Toto je nová Kia Rio. Premiéru bude mít v Paříži

Kia Rio dorazila už ve čtvrté generaci. Design karoserie se povedl, interiér dokonce ještě více!

Nové Rio automobilka Kia nedávno prezentovala na sadě skic, ty ale o sériové podobě obvykle napovídají pouze to nejnutnější. Nyní už ale máme o něco jasněji – právě dnes totiž značka zveřejnila první pořádné fotografie a nestačíme se divit, jak čtvrtá generace malého modelu prokoukla. Už ani předchůdce se nemusel za nic stydět, nyní se ale díváme na jedno z nejpohlednějších aut segmentu!

Řekli byste na první dobrou, že se jedná o sourozence modelu i20 od Hyundaie? Jistá podobnost tady je, nicméně Rio působí sportovněji. Je to dávno hlavně miniaturní maskou chladiče a velkým otvorem v předním nárazníku, kudy proudí čerstvý vzduch k motoru. Boční linky nejsou nikterak komplikované nebo dokonce přeplácané, líbí se nám výrazné kliky dveří, klasické uchycení zrcátek (předchůdce je měl na stojinách), a koneckonců také ztvárnění zádi v čele s velkými koncovými svítilnami. Je to malé, ale zároveň velmi dospělé auto, a to se nám na něm líbí!

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Nová Kia Rio se vzhledově velmi povedla. V interiéru překvapí moderní pojetí a na pohled příjemné materiály.

Doslova revolucí prošel interiér, hlavně palubní deska v solně stojícím displejem nového infotainmentu HMI (human-machine interface), klasický přístrojový štít s dvojicí budíků a luxusně vypadající kožené čalounění. Rio mezigeneračně vyrostlo, vhod tedy přijde například o 10 milimetrů delší rozvor (nyní má 2580 mm), prodloužení délky o 15 mm na celkových 4065 mm mají na svědomí také výraznější nárazníky. Pět milimetrů do šířky v interiéru moc nepoznáme (šířka karoserie je 1725 mm), zmenšení výšky o 5 mm na konečných 1450 mm bychom už ale mohli.

Kia Rio se odhaluje na prvních ilustracích, představí se 29. září

Kia Rio se odhaluje na prvních ilustracích, představí se 29. září

Kia nám toho zatím o novém Riu moc neřekla. Motorová paleta se zážehovými agregáty 1.2 DOHC a 1.4 DOHC a turbodieselem 1.1 CRDi by mohla být shodná s Hyunidai i20, vhod by ale přišel také přeplňovaný litrový tříválec T-GDI, který má korejský sourozenec pouze v provedení Cross. Vůz si odbude světovou výstavní premiéru už brzy v Paříži, verze pro Evropu se začne vyrábět koncem roku, a na českém trhu se jej dočkáme na přelomu února a března.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků