Toto je první auto, které dostalo pokutu za rychlost. Před více než 120 lety

Přemýšleli jste někdy o tom, kdo jako první dostal pokutu za rychlost, případně v kterém automobilu jel? Odpovědi na tyto otázky přináší následující řádky...
Toto je první auto, které dostalo pokutu za rychlost. Před více než 120 lety

Situace, která nám dnes připadá naprosto komická, se odehrála v lednu roku 1896. V té době byla maximální povolená rychlost tři kilometry za hodinu, přičemž každý vůz ještě doprovázel pěšky člověk s červeným praporkem.

Bugatti z roku 1937 je nejdražším autem, které se letos vydražilo

Bugatti z roku 1937 je nejdražším autem, které se letos vydražilo

Prvním pirátem silnic v historii se stal Walter Arnold, který ze svého vozu vymáčkl rovných 13 kilometrů za hodinu! Dalším prohřeškem bylo to, že jej při jeho cestě nikdo další nedoprovázel. Peněžitou pokutu musel zaplatit poté, co jej jeden ze strážníků dohonil na kole.

Zajímavé je, že ten samý Arnold je spojen s historií značky Daimler a jako jeden z prvních získal licenci na prodej automobilů Benz.

Citroën slaví 70 let od vzniku Type H. Jumper dostane tuto úpravu!

Citroën slaví 70 let od vzniku Type H. Jumper dostane tuto úpravu!

Krátce po incidentu byl maximální limit tří kilometrů v hodině navýšen na rovných 23 km/h. Tato událost se od té doby slaví závodem zvaným Emancipation Run. V něm Walter Arnold soutěžil a za své mimořádně obratné řízení získal zlatou medaili. Akce se pořádá dodnes, mezi městy Londýn a Brighton pravidelně putují vozy vyrobené před rokem 1905.

První automobil, který kdy dostal pokutu za rychlost, bude v září vystaven na Concours of Elegance 2017 v Hampton Court Palace. Na této výstavě se objeví po boku velikánů jako Jaguar XJR-9 či McLaren F1 GTR.

Klepněte pro větší obrázek

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 26 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků