Toto je nový design pro F1. Monopost trochu přibral, ale slibuje těsnější souboje

Design nového monopostu Formule 1 se představil před nadcházejícím závodu v Silverstonu.

Vedení Formule 1 oficiálně představilo nový design monopostu, který je postavený podle pravidel pro rok 2022. Závodní vůz byl představený na okruhu Silverstone, kde se tento víkend odjede desátý závod aktuální sezóny. Změny se týkají především aerodynamiky. Ohlášení o změnách v pohonném ústrojí bylo prozatím odloženo.

Red Bull překonal sám sebe. Formule 1 v Česku a na Slovensku bere dech (video)

Red Bull překonal sám sebe. Formule 1 v Česku a na Slovensku bere dech (video)

Na designu formule pracovalo vedení FIA společně se závodními týmy. Tvůrci se zaměřovali především na mechanický grip, menší aerodynamické turbulence a těsnější souboje. Na fotografiích tak vidíte dva roky intenzivní práce. Přední část prošla kompletním přepracováním, z nichž vzhledově vyniká především jednodušší přítlačné křídlo.

Novinkou jsou také větší 18palcová kola, která budou opět obouvat gumy od italské značky Pirelli. Velkými úpravami prý prošly také brzdy, zavěšení a samotné šasi. Tady se hodí zmínit, že hmotnost monopostu se zvedla z 743 na 768 kg. Více se toho dozvíme zřejmě až při uvedení pohonného ústrojí či od týmů.

Jenson Button chystá pod značkou Radford znovuzrození Lotusu 62. Bude jen pro vyvolené

Jenson Button chystá pod značkou Radford znovuzrození Lotusu 62. Bude jen pro vyvolené

FIA a týmům Formule 1 se podle technického ředitele pro monoposty Nikola Tombazise podařilo vynaložit úsilí na ta správná místa, aby mohli závodníci soupeřit skutečně kolo na kolo. Tak schválně, jestli se to povedlo.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Fiat 500e HB La Prima: Chytne za srdce a ve městě je k neutahání

Fiat 500e La Prima (87 kW)

Fiat 500e je dalším elektromobilem do města, který vysokou cenu techniky balí do luxusního kabátku a přichází s řadou krásných detailů. Má ale na to rovnat se s Hondou e?

27.  7.  2021 | Vladimír Kadera | 4 příspěvky
TEST Ford Focus 3d 2.0 ZETEC: Vůz roku 1999 už jen kvete. Jak si vedl 20 let zpět?

Ford Focus 3d 2.0 ZETEC

Ford Focus první generace, evropské Auto roku 1999, vypadá i v dnešní době dobře. Rozhodně zajímavěji než jeho zatím poslední následovník z roku 2018. Připomeňte si test třídveřové verze, který v roce 2001 přinesli kolegové z Auto.cz

24.  7.  2021 | Tomáš Zajíček | 15 příspěvků
První jízda s Hyundaiem Ioniq 5: Tajemný krasavec může převálcovat konkurenci

Hyundai Ioniq 5

Hyundai podobně jako další značky přijíždí s vlastní rodinou elektrických aut. Jmenuje se Ioniq a jejím prvním zástupcem je kompaktní crossover s krásným retro designem. Už jsme ho vyzkoušeli.

22.  7.  2021 | David Bureš | 54 příspěvků