Porsche dává sbohem čistým spalovacím motorům v řadě 718 vrcholnou verzí pro otevřený Spyder. Inženýři s hmotností střechy doslova kouzlili.
Už se to blíží. Na červencovém Festivalu rychlosti v Goodwoodu ukáže Porsche poslední 718 vybavenou pouze spalovacím motorem. Takový závěr si žádá něco speciálního a tím vrcholná verze 718 Spyder RS rozhodně je.
Pravda, po Caymanu GT4 RS tu byl prostor pro otevřenou verzi, takže nejde o nic překvapivého, přesto novinka není jen ostrým kupátkem s uříznutou střechou. Spyder snížený o 30 mm má odlišné naladění podvozku s ohledem na větší komfort, který zájemci o otevřené verze preferují. I tak tu máte až 20palcová kovaná kola, která je možné nahradit hořčíkovou sadou.
Největším lákadlem je pochopitelně ručně snímatelná střecha s jednou vrstvou plátna vážící pouhých 18,3 kg. Je tedy o 7,6 kg lehčí oproti klasické 718 Spyder a o výrazných 16,5 kg ve srovnání se 718 Boxster. Celkově je RS o 40 kg lehčí a dostává se na hodnotu 1410 kg.
Motor i jeho naladění je shodné s Caymanem GT4 RS. Vzadu si tedy hoví atmosférický plochý šestiválec o objemu 4,0 litru, výkonu 493 koní a 450 N.m točivého momentu, který lze vyhnat až na 9000 otáček za minutu. Jadrnějšího akustického projevu dosáhnete s příplatkovým výfukem sady Weissach v designu Porsche 935. Roadster atakuje stovku za 3,4 sekundy, dalších 100 km/h zdolá během 7,5 sekundy a pak volně pokračuje až na maximální rychlost 308 km/h. To je sice o 7 km/h méně než zvládne Cayman s pevnou střechou, ale na celkovém zážitku to jistě neubere.
Novinku je možné objednávat v Německu od 3.576.000 korun. Milovníci stylových doplňků si mohou k vozu nadělit sladěné hodinky v titanovém pouzdru.