Toto je nová podoba Avie. Sériová výroba se už připravuje

Nový vlastník tradiční tuzemské značky Avia již finišuje v přípravách na opětovné spuštění výroby nákladního vozu Avia D90. Autorevue.cz exkluzivně získalo skicu finálního designu.

Poté, co v roce 2013 tehdejší vlastník Avie - indická firma Ashok Leyland rozhodla o ukončení výroby nákladních vozů Avia v Praze, vypadalo s budoucností tradiční letecké  a automobilové značky Avia poměrně nevesele. Letošek ale přinese její vzkříšení.

Redakce Autorevue.cz exkluzivně získala skicu finálního designu vozu, který se již na jaře začne vyrábět. Její pravost potvrdilo několik dobře informovaných lidí pracujících pro nového vlastníka firmy, kterým je průmyslová skupina Czechoslovak Group. Ta Avii získala v loňském roce a plánuje pro ni podobný rozvoj, jako se jí daří v případě kopřivnické Tatry.

Výroba vozu ale nebude spuštěna v prostorách továrny v pražských Letňanech, nýbrž v Přelouči, kde nyní technici instalují příslušné výrobní zařízení a technologie. Část potřebného vybavení sem bylo převezena právě z Letňan. Většinu potřebných zaměstnanců se již firmě podařilo získat, ještě je prý ale třeba obsadit několik posledních pozic příslušnými odborníky.

Retro | Zajímavosti | Fascinace | Nákladní auta | Užitková auta

Galerie: Kolos, Fňukna, Vejtřaska aneb nákladní legendy z dob ČSSR

Skica potvrzuje, že při spuštění výroby se typ Avia D90 představí s novým designem. Půjde ale vlastně o facelift, kdy kovové části kabiny zůstanou shodné s typem, který se vyráběl do roku 2013. Nové budou plastové díly a světlomety.

Oficiální představení již brzy

Zdroj Autorevue.cz potvrdil, že ve hře byly v posledních měsících celkem čtyři designové návrhy. I když podle něho konečné provedení nakonec nemusí být do detailu shodné s výše uvedenou kresbou, v zásadních rysech jde skutečně o auto, které si zřejmě již za dva měsíce odbude oficiální premiéru.

Zejména nově tvarovaný nárazník dodá automobilu sportovní, až agresivní výraz. Na ploše pod čelním sklem dostane hodně prostoru k vyniknutí nová podoba loga.  To bude velmi podobné tomu ze začátků existence Avie, kterou založili v roce 1919 letečtí konstruktéři Beneš, Hajn, Malý a Koch (o tomto inženýrovi jsme se nedávno zmínili také v článku o skútru ČT 501).

Nové exempláře Avie D 90 budou samozřejmě splňovat veškeré legislativní požadavky. Pohánět je proto bude nový motor od firmy Cummins připravený pro plnění emisní normy Euro VI.

V prvním roce se počítá s výrobou prvních desítek kusů, pro které se využijí také již svařené kabiny a další díly z posledního roku výroby v letňanském areálu. 

Obrázek o historii firmy Avia si můžete udělat při prohlížení následující fotogalerie:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků