Nejnovější provedení Fordu Mustang se bude v Česku stále prodávat se dvěma motory. Ani s tím základním se však nevejde pod milion korun.
Když na začátku roku 2015 zveřejnilo české zastoupení Fordu ceny nové generace Mustangu, mohli jsme jásat. Základní 2.3litrový čtyřválec EcoBoost, která známe například i z Focusu RS, totiž začínal na 880.000 korunách a plnotučný pětilitrový osmiválec stál fantastických 1.005.000 korun. od té doby už ale legendární sporťák prodělal facelift a v souvislosti s ním došlo i k úpravě cen.
Nejlevnější fastback má stále pod kapotou čtyřválcový turbomotor EcoBoost, nyní však s výkonem 213 kW (dříve 233 kW), a začíná na částce 1.134.990 korun. To v případě, že zvolíte manuální šestistupňovou převodovku, s desetistupňovým automatem je cena o přijatelných 50.000 Kč vyšší.
Na pětilitrový motor Ti-VCT V8 GT (336 kW) si připravte přinejmenším 1.248.990 korun, případně o padesát tisíc víc v kombinaci s automatem, a všechny zmíněné kombinace lze samozřejmě mít i v provedení Convertible. Tady si vždy připravte o rovných 100.000 korun navíc.Tak či tak na českém trhu neseženete levnější sporťák s osmiválcovým motorem.
Základní výbava je pro oba motory stejná a překvapivě bohatá. Vůz stojí na 19palcových kolech, má infotainment Sync 3 s 8palcovým displejem, sedadla jsou elektricky nastavitelná, nechybí ani vyhřívaný volant, diodové přední světlomety, osm airbagů (u kabrioletu šest), adaptivní tempomat, sportovní brzdy, aplikace se závodními režimy, a dokonce ani zámek předních brzd, který byl dříve dostupný pouze pro osmiválec. To abyste snadněji mohli dělat burnouty. Provedení V8 GT má navíc výkonnější brzdy Brembo, Launch Control nebo aktivní regulaci výfuku se čtyřmi koncovkami.
Ceny příplatkové výbavy se pro jednotlivé motory neliší. Za sadu Premium s navigací dáte 53.000 korun, sedadla Recaro vycházejí na 48.800 korun, vyhřívaná a ventilovaná přední sedadla slupnou 16.000 Kč a metalíza stojí 18.700 korun. V nabídce jsou i dva speciální nemetalické laky (žlutý Triple a oranžový Fury) za 34.500 korun. Od léta příštího roku bude pro fastback dostupný i zadní spoiler za 13.300 korun.
Modernizovaný Ford Mustang - technická data české ceny |
Motor |
2.3 EcoBoost |
5.0 Ti-VCT V8 GT |
Zdvihový objem [cm3] |
2261 |
4951 |
Válce/ventily |
4/4 |
8/4 |
Největší výkon [kW/min] |
213/5600 |
336/7000 |
Točivý moment [N.m/min] |
440/3000 |
529/4600 |
Převodovka |
6M(10A) |
6M(10A) |
Max. rychlost [km/h] |
neudáno |
neudáno |
Zrychlení 0-100 km/h [s] |
5,8(5,5) |
4,6(4,3) |
Komb. spotřeba [l/100 km] |
9,0(9,2) |
12,4(12,1) |
Pohotovostní hmotnost [kg] |
1747(1799) |
1818(1831) |
Základní cena Fastback [Kč] |
1.134.900 |
1.284.900 |
Základní cena Convertible [Kč] |
1.234.990 |
1.384.990 |
Příplatek za automat činí 50.000 Kč |