Toto je nová podoba Avie. Sériová výroba se už připravuje

27 komentářů

puk123
6. února • 15:17

Já bych si jejich akcie nekoupil. Tipoval bych to spíše na nějaký tunýlek.

Lord Owl
6. února • 12:09

No jestli budou na cesty chrlit další Avie, tak ať to proboha jezdí rychleji než Fabie. Ty jsou totiž v každé frontě první (dřív Avia, pozn.).

Johan
6. února • 15:12

U Fabie je to o řidiči kdežto u Avie (A30) to bylo o výkonu a řidič svou snahou to nemohl ovlivnit.

Tom
6. února • 16:16

To neres, on chtel bejt za kazdou cenu vtipnej...

Lord Owl
6. února • 19:59

no za kazdou cenu ani ne. Jel jsem odpoledne domu, dojedu kolonu jedouci 65 mimo mesto a hadej kdo byl prvni. No zase ta Fabia.

Sarcasticus
6. února • 13:58

Avia měla prototypy náklaďáků s elektromotory a baterkami, ty by mohly jezdit rychle jako blesk? ;-)

puk123
6. února • 15:15

Avia dodávala podvozky, pohon nějaká anglická firma, která to i prodávala.

ja-ne
6. února • 10:06

kazdopadne dobra sprava..

ojeb
6. února • 9:26

To co tatra nejspíš nedokáže. Tatra je česká a se značkou je spojeno mnoho jedinečných patentů. Kdežto Avia nebylo nic jiného než v licenci vyráběná kopie renaultu saviem s tragickou nespolehlivostí a následně to indové totálně posrali. Je potřeba to spojit s evropskou automobilkou jako v případě té tatry (daf), pak by to mělo naději na úspěch.

Radon
6. února • 9:51

asi chce pro začátek zkusit cestu, která se osvědčila u Tatry. Specializované nástavby se kterými by se Tatra nedostala do úzkých uliček měst nebo by byla příliš drahá. Oslovit zákazníky, kteří neřeší podvozek, ale nutně potřebují tu nástavbu a nechtějí ji od Švýcarů na podvozku Mercedes ... a možná časem, po létech, vývoj nového motoru atd.

ojeb
6. února • 12:59

Akorát že ona avia bude dělat právě jen ty podvozky. Výrobců nástaveb je v ČR dost a každý rozumný podnikatel si dnes dá udělat tu nástavbu dle přání radši na ověřenou značku auta než na něco co bude jen stát v servisu viz minulé generace avií. Smysl má tak maximálně na rozvoz po městě, ale po unii je potřeba spolehlivost. Každý dá radši o půl mega víc za Iveco, Volvo atd.

Peter
6. února • 15:50

Ještě nevyjelo ani jedno auto a už to bude stát v servisu?? Vlastník je stejný jako u Tatry, takže bych si takové starosti nedělal.

Bubaaak
8. února • 7:04

Hlavně věřím, že budou mít stejný dodavatele (motory, elektronika, převodovky), takže spolehlivé to bude jak +- Tatra (doufejme víc jak na letošním dakaru :-/ )

Johan
6. února • 15:07

S tím Ivecem bych byl opatrný :)

kosík
6. února • 20:32

přes 2 miliony km není vůbec problém znám takových aut spousty, ale avii ani jednu, zato vim o jedné co má už druhý motor na 250tkm

leninova cepice
6. února • 9:17

kdyby to tu havel s klausem vsechno neroskradli tak jsme mohli byt v raji rovnosti a hojnosti, kazdemu dle jeho potreb. avia tatra skoda liaz praga vse spickova technika co neco vydrzi. dneska se tu akorat dela predrazeny kapitalistkicky odpad ktery nic nevydrzi a stejne si ho nidko normalni memuze dovolit. pracuji cely zivot a za zklatych komunistu jsem si mohl dovlolit auto kazde ctyryr roky, kdybych si pred revoluci nekoupil i favorita tak dnes nemam v cem jezdit, jak muze slusny poctivy clovek si vydelat na octavii za milion???????!!!!! :-O:-O:-O:-O:-O

Vláďa. Bk
14. února • 21:18

Kdyby komunisti nerozkradli v r 1948 celou, a následně ji nezhuntovali ekonomicky a hlavně morálně, mohly továrny být konkurence schopné... Tragédie Jawa, Tatra, LIAZ,... Zastaralé konstrukce, spotřeba, poruchovost! Olej tekla proudem ze všeho kde byl.....

Driver
7. února • 7:18

leninova cepice: V některých ohledech byl a je komunismus lepší a některým se žilo lépe. Ale to neznamená automaticky, že je teď hůř. I když z hlediska mladé rodiny "bez koruny" se asi žilo lépe. Přídavky, manželské půjčky (asi osm různých pro různé potřeby), dostupnější bydlení, měsíční nájem ve výši dvoudeního platu, energie "za hubičku" pamatuji si, jak v zimě s archaickými okny měli důchodci, pokud měli zánovní barák (30let starý, né 70 nebo 170let) topili ústředním a měli v zimě v baráku +30 i když venku bylo -20 a cena za topení i tak byla "za hubičku" když měli les, tak zadarmo, protože naftu si "vzali" z JZD a odtud si "vzali" za ty roky půl traktoru, a naturálie takové, že měli doma zadotován provoz půlky farmy, od slepic po krávy, traktory, né jeden, stodolu jako Brno atd... Nová Škodovka byla i pro obyčejného šikovnějšího Sedláka samozdřejmost několikrát za život... Ale nezapomínal bych, jak tenkrát uměli zamést s kde kým jen proto, že chtěli a nebylo dovolání... Ani dnes to není idylka jen to je jiné... Levnější auta, dražší bydlení. Výsledek? Dnes na své nové bydlení nedošáhne nikdo, kdo je bez koruny a nemá "výšku" nebo exkluzivní nadání se uplatnit... Možná jen Ti nejspořivější se k němu za desítky let hypotéky dokáží dopracovat, ale za cenu celoživotního dluhu... :-/ A co se týká těch automobilek. Ano, byla třetí cesta. Jak to dělají dodnes Francouzi. Automobilky v krachu, ale investují do nich a i když vedení stojí za velké kulové, tak je vždycky levnější lít miliardy do bezedné díry, než nechat lehnout celý automotive průmysl v celé zemi (dodavatelů je mraky) a i když všichni ví, že Francouzi nedělají nejlepší auta, přesto hrají v Evropě nezanedbatelnou roli. Tak proč neinvestovala vláda, která tenkrát hospodařila takřka "BEZ DEFICITU" (!!!!!!!!) "Do zlatých slepic" a místo toho vše zprivatizovala? Protože to byli buď hlupáci, a nebo tuneláři. A těch hlupáků tam moc nebylo... :-/

st
24. února • 18:47

V podstatě s Vámi souhlasím. Jen bych trošku upřesnil, že místo vnějšího zadlužení jsme měli obrovský vnitřní deficit v tom, že se prakticky do ničeho neinvestovalo. Jak infrastrukturu, bytový fond, tak především podniky byly silně podinvestované a mnohdy už za hranicí životnosti.
Takže to, že jsme byli před rokem 89 bez deficitu státního rozpočtu ještě neznamená, že jsme v té době nežili na dluh.

Peter
6. února • 15:31

A proč musíš mít tak drahé auto?? Za to se dá pořídit Mercedes.😀 Kupříkladu já mám za ty peníze 2 TOYOTY.😀

David
6. února • 15:00

Tak si kupte na co máte a neryčte, že nemáte na Octávii... děláte jako by byl někde vyvěšenej předpis,že nemajetní lidé musí jezdit v autech za milion... dokud se nesrovnáte s tím,že holt na to nemáte tak budete hudrovat až do smrti... to je asi váš případ ale co?nechapu jak si lidé jako vy takto dokážou sami zprasit život.....:-)

puk123
6. února • 15:12

Legráckami si nikdo život nesprasí.

David
6. února • 15:42

...no nezdá se mi že by pán žertoval :-)

your.god
7. února • 1:47

Pokud to někdo napíše pod jménem leninova čepice a tobě a těm nad tebou to nepřijde jako sarkasmus, neměli by jste se zúčastňovat veřejných diskusí, neb jste za blbce. :-D

assdkh h sd cugqa
6. února • 13:58

Ach jo, to jsou zase kecy. V 1989 byla vetsina spotrebitelskych vyrobku zoufale zastarala, vyroba neefektivni, inovace zadne. A to nemluvim o tom, ze se rozhodne nevyrabelo to, co by si pral spotrebitel, lec to, co si zamanula fabrika / soudruzi.Tou dobou byly jiz zoufale zastarale dokonce i nase zbrane. Takze se je darilo prodavat pouze do tretiho sveta a i to za ceny tak nizke, ze to nemelo prilis ekonomickeho smyslu.Nevim jake auto mate na mysli? Hadraplan? Skodovky tehdy stavaly kolem 60 tisic, lec platy byly mezi 1 az 2 tisicemi, pricemz najem byl treba i 400 korun. Takze tech 60 tisic byl ranec a nasetrit tolik penez stalo dost usili.Pokud byl ovsem clovek reznik, hornik, policajt, vojak a nejlepe komunisticky funkcionar, mohl si prachama podpalovat doutniky z Kuby.

Karell
6. února • 12:15

Byla to "špičková technicka, co něco vydrží"? Výdrž asi OK, s tou špičkovostí to bylo horší. A úplně nejhorší bylo, že to po otevření trhů nikdo nechtěl kupovat - a je ve skutečnosti jedno proč. Zákazníci u nás i v zahraničí se prostě rozhodli, že konkurence je pro ně lepší. Možná technicky, určitě servise, možná pocitem...
Přepočet oktávky na průměrné příjmy netřeba komentovat...

Radon
6. února • 9:46

musí to být pohodlné, mít takový dětsky zjednodušený pohled na svět. Všechny ty fabriky byly příšerně zaostalé, svými výrobky i výrobními nástroji. Vedení bylo úřednické, peníze na rozvoj nikde, zájem směrem na západ nulový, k tomu nové emisní požadavky. Na západě přitom krachovaly zvučné automobilky jedna za druhou. Takže cesty byly jen dvě:
a) prodat to velké zahraniční automobilce (směr Škoda) a přežívat jako montážní firma
b) najít kupce (ano kapitalistu), který to riskne a najde způsob jak přežít s tím málem
Obě cesty jsou riskantní a hrozí krach, ale to je život.
A s tou oktávkou za mega a formulací "poctivý člověk" to už je fakt na medaili za blbost.
Oktávky stojí 400, tedy 20 platů, žigul mne stál 70 a bral jsem 2 ... na tebe asi vysoká matematika :-)

Doporučujeme

Články odjinud