Toto je Škoda Kamiq. Levné SUV je stejně dlouhé jako Karoq, na šířku ztrácí

Škoda představuje své nejmenší SUV v portfoliu.

Den před zahájením Pekingského autosalonu ukazuje Škoda svůj nový model, a to rovnou na zdejší české ambasádě. Nejmenší SUV Kamiq se v portfóliu řadí pod Karoq. 

Na délku měří nový vůz 4390 mm, široký je 1781 mm a má výšku 1593 mm. Rozvor činí 2610 mm. Kamiq je délkou srovnatelný s Karoqem, je však o několik centimetrů nižší a užší. To ukazuje na skutečnost, že Kamiq není postaven na modulární platformě, ale na starší plošině PQ34.

V Číně přišli na to, co se skrývá pod logy Škoda na krytech motorů

V Číně přišli na to, co se skrývá pod logy Škoda na krytech motorů

K pohonu slouží motor patnáctistovka TSI o výkonu 81 kilowattů vysílaných na přední kola. Cílovou skupinou modelu jsou podle automobilky mladí zákazníci žijící ve městech, kteří se svého digitálního životního stylu nechtějí vzdát ani při jízdě autem a vyžadují moderní řešení konektivity. Nově vyvinuté je pokročilejší hlasové ovládání, které si má poradit i s různými čínskými dialekty. Celkově interiér připomíná příbuzné modely.

Výroba a prodej vozu zůstanou na čínském trhu. Prodej Kamiqu zde bude zahájen ještě v červnu. Malé SUV segmentu Fabie se ale chystá i do Evropy, ovšem odlišné konstrukce a designu.

V roce 2017 dodala automobilka svým čínským zákazníkům 325 000 vozů a oproti roku 2016 si polepšila o 2,5 procenta. Uplynulý rok je tak dosud nejúspěšnějším rokem značky od opětovného vstupu na čínský trh v roce 2007. Celkem Škoda od té doby dodala čínským zákazníkům více než 2 350 000 vozů. Více než polovina, zhruba 1,2 milionu vozů, připadá na celosvětový bestseller značky Octavia.

Speciál: Škoda Kamiq

Škoda Kamiq je městské SUV (tzv. B-SUV) automobilky Škoda Auto. Vůz byl oficiálně představen 26. 2. 2019, světová premiéra připadla na Autosalon Ženeva 2019. Kamiq stojí na modulární platformě MQB A0 s motory uloženými napříč a pohonem předních kol. Základem je tříválec 1.0 TSI (70 kW), vrcholná verze má čtyřválec 1.5 TSI (110 kW).

Cena, výbava, motoryPrvní test 1.0 TSIKamiq vs. ScalaNejlevnější verzePrvní dojmyČínská Škoda KamiqStudie Vision X

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

včera | Vladimír Kadera | 17 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků