Toto je první auto, které dostalo pokutu za rychlost. Před více než 120 lety

Přemýšleli jste někdy o tom, kdo jako první dostal pokutu za rychlost, případně v kterém automobilu jel? Odpovědi na tyto otázky přináší následující řádky...
Toto je první auto, které dostalo pokutu za rychlost. Před více než 120 lety

Situace, která nám dnes připadá naprosto komická, se odehrála v lednu roku 1896. V té době byla maximální povolená rychlost tři kilometry za hodinu, přičemž každý vůz ještě doprovázel pěšky člověk s červeným praporkem.

Retro | Byznys

Bugatti z roku 1937 je nejdražším autem, které se letos vydražilo

Prvním pirátem silnic v historii se stal Walter Arnold, který ze svého vozu vymáčkl rovných 13 kilometrů za hodinu! Dalším prohřeškem bylo to, že jej při jeho cestě nikdo další nedoprovázel. Peněžitou pokutu musel zaplatit poté, co jej jeden ze strážníků dohonil na kole.

Zajímavé je, že ten samý Arnold je spojen s historií značky Daimler a jako jeden z prvních získal licenci na prodej automobilů Benz.

Design | Retro | Užitková auta | Citroën

Citroën slaví 70 let od vzniku Type H. Jumper dostane tuto úpravu!

Krátce po incidentu byl maximální limit tří kilometrů v hodině navýšen na rovných 23 km/h. Tato událost se od té doby slaví závodem zvaným Emancipation Run. V něm Walter Arnold soutěžil a za své mimořádně obratné řízení získal zlatou medaili. Akce se pořádá dodnes, mezi městy Londýn a Brighton pravidelně putují vozy vyrobené před rokem 1905.

První automobil, který kdy dostal pokutu za rychlost, bude v září vystaven na Concours of Elegance 2017 v Hampton Court Palace. Na této výstavě se objeví po boku velikánů jako Jaguar XJR-9 či McLaren F1 GTR.

Klepněte pro větší obrázek

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků