Toto je nové nejdražší auto světa! Svou cenu za pět let možná ještě zdvojnásobí

Novým nejdražším autem na světě je opět Ferrari 250 GTO. Cena tohoto modelu nadále astronomicky stoupá.

Ferrari 250 GTO je vzácným a absolutně nejcennějším modelem auta na světě. Prvenství v žebříčku nejdražších aut si tak mezi sebou předávají konkrétní vozy z této řady. Doposud držel rekord kousek s šasi číslo 5111. V roce 2013 se prodal v přepočtu přibližně za 708 milionů korun.

Ferrari 488 Pista je rychlejší, než se předpokládalo. Na stovce je za 2,26 s!

Ferrari 488 Pista je rychlejší, než se předpokládalo. Na stovce je za 2,26 s!

Tajně a v privátních podmínkách se nyní vůz s šasi číslo 4135 prodal za podstatně vyšší částku, přesáhl už miliardu. Konkrétně cenovka dosáhla přibližně 1.151.124.000 korun. Informace pochází od Marcela Massiniho, specialistu na trhu s Ferrari 250 GTO. Ten odhaduje, že cena konkrétního auta by se za pouhých pět let mohla vyšplhat až na 100 milionů dolarů, tedy více než dvě miliardy korun! Jen v případě, že bublina kolem klasických aut do té doby nesplaskne - to je riziko takového nákupu.

Vzácné je především proto, že jako jedno z mála Ferrari 250 GTO, které sloužily pro závodní účely, nebylo havarováno. Jako první majitel si jej v roce 1963 koupil francouzský závodník Pierre Dumay. Mezi největší úspěchy konkrétního kusu patří vítězství na Tour de France de Automobile o rok později, v Le Mans dojelo čtvrté. V prvních letech bylo auto provozováno belgickým týmem Equipe National Belge, který má na svědomí žlutý pruh na přední kapotě.

Ferrari SP38 se poprvé předvedlo veřejnosti. Naživo vypadá ještě lépe

Ferrari SP38 se poprvé předvedlo veřejnosti. Naživo vypadá ještě lépe

V roce 2000 koupil auto Němec Grohe, za "pouhých" 6,5 milionu dolarů - 144 milionů korun. Údajným novým majitelem je podle carsuk.net David MacNeil. Ten vlastní společnost WeatheTech. Zabývá se výrobou koberců do aut. Zřejmě výnosný byznys...

Vzhledem k tomu, že jde o privátní obchod, ke konkrétnímu autu existuje jen málo fotografií. Fotogalerii proto doplňujeme vozem 250 GTO šasi 3387.

TEST Mazda CX-5 2.5 Skyactiv-G AWD AT: Umíněná kráska

Mazda CX-5 2.5 Skyactiv-G AWD

Být originální za každou cenu, když se všichni podřizují přísným emisním limitům, může být známkou punku ale i hlouposti. Skončí Mazda ve slepé uličce nebo objevila svou vlastní cestu na výsluní?

dnes | Miro Mihálik | 32 příspěvků
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků