli třeba pod kapotou Peugeotu 308 GTi. V Gordonu je uložený podélně za přední nápravou a v 5500 otáčkách za minutu dosahuje výkonu 164 kW (223 koní).

Pětistupňová manuální převodovka pak pochází z Mazdy MX-5 a přenáší všechen výkon na zadní kola. Auto není velké. Na délku měří jen 4070 mm a na šířku 1750 mm. Pohotovostní hmotnost činí pouze 1010 kg a vůz tak dokáže akcelerovat z 0 na 100 km/h za 4,9 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 210 km/h.

Britský Caterham teď patří do japonských rukou. Nový vlastník se chce držet tradice

Britský Caterham teď patří do japonských rukou. Nový vlastník se chce držet tradice

Kolik taková věc tedy stojí? Cena se bude samozřejmě odvíjet od konečné specifikace, ale pro představu Gordon právě nabízí první kus ze třetí série. Zbrusu nové auto vyjde na 1.814.999 Kč. Na tolik vás nevyjde ani Škoda Eynaq iV v nejvyšší specifikaci 80x se všemi možnými příplatky, a ještě ověnčená nosičem jízdních kol a střešním boxem.

Zřejmě jde tedy o nejdražší české osobní auto, protože ať se díváme jak se díváme, nic jiného tu vyšší cenovku nemá. Pořádně se ale podívejte na fotografie. To auto není jen rachitická skořápka s motorem, na ty skoro dva miliony prostě vypadá.

TEST VW Caddy Maxi California 2.0 TDI: Boží chatka na kolech za super peníze

VW Caddy Maxi California 2.0 TDI DSG

Základními lidskými potřebami je mít kde se vyspat, zůstat v teple a najíst se. S Californií to jde snadno a každý den jinde.

24.  10.  2021 | Richard Herbich | 16 příspěvků
Za volantem Chevrolet Corvette C1: Je to kousavá mrcha, nebo pohodlné GT?

Chevrolet Corvette C1

Chevrolet Corvette 1. generace je skutečná kráska. Po nastartování ale vymění něžnost za získání respektu širokého okolí. Je třeba se této nespoutané elegance bát?

23.  10.  2021 | Vladimír Kadera
TEST Mercedes-Benz EQA 250: Zlatíčko do zásuvky jen pro holky? Tak to pozor!

Mercedes-Benz EQA 250

Nejlevnější model rodiny EQ automobilky Mercedes-Benz působí spíše jako auto pro holky. Byla by ale škoda ho takhle povrchně škatulkovat. Obzvláště, když jeho vlastnosti ocení i chlapáci.

22.  10.  2021 | Jan Mička | 6 příspěvků