Toto je nová podoba Avie. Sériová výroba se už připravuje

Nový vlastník tradiční tuzemské značky Avia již finišuje v přípravách na opětovné spuštění výroby nákladního vozu Avia D90. Autorevue.cz exkluzivně získalo skicu finálního designu.

Poté, co v roce 2013 tehdejší vlastník Avie - indická firma Ashok Leyland rozhodla o ukončení výroby nákladních vozů Avia v Praze, vypadalo s budoucností tradiční letecké  a automobilové značky Avia poměrně nevesele. Letošek ale přinese její vzkříšení.

Redakce Autorevue.cz exkluzivně získala skicu finálního designu vozu, který se již na jaře začne vyrábět. Její pravost potvrdilo několik dobře informovaných lidí pracujících pro nového vlastníka firmy, kterým je průmyslová skupina Czechoslovak Group. Ta Avii získala v loňském roce a plánuje pro ni podobný rozvoj, jako se jí daří v případě kopřivnické Tatry.

Výroba vozu ale nebude spuštěna v prostorách továrny v pražských Letňanech, nýbrž v Přelouči, kde nyní technici instalují příslušné výrobní zařízení a technologie. Část potřebného vybavení sem bylo převezena právě z Letňan. Většinu potřebných zaměstnanců se již firmě podařilo získat, ještě je prý ale třeba obsadit několik posledních pozic příslušnými odborníky.

Galerie: Kolos, Fňukna, Vejtřaska aneb nákladní legendy z dob ČSSR

Galerie: Kolos, Fňukna, Vejtřaska aneb nákladní legendy z dob ČSSR

Skica potvrzuje, že při spuštění výroby se typ Avia D90 představí s novým designem. Půjde ale vlastně o facelift, kdy kovové části kabiny zůstanou shodné s typem, který se vyráběl do roku 2013. Nové budou plastové díly a světlomety.

Oficiální představení již brzy

Zdroj Autorevue.cz potvrdil, že ve hře byly v posledních měsících celkem čtyři designové návrhy. I když podle něho konečné provedení nakonec nemusí být do detailu shodné s výše uvedenou kresbou, v zásadních rysech jde skutečně o auto, které si zřejmě již za dva měsíce odbude oficiální premiéru.

Zejména nově tvarovaný nárazník dodá automobilu sportovní, až agresivní výraz. Na ploše pod čelním sklem dostane hodně prostoru k vyniknutí nová podoba loga.  To bude velmi podobné tomu ze začátků existence Avie, kterou založili v roce 1919 letečtí konstruktéři Beneš, Hajn, Malý a Koch (o tomto inženýrovi jsme se nedávno zmínili také v článku o skútru ČT 501).

Nové exempláře Avie D 90 budou samozřejmě splňovat veškeré legislativní požadavky. Pohánět je proto bude nový motor od firmy Cummins připravený pro plnění emisní normy Euro VI.

V prvním roce se počítá s výrobou prvních desítek kusů, pro které se využijí také již svařené kabiny a další díly z posledního roku výroby v letňanském areálu. 

Obrázek o historii firmy Avia si můžete udělat při prohlížení následující fotogalerie:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků