Toto je nový válečník z Brna. Zetor Gerlach se nezastaví před ničím

Zetor již nevyrábí pouze traktory. Dceřiná společnost Zetor Engineering předvedla v Bratislavě armádní speciál. Vůz s hmotností 12,5 tuny začíná na ceně 10,17 milionu korun.
Toto je nový válečník z Brna. Zetor Gerlach se nezastaví před ničím

Značku Zetor znají všechny fanoušci traktorů. Víte ale, že několik let již brněnská značka pracuje také na armádních speciálech? Na toto odvětví se soustředí společnost Zetor Engineering. Ta nám předvedla koncept s označením Gerlach. 

Obrněné taktické vozidlo s pohonem všech kol se poprvé ukázalo v Bratislavě na veletrhu obranné techniky IDEB 2018. Vozidlo s hmotností 12,5 tuny se chlubí délkou 5,65 metru, šířkou 2,5 metru a výškou 2,5 metru. V závislosti na verzi je schopné poskytnout místo až šesti osobám. I když zvenčí to nevypadá na nejkomfortnější jízdu, společnost tvrdí opak. Pasažéři by si jízdu měli celkem užít díky využití speciálních protihlukových a antivibračních materiálů.

Zetor slaví 70. let. Prohlédněte si galerii kultovních traktorů

Zetor slaví 70. let. Prohlédněte si galerii kultovních traktorů

Gerlachu nebude dělat problém ani náročný terén. Bez větších problémů má zvládnout brod s hloubkou 1,2 metru či vyjet 70% stoupání. O pohon se stará motor o výkonu 240 kW. Ten je propojen se  šestistupňovou automatickou převodovkou. Maximální rychlost vozu je 110 km/h a díky palivové nádrži s objemem 220 litrů dokáže na jedno natankování ujet až 800 kilometrů.

Základem je rámová konstrukce s nezávislým odpružením. Nechybí ani modulární pancéřovaná ochrana kabiny (stupeň ochrany STANAG 4569 Volume 3). Pasažéry navíc chrání také přídavné modulární pancéřování a dvojitá podlaha se speciálním protiminovým štítem ve tvaru písmena V.

Samozřejmostí je také dofukování pneumatik. Pokud jde o zbraňový systém, vše závisí na konkrétní objednávce. Cena Zetoru 4x4 Gerlach je se pohybuje od 398.000 eur (cca 10,17 milionu korun).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 15 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků