Toto je nový válečník z Brna. Zetor Gerlach se nezastaví před ničím

Zetor již nevyrábí pouze traktory. Dceřiná společnost Zetor Engineering předvedla v Bratislavě armádní speciál. Vůz s hmotností 12,5 tuny začíná na ceně 10,17 milionu korun.
Toto je nový válečník z Brna. Zetor Gerlach se nezastaví před ničím

Značku Zetor znají všechny fanoušci traktorů. Víte ale, že několik let již brněnská značka pracuje také na armádních speciálech? Na toto odvětví se soustředí společnost Zetor Engineering. Ta nám předvedla koncept s označením Gerlach. 

Obrněné taktické vozidlo s pohonem všech kol se poprvé ukázalo v Bratislavě na veletrhu obranné techniky IDEB 2018. Vozidlo s hmotností 12,5 tuny se chlubí délkou 5,65 metru, šířkou 2,5 metru a výškou 2,5 metru. V závislosti na verzi je schopné poskytnout místo až šesti osobám. I když zvenčí to nevypadá na nejkomfortnější jízdu, společnost tvrdí opak. Pasažéři by si jízdu měli celkem užít díky využití speciálních protihlukových a antivibračních materiálů.

Zetor slaví 70. let. Prohlédněte si galerii kultovních traktorů

Zetor slaví 70. let. Prohlédněte si galerii kultovních traktorů

Gerlachu nebude dělat problém ani náročný terén. Bez větších problémů má zvládnout brod s hloubkou 1,2 metru či vyjet 70% stoupání. O pohon se stará motor o výkonu 240 kW. Ten je propojen se  šestistupňovou automatickou převodovkou. Maximální rychlost vozu je 110 km/h a díky palivové nádrži s objemem 220 litrů dokáže na jedno natankování ujet až 800 kilometrů.

Základem je rámová konstrukce s nezávislým odpružením. Nechybí ani modulární pancéřovaná ochrana kabiny (stupeň ochrany STANAG 4569 Volume 3). Pasažéry navíc chrání také přídavné modulární pancéřování a dvojitá podlaha se speciálním protiminovým štítem ve tvaru písmena V.

Samozřejmostí je také dofukování pneumatik. Pokud jde o zbraňový systém, vše závisí na konkrétní objednávce. Cena Zetoru 4x4 Gerlach je se pohybuje od 398.000 eur (cca 10,17 milionu korun).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

TEST BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

dnes | Miro Mihálik | 15 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků