Toto je nová podoba Avie. Sériová výroba se už připravuje

Nový vlastník tradiční tuzemské značky Avia již finišuje v přípravách na opětovné spuštění výroby nákladního vozu Avia D90. Autorevue.cz exkluzivně získalo skicu finálního designu.

Poté, co v roce 2013 tehdejší vlastník Avie - indická firma Ashok Leyland rozhodla o ukončení výroby nákladních vozů Avia v Praze, vypadalo s budoucností tradiční letecké  a automobilové značky Avia poměrně nevesele. Letošek ale přinese její vzkříšení.

Redakce Autorevue.cz exkluzivně získala skicu finálního designu vozu, který se již na jaře začne vyrábět. Její pravost potvrdilo několik dobře informovaných lidí pracujících pro nového vlastníka firmy, kterým je průmyslová skupina Czechoslovak Group. Ta Avii získala v loňském roce a plánuje pro ni podobný rozvoj, jako se jí daří v případě kopřivnické Tatry.

Výroba vozu ale nebude spuštěna v prostorách továrny v pražských Letňanech, nýbrž v Přelouči, kde nyní technici instalují příslušné výrobní zařízení a technologie. Část potřebného vybavení sem bylo převezena právě z Letňan. Většinu potřebných zaměstnanců se již firmě podařilo získat, ještě je prý ale třeba obsadit několik posledních pozic příslušnými odborníky.

Galerie: Kolos, Fňukna, Vejtřaska aneb nákladní legendy z dob ČSSR

Galerie: Kolos, Fňukna, Vejtřaska aneb nákladní legendy z dob ČSSR

Skica potvrzuje, že při spuštění výroby se typ Avia D90 představí s novým designem. Půjde ale vlastně o facelift, kdy kovové části kabiny zůstanou shodné s typem, který se vyráběl do roku 2013. Nové budou plastové díly a světlomety.

Oficiální představení již brzy

Zdroj Autorevue.cz potvrdil, že ve hře byly v posledních měsících celkem čtyři designové návrhy. I když podle něho konečné provedení nakonec nemusí být do detailu shodné s výše uvedenou kresbou, v zásadních rysech jde skutečně o auto, které si zřejmě již za dva měsíce odbude oficiální premiéru.

Zejména nově tvarovaný nárazník dodá automobilu sportovní, až agresivní výraz. Na ploše pod čelním sklem dostane hodně prostoru k vyniknutí nová podoba loga.  To bude velmi podobné tomu ze začátků existence Avie, kterou založili v roce 1919 letečtí konstruktéři Beneš, Hajn, Malý a Koch (o tomto inženýrovi jsme se nedávno zmínili také v článku o skútru ČT 501).

Nové exempláře Avie D 90 budou samozřejmě splňovat veškeré legislativní požadavky. Pohánět je proto bude nový motor od firmy Cummins připravený pro plnění emisní normy Euro VI.

V prvním roce se počítá s výrobou prvních desítek kusů, pro které se využijí také již svařené kabiny a další díly z posledního roku výroby v letňanském areálu. 

Obrázek o historii firmy Avia si můžete udělat při prohlížení následující fotogalerie:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 31 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků