Toto je nové nejdražší auto světa! Svou cenu za pět let možná ještě zdvojnásobí

Novým nejdražším autem na světě je opět Ferrari 250 GTO. Cena tohoto modelu nadále astronomicky stoupá.

Ferrari 250 GTO je vzácným a absolutně nejcennějším modelem auta na světě. Prvenství v žebříčku nejdražších aut si tak mezi sebou předávají konkrétní vozy z této řady. Doposud držel rekord kousek s šasi číslo 5111. V roce 2013 se prodal v přepočtu přibližně za 708 milionů korun.

Ferrari 488 Pista je rychlejší, než se předpokládalo. Na stovce je za 2,26 s!

Ferrari 488 Pista je rychlejší, než se předpokládalo. Na stovce je za 2,26 s!

Tajně a v privátních podmínkách se nyní vůz s šasi číslo 4135 prodal za podstatně vyšší částku, přesáhl už miliardu. Konkrétně cenovka dosáhla přibližně 1.151.124.000 korun. Informace pochází od Marcela Massiniho, specialistu na trhu s Ferrari 250 GTO. Ten odhaduje, že cena konkrétního auta by se za pouhých pět let mohla vyšplhat až na 100 milionů dolarů, tedy více než dvě miliardy korun! Jen v případě, že bublina kolem klasických aut do té doby nesplaskne - to je riziko takového nákupu.

Vzácné je především proto, že jako jedno z mála Ferrari 250 GTO, které sloužily pro závodní účely, nebylo havarováno. Jako první majitel si jej v roce 1963 koupil francouzský závodník Pierre Dumay. Mezi největší úspěchy konkrétního kusu patří vítězství na Tour de France de Automobile o rok později, v Le Mans dojelo čtvrté. V prvních letech bylo auto provozováno belgickým týmem Equipe National Belge, který má na svědomí žlutý pruh na přední kapotě.

Ferrari SP38 se poprvé předvedlo veřejnosti. Naživo vypadá ještě lépe

Ferrari SP38 se poprvé předvedlo veřejnosti. Naživo vypadá ještě lépe

V roce 2000 koupil auto Němec Grohe, za "pouhých" 6,5 milionu dolarů - 144 milionů korun. Údajným novým majitelem je podle carsuk.net David MacNeil. Ten vlastní společnost WeatheTech. Zabývá se výrobou koberců do aut. Zřejmě výnosný byznys...

Vzhledem k tomu, že jde o privátní obchod, ke konkrétnímu autu existuje jen málo fotografií. Fotogalerii proto doplňujeme vozem 250 GTO šasi 3387.

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

včera | Miro Mihálik | 32 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků