Toto je první produkční létající vůz. "Přistane" na autosalonu v Ženevě

Nizozemská společnost Pal-V na ženevském autosalonu předvede svůj první produkční létající vůz. Model s označením Liberty má cenovku přesahující 8 milionů korun.

Jak bude vypadat budoucnost dopravy? Některé společnosti ji vidí v elektrifikaci, jiné v autonomních technologiích, a další v létajících vozech. Právě s poslední kategorií jako by se v poslední době roztrhl pytel. Po slovenském AeroMobilu přišel létající sporťák Switchblade a na ženevském autosalonu uvidíme další kousek.

Pal-V chce na březnové motoristické události předvést první produkční létající automobil. Podle vyjádření nizozemské společnosti má jít o  historický průlom ve vývoji létajících automobilů.

Výrobce letadel Airbus usilovně pracuje na létajícím autě

Výrobce letadel Airbus usilovně pracuje na létajícím autě

Pokud ale očekáváte proměnu vozu v letadlo pomocí jednoho tlačítka jako ve filmu, jste na omylu. O proměnu se musíte postarat manuálně. Zvládnete to ale prý během pěti až deseti minut.

O pohon se starají dva letecké motory Rotax navržené tak, aby vyhovovaly silničním i leteckým předpisům v Evropě a USA. Další detaily zatím bohužel neznáme. Naštěstí se ženevský autosalon nezadržitelně blíží, brzy bychom tak mohli získat další specifikace.

Uber chce létající taxi do roku 2020. První mají být v Dubaji a Dallasu

Uber chce létající taxi do roku 2020. První mají být v Dubaji a Dallasu

"Produkční model je okamžikem pravdy. Všechna osvědčení požadovaná pro komerční využití budou udělena na základě tohoto modelu," řekl Robert Dingemanse, generální ředitel společnosti. 

Po dalším testování a závěrečné certifikaci se očekává, že bude stroj v prodeji do příštího roku. Ve vývoji je už slušnou dobu, vždyť koncept poprvé předvedla nizozemská společnosti ještě v roce 2008. Cena modelu Pal-V Liberty se má pohybovat v přepočtu okolo 8 milionů korun. 

Speciál: Autosalon Ženeva 2018

Autosalon v Ženevě je jedna z největších událostí automobilového roku. Letošní ročník pro novináře začíná v pondělí 5. března, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2018 (COTY). Na úterý 6. a středu 7. března připadají hlavní tiskové dny, a od čtvrtka 8. do neděle 18. března je výstaviště Palexpo přístupné pro veřejnost.

Kompletní přehled očekávaných novinek

Nová Škoda Fabia • Kia CeedHyundai Santa FePeugeot 508 • Toyota AurisBMW X4 • Mercedes-Benz G • Jeep WranglerCupra • Lamborghini UrusJaguar I-PaceVolvo V60Citroën Berlingo • Porsche 911 GT3 RS VW I.D. Vizzion • Lexus UX Ferrari 488 Pista

TEST Mercedes-Benz A 180 d: Opravdu potřebujete naftu?

Mercedes-Benz A 180 d

Nová generace Mercedesu třídy A dostala svěží vnější tvary a doslova revoluční interiér. Otestovali jsme jedinou vznětovou verzi nabídky a příjemně překvapila nejenom reálnou spotřebou.

včera | Jan Mička | 16 příspěvků
Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

13.  12.  2018 | Miro Mihálik | 21 příspěvků
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků