Toto je nový Mercedes-Benz třídy G. Legenda se vrátí už 15. ledna

Necelé dva týdny před premiérou na autosalonu v Detroitu jsou na světě první snímky karoserie nové třídy G.

Mercedes-Benz zveřejnil první snímky nové generace modelu G už v polovině prosince, tehdy se však jednalo pouze o interiér, který se u dražších verzí nechal inspirovat třídou S. Je stále robustní a v jistých ohledech i spartánský, to ale k modelu jako takovému rozhodně patří. Premiéra je naplánována už na 15. ledna, kdy bude vůz odhalen na autosalonu v Detroitu, ještě před tím ale Němci pustili do světa jednu z posledních ochutnávek.

Poprvé za volantem nového Mercedesu G. Další inspirace třídou S...

Poprvé za volantem nového Mercedesu G. Další inspirace třídou S...

Na nových snímcích byl vůz nejdříve maskovací fólií, dnes dopoledne už ale na internet vyplavaly i fotky skutečné podoby. Géčko stále zůstává tou starou dobrou krabicí s kulatými předními světlomety, robustními klikami dveří a přiznanými panty, zadní svítilny se stále krčí až těsně nad zadním nárazníkem a nechybí ani rezerva na víku kufru. Pod povrchem se ale událo změn více než dost.

Konstrukce s žebřinovým rámem zůstane zachována, stejně jako tři diferenciály s uzávěrkami a redukcí, přední náprav s nezávislým zavěšením je však zcela nová, stejně jako zadní náprava, v tomto případě tuhá, jak se na offroad sluší. Mercedes tvrdí, že změny pomohou modelu být ještě robustnější než doposud, což se snaží vyjádřit i výběr lokace pro pořízení přiložených snímků. Poházejí z hory Schöckl poblíž Štýrského Hradce.

Našli jsme auto pro Stropnického: obrněnou limuzínu Mercedes G 63

Našli jsme auto pro Stropnického: obrněnou limuzínu Mercedes G 63

Světlá výška činí 241 milimetrů, nájezdové úhly mají 31 a 30 stupňů, ten přechodový má 26 stupňů. Udávaná brodivost je 700 milimetrů, pokud by to ale nestačilo, ledacos vyřeší dodatečný šnorchl. Zcela nový transfer distribuuje hnací síly mezi nápravy v poměru 40:60 ve prospěch té zadní, redukce může být aktivována až do rychlosti 70 km/h.

V terénu bude Géčku pomáhat také nový G-Mode, který se automaticky aktivuje po zařazení redukce nebo uzavření diferenciálů. Půjde o elektronický systém, který změní nastavení reakcí motoru, řízení a tlumičů, aby byla zajištěna co nejlepší průchodnost.

O motorech toho zatím oficiálně moc nevíme, hovoří se však o devítistupňové převodovce 9G-Tronic s hydrodynamickým měničem, která byla speciálně navržena právě pro tento model. Nové Géčko s ní má být tišší, úspornější a pohodlnější. Stejně jako předchůdce se bude vyrábět v Rakousku, konkrétně ve Štýrském Hradci.

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 88 příspěvků