Toto je nejdražší Jaguar E-Type. Proč se prodal za 185 milionů korun?

Jaguar E-Type se dá v přijatelném stavu koupit i kolem milionu korun. Ten, který se nedávno prodal za více než stonásobek, je však ze vzácné závodní série. A je to šampion.

Za 185 milionů se dá pořídit mnohé. Pokud byste se zúčastnili aukce Bonhams Scottsdale, mohli jste za tyto peníze odjet se závodním Jaguarem E-Type Lightweight. Díky tomuto obchodu se zmíněný kus stal nejdražším prodaným E-typem a zároveň nejdražším jaguarem vyrobeným po roce 1960.

Vůz je jedním z pouhých dvanácti vyrobených exemplářů. Šasi s číslem 850667 vzniklo jako desátý kus. V roce 1963, v roce své výroby, vyhrál australský šampionát vozů GT.

Pohání jej původní řadový šestiválec o výkonu 293 koní, které na zadní kola posílá skrze čtyřstupňový, krátce odstupňovaný manuál. Originální je i většina dílů karoserii či interiéru. Ceněn je tudíž jako nejzachovalejší vůz ze své série.

Jak si designér Jaguaru nakonfiguroval svůj F-Pace? Celkem fádně...

Jak si designér Jaguaru nakonfiguroval svůj F-Pace? Celkem fádně...

Konkrétní E-Type ovšem zaujme i při pohledu na hodnoty, které zkoumáme na obyčejných ojetinách. Za svou pětapadesátiletou historii najel pouhých 6 437 kilometrů a vlastnili ho pouze tři majitelé.

Nový majitel k vozu dostal také zajímavé dokumenty, které jsou s vozem spojené. Například fotografie a záznamy ze závodů, ale i výrobní list se všemi specifikacemi.

Jaguar XKSS znovuzrozen. Sporťák za 40 milionů zní úchvatně!

Jaguar XKSS znovuzrozen. Sporťák za 40 milionů zní úchvatně!

Pokud vám přijde utracených 185 milionů za auto jako šílená suma, tak vězte, že k nejdražšímu prodanému jaguaru v historii to má opravdu hodně daleko. D-Type z roku 1955 je současně druhým nejdražším autem absolutně. Prodán byl za půl miliardy korun. Přesněji za 549 988 560 korun českých.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh manažerských sedanů vstupuje jako černý kůň. Je dobré se rozhodnout právě pro tento model?

21.  7.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Test: Nissan Micra zpět na vrcholu své třídy! Má ale jednu zásadní vadu

Nissan Micra

Po předchozí nevýrazné generaci je Nissan Micra zpátky v plné síle. Vyzkoušeli jsme jej s motorem 0,9 I-GT.

13.  7.  2017 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Test Alfy Romeo 4C Spider: Osudová přitažlivost

Alfa Romeo 4C Spider

Alfa Romeo 4C je autem, do kterého se na první pohled zamilujete. Ale víte, jak to se vzletnými láskami bývá. Dost často z nich bývá slušná kocovina…

8.  7.  2017 | Jiří Švamberk | 9 příspěvků