Toto je první auto, které dostalo pokutu za rychlost. Před více než 120 lety

Přemýšleli jste někdy o tom, kdo jako první dostal pokutu za rychlost, případně v kterém automobilu jel? Odpovědi na tyto otázky přináší následující řádky...
Toto je první auto, které dostalo pokutu za rychlost. Před více než 120 lety

Situace, která nám dnes připadá naprosto komická, se odehrála v lednu roku 1896. V té době byla maximální povolená rychlost tři kilometry za hodinu, přičemž každý vůz ještě doprovázel pěšky člověk s červeným praporkem.

Bugatti z roku 1937 je nejdražším autem, které se letos vydražilo

Bugatti z roku 1937 je nejdražším autem, které se letos vydražilo

Prvním pirátem silnic v historii se stal Walter Arnold, který ze svého vozu vymáčkl rovných 13 kilometrů za hodinu! Dalším prohřeškem bylo to, že jej při jeho cestě nikdo další nedoprovázel. Peněžitou pokutu musel zaplatit poté, co jej jeden ze strážníků dohonil na kole.

Zajímavé je, že ten samý Arnold je spojen s historií značky Daimler a jako jeden z prvních získal licenci na prodej automobilů Benz.

Citroën slaví 70 let od vzniku Type H. Jumper dostane tuto úpravu!

Citroën slaví 70 let od vzniku Type H. Jumper dostane tuto úpravu!

Krátce po incidentu byl maximální limit tří kilometrů v hodině navýšen na rovných 23 km/h. Tato událost se od té doby slaví závodem zvaným Emancipation Run. V něm Walter Arnold soutěžil a za své mimořádně obratné řízení získal zlatou medaili. Akce se pořádá dodnes, mezi městy Londýn a Brighton pravidelně putují vozy vyrobené před rokem 1905.

První automobil, který kdy dostal pokutu za rychlost, bude v září vystaven na Concours of Elegance 2017 v Hampton Court Palace. Na této výstavě se objeví po boku velikánů jako Jaguar XJR-9 či McLaren F1 GTR.

Klepněte pro větší obrázek

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 360 000 Kč
Skoda Octavia 2
Rok výroby: 2013
Stav: 83 866 km
Cena: 239 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 890 km
Cena: 54 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 210 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 889 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 323 km
Cena: 86 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

včera | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků