Toto je Škoda Kamiq. Levné SUV je stejně dlouhé jako Karoq, na šířku ztrácí

Škoda představuje své nejmenší SUV v portfoliu.

Den před zahájením Pekingského autosalonu ukazuje Škoda svůj nový model, a to rovnou na zdejší české ambasádě. Nejmenší SUV Kamiq se v portfóliu řadí pod Karoq. 

Na délku měří nový vůz 4390 mm, široký je 1781 mm a má výšku 1593 mm. Rozvor činí 2610 mm. Kamiq je délkou srovnatelný s Karoqem, je však o několik centimetrů nižší a užší. To ukazuje na skutečnost, že Kamiq není postaven na modulární platformě, ale na starší plošině PQ34.

V Číně přišli na to, co se skrývá pod logy Škoda na krytech motorů

V Číně přišli na to, co se skrývá pod logy Škoda na krytech motorů

K pohonu slouží motor patnáctistovka TSI o výkonu 81 kilowattů vysílaných na přední kola. Cílovou skupinou modelu jsou podle automobilky mladí zákazníci žijící ve městech, kteří se svého digitálního životního stylu nechtějí vzdát ani při jízdě autem a vyžadují moderní řešení konektivity. Nově vyvinuté je pokročilejší hlasové ovládání, které si má poradit i s různými čínskými dialekty. Celkově interiér připomíná příbuzné modely.

Výroba a prodej vozu zůstanou na čínském trhu. Prodej Kamiqu zde bude zahájen ještě v červnu. Malé SUV segmentu Fabie se ale chystá i do Evropy, ovšem odlišné konstrukce a designu.

V roce 2017 dodala automobilka svým čínským zákazníkům 325 000 vozů a oproti roku 2016 si polepšila o 2,5 procenta. Uplynulý rok je tak dosud nejúspěšnějším rokem značky od opětovného vstupu na čínský trh v roce 2007. Celkem Škoda od té doby dodala čínským zákazníkům více než 2 350 000 vozů. Více než polovina, zhruba 1,2 milionu vozů, připadá na celosvětový bestseller značky Octavia.

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků