Toto je nejlevnější cesta k osmiválci. Ford Mustang má české ceny

Nejnovější provedení Fordu Mustang se bude v Česku stále prodávat se dvěma motory. Ani s tím základním se však nevejde pod milion korun.

Když na začátku roku 2015 zveřejnilo české zastoupení Fordu ceny nové generace Mustangu, mohli jsme jásat. Základní 2.3litrový čtyřválec EcoBoost, která známe například i z Focusu RS, totiž začínal na 880.000 korunách a plnotučný pětilitrový osmiválec stál fantastických 1.005.000 korun. od té doby už ale legendární sporťák prodělal facelift a v souvislosti s ním došlo i k úpravě cen.

Ford Mustang prý dostane ostrý paket pro osmiválcovou verzi GT

Ford Mustang prý dostane ostrý paket pro osmiválcovou verzi GT

Nejlevnější fastback má stále pod kapotou čtyřválcový turbomotor EcoBoost, nyní však s výkonem 213 kW (dříve 233 kW), a začíná na částce 1.134.990 korun. To v případě, že zvolíte manuální šestistupňovou převodovku, s desetistupňovým automatem je cena o přijatelných 50.000 Kč vyšší.

Na pětilitrový motor Ti-VCT V8 GT (336 kW) si připravte přinejmenším 1.248.990 korun, případně o padesát tisíc víc v kombinaci s automatem, a všechny zmíněné kombinace lze samozřejmě mít i v provedení Convertible. Tady si vždy připravte o rovných 100.000 korun navíc.Tak či tak na českém trhu neseženete levnější sporťák s osmiválcovým motorem.

Mustang je nejoblíbenější auto na Facebooku. Také se vloni skvěle prodával

Mustang je nejoblíbenější auto na Facebooku. Také se vloni skvěle prodával

Základní výbava je pro oba motory stejná a překvapivě bohatá. Vůz stojí na 19palcových kolech, má infotainment Sync 3 s 8palcovým displejem, sedadla jsou elektricky nastavitelná, nechybí ani vyhřívaný volant, diodové přední světlomety, osm airbagů (u kabrioletu šest), adaptivní tempomat, sportovní brzdy, aplikace se závodními režimy, a dokonce ani zámek předních brzd, který byl dříve dostupný pouze pro osmiválec. To abyste snadněji mohli dělat burnouty. Provedení V8 GT má navíc výkonnější brzdy Brembo, Launch Control nebo aktivní regulaci výfuku se čtyřmi koncovkami.

Ford Mustang je nejprodávanější sportovní auto po celém světě

Ford Mustang je nejprodávanější sportovní auto po celém světě

Ceny příplatkové výbavy se pro jednotlivé motory neliší. Za sadu Premium s navigací dáte 53.000 korun, sedadla Recaro vycházejí na 48.800 korun, vyhřívaná a ventilovaná přední sedadla slupnou 16.000 Kč a metalíza stojí 18.700 korun. V nabídce jsou i dva speciální nemetalické laky (žlutý Triple a oranžový Fury) za 34.500 korun. Od léta příštího roku bude pro fastback dostupný i zadní spoiler za 13.300 korun.

Modernizovaný Ford Mustang - technická data  české ceny
Motor 2.3 EcoBoost 5.0 Ti-VCT V8 GT
Zdvihový objem [cm3] 2261 4951
Válce/ventily 4/4 8/4
Největší výkon [kW/min] 213/5600 336/7000
Točivý moment [N.m/min] 440/3000 529/4600
Převodovka 6M(10A) 6M(10A)
Max. rychlost [km/h] neudáno neudáno
Zrychlení 0-100 km/h [s] 5,8(5,5) 4,6(4,3)
Komb. spotřeba [l/100 km] 9,0(9,2) 12,4(12,1)
Pohotovostní hmotnost [kg] 1747(1799) 1818(1831)
Základní cena Fastback [Kč] 1.134.900 1.284.900
Základní cena Convertible [Kč] 1.234.990 1.384.990
Příplatek za automat činí 50.000 Kč
Minitest Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4: Jediné svého druhu?

Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4 (minitest)

Na kombinaci litrového tříválce a pohonu všech kol jenom tak nenarazíte. Suzuki Vitara se takto nabízí výhradně ve výbavě Premium za 490.900 Kč a jde o vůz, který byste rozhodně neměli přehlížet.

19.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 44 příspěvků
TEST BMW X4 M40d/240 kW: Začnu mít konečně rád crossovery?

BMW X4 M40d

Projet se v nejvýkonnější naftové X4 někde na riviéře, prskali bychom nad jejím podivným designem. Když ale máte na silnicích kalamitu a objevíte její zábavně naladěnou čtyřkolku, máte Vánoce i v únoru.

17.  2.  2019 | Miro Mihálik | 23 příspěvků
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

15.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 93 příspěvků