/Ferrari 250 GTO

/Ferrari 250 GTO

 /Ferrari 250 GTO

/Ferrari 250 GTO

 /Ferrari 250 GTO

/Ferrari 250 GTO

 /Ferrari 250 GTO

/Ferrari 250 GTO

 /Ferrari 250 GTO

/Ferrari 250 GTO

 /Ferrari 250 GTO

/Ferrari 250 GTO

 /Ferrari 250 GTO

/Ferrari 250 GTO

 /Ferrari 250 GTO

/Ferrari 250 GTO

 /Ferrari 250 GTO

/Ferrari 250 GTO

 /Ferrari 250 GTO

/Ferrari 250 GTO

 /Ferrari 250 GTO

/Ferrari 250 GTO

 /Ferrari 250 GTO

/Ferrari 250 GTO

 /Ferrari 250 GTO

/Ferrari 250 GTO

 /Ferrari 250 GTO

/Ferrari 250 GTO

 /Ferrari 250 GTO

/Ferrari 250 GTO

 /Ferrari 250 GTO

/Ferrari 250 GTO

 /Ferrari 250 GTO

/Ferrari 250 GTO

 /Ferrari 250 GTO

/Ferrari 250 GTO

 /Ferrari 250 GTO

/Ferrari 250 GTO

 /Ferrari 250 GTO

/Ferrari 250 GTO

 /Ferrari 250 GTO

/Ferrari 250 GTO

 /Ferrari 250 GTO

/Ferrari 250 GTO

 /Ferrari 250 GTO

/Ferrari 250 GTO

 /Ferrari 250 GTO

/Ferrari 250 GTO

Uvnitř je atmosféra starých závodních aut  /Ferrari 250 GTO

Uvnitř je atmosféra starých závodních aut /Ferrari 250 GTO

Kapota je dlouhatananánská  /Ferrari 250 GTO

Kapota je dlouhatananánská /Ferrari 250 GTO

K autu patří bílý pruh přes celou jeho délku  /Ferrari 250 GTO

K autu patří bílý pruh přes celou jeho délku /Ferrari 250 GTO

Tak klenuté přední blatníky  /Ferrari 250 GTO

Tak klenuté přední blatníky /Ferrari 250 GTO

Pozornost budí všechny části vozu, jak vystrčené výfuky  /Ferrari 250 GTO

Pozornost budí všechny části vozu, jak vystrčené výfuky /Ferrari 250 GTO

Byla by určitě škoda, kdyby kvůli ojetým pneumatikám nemohlo vyjet  /Ferrari 250 GTO

Byla by určitě škoda, kdyby kvůli ojetým pneumatikám nemohlo vyjet /Ferrari 250 GTO

Ferrari 250 GTO je nepochybně krásný vůz /Ferrari 250 GTO

Ferrari 250 GTO je nepochybně krásný vůz /Ferrari 250 GTO

 /Ferrari 250 GTO
 /Ferrari 250 GTO
 /Ferrari 250 GTO
 /Ferrari 250 GTO
31
Fotogalerie

Toto je nové nejdražší auto světa! Svou cenu za pět let možná ještě zdvojnásobí

Novým nejdražším autem na světě je opět Ferrari 250 GTO. Cena tohoto modelu nadále astronomicky stoupá.

Ferrari 250 GTO je vzácným a absolutně nejcennějším modelem auta na světě. Prvenství v žebříčku nejdražších aut si tak mezi sebou předávají konkrétní vozy z této řady. Doposud držel rekord kousek s šasi číslo 5111. V roce 2013 se prodal v přepočtu přibližně za 708 milionů korun.

Tajně a v privátních podmínkách se nyní vůz s šasi číslo 4135 prodal za podstatně vyšší částku, přesáhl už miliardu. Konkrétně cenovka dosáhla přibližně 1.151.124.000 korun. Informace pochází od Marcela Massiniho, specialistu na trhu s Ferrari 250 GTO. Ten odhaduje, že cena konkrétního auta by se za pouhých pět let mohla vyšplhat až na 100 milionů dolarů, tedy více než dvě miliardy korun! Jen v případě, že bublina kolem klasických aut do té doby nesplaskne - to je riziko takového nákupu.

Vzácné je především proto, že jako jedno z mála Ferrari 250 GTO, které sloužily pro závodní účely, nebylo havarováno. Jako první majitel si jej v roce 1963 koupil francouzský závodník Pierre Dumay. Mezi největší úspěchy konkrétního kusu patří vítězství na Tour de France de Automobile o rok později, v Le Mans dojelo čtvrté. V prvních letech bylo auto provozováno belgickým týmem Equipe National Belge, který má na svědomí žlutý pruh na přední kapotě.

V roce 2000 koupil auto Němec Grohe, za "pouhých" 6,5 milionu dolarů - 144 milionů korun. Údajným novým majitelem je podle carsuk.net David MacNeil. Ten vlastní společnost WeatheTech. Zabývá se výrobou koberců do aut. Zřejmě výnosný byznys...

Vzhledem k tomu, že jde o privátní obchod, ke konkrétnímu autu existuje jen málo fotografií. Fotogalerii proto doplňujeme vozem 250 GTO šasi 3387.

Ferrari

Ferrari je italský výrobce sportovních automobilů. Společnost založil v roce 1929 Enzo Ferrari. Dnes patří do skupiny FCA. Kromě výroby automobilů je Ferrari aktivní také v oblasti motoristického sportu, zejména ve Formuli 1.

Ferrari 812 Superfast • Ferrari GTC4Lusso • Ferrari 488 GTB • Ferrari Portofino • Ferrari F8 Spider • Ferrari Monza SP1/SP2

Doporučujeme

Články odjinud