Toto je Škoda Kamiq. Levné SUV je stejně dlouhé jako Karoq, na šířku ztrácí

Škoda představuje své nejmenší SUV v portfoliu.

Den před zahájením Pekingského autosalonu ukazuje Škoda svůj nový model, a to rovnou na zdejší české ambasádě. Nejmenší SUV Kamiq se v portfóliu řadí pod Karoq. 

Na délku měří nový vůz 4390 mm, široký je 1781 mm a má výšku 1593 mm. Rozvor činí 2610 mm. Kamiq je délkou srovnatelný s Karoqem, je však o několik centimetrů nižší a užší. To ukazuje na skutečnost, že Kamiq není postaven na modulární platformě, ale na starší plošině PQ34.

V Číně přišli na to, co se skrývá pod logy Škoda na krytech motorů

V Číně přišli na to, co se skrývá pod logy Škoda na krytech motorů

K pohonu slouží motor patnáctistovka TSI o výkonu 81 kilowattů vysílaných na přední kola. Cílovou skupinou modelu jsou podle automobilky mladí zákazníci žijící ve městech, kteří se svého digitálního životního stylu nechtějí vzdát ani při jízdě autem a vyžadují moderní řešení konektivity. Nově vyvinuté je pokročilejší hlasové ovládání, které si má poradit i s různými čínskými dialekty. Celkově interiér připomíná příbuzné modely.

Výroba a prodej vozu zůstanou na čínském trhu. Prodej Kamiqu zde bude zahájen ještě v červnu. Malé SUV segmentu Fabie se ale chystá i do Evropy, ovšem odlišné konstrukce a designu.

V roce 2017 dodala automobilka svým čínským zákazníkům 325 000 vozů a oproti roku 2016 si polepšila o 2,5 procenta. Uplynulý rok je tak dosud nejúspěšnějším rokem značky od opětovného vstupu na čínský trh v roce 2007. Celkem Škoda od té doby dodala čínským zákazníkům více než 2 350 000 vozů. Více než polovina, zhruba 1,2 milionu vozů, připadá na celosvětový bestseller značky Octavia.

Speciál: Škoda Kamiq

Škoda Kamiq je městské SUV (tzv. B-SUV) automobilky Škoda Auto. Vůz byl oficiálně představen 26. 2. 2019, světová premiéra připadla na Autosalon Ženeva 2019. Kamiq stojí na modulární platformě MQB A0 s motory uloženými napříč a pohonem předních kol. Základem je tříválec 1.0 TSI (70 kW), vrcholná verze má čtyřválec 1.5 TSI (110 kW).

První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 35 příspěvků
TEST BMW M850i xDrive Coupé: Do klubu rváčů v rukavičkách

BMW M850i xDrive

Lexus LC je možná zábavnější a lépe se poslouchá a Mercedes S Coupé je pravděpodobně o chloupek komfortnější. Lepší definice třídy gran turismo však na silnice snad ještě nevyjela.

13.  4.  2019 | Miro Mihálik | 15 příspěvků
Minitest Citroën C5 Aircross 2.0 BlueHDi EAT8: Sto lidí, sto názorů

Citroën C5 Aircross 2.0 BlueHDi (minitest)

Role vlajkové lodi je poměrně složitá. Zákazníci za své nemalé peníze chtějí to nejlepší a kompromisy jim moc nevoní. Dokázal nás vůbec nejdražší Citroën C5 Aircross přesvědčit o svých kvalitách?

10.  4.  2019 | Jan Mička | 7 příspěvků