Toto je nejdražší Jaguar E-Type. Proč se prodal za 185 milionů korun?

Jaguar E-Type se dá v přijatelném stavu koupit i kolem milionu korun. Ten, který se nedávno prodal za více než stonásobek, je však ze vzácné závodní série. A je to šampion.

Za 185 milionů se dá pořídit mnohé. Pokud byste se zúčastnili aukce Bonhams Scottsdale, mohli jste za tyto peníze odjet se závodním Jaguarem E-Type Lightweight. Díky tomuto obchodu se zmíněný kus stal nejdražším prodaným E-typem a zároveň nejdražším jaguarem vyrobeným po roce 1960.

Vůz je jedním z pouhých dvanácti vyrobených exemplářů. Šasi s číslem 850667 vzniklo jako desátý kus. V roce 1963, v roce své výroby, vyhrál australský šampionát vozů GT.

Pohání jej původní řadový šestiválec o výkonu 293 koní, které na zadní kola posílá skrze čtyřstupňový, krátce odstupňovaný manuál. Originální je i většina dílů karoserii či interiéru. Ceněn je tudíž jako nejzachovalejší vůz ze své série.

Jak si designér Jaguaru nakonfiguroval svůj F-Pace? Celkem fádně...

Jak si designér Jaguaru nakonfiguroval svůj F-Pace? Celkem fádně...

Konkrétní E-Type ovšem zaujme i při pohledu na hodnoty, které zkoumáme na obyčejných ojetinách. Za svou pětapadesátiletou historii najel pouhých 6 437 kilometrů a vlastnili ho pouze tři majitelé.

Nový majitel k vozu dostal také zajímavé dokumenty, které jsou s vozem spojené. Například fotografie a záznamy ze závodů, ale i výrobní list se všemi specifikacemi.

Jaguar XKSS znovuzrozen. Sporťák za 40 milionů zní úchvatně!

Jaguar XKSS znovuzrozen. Sporťák za 40 milionů zní úchvatně!

Pokud vám přijde utracených 185 milionů za auto jako šílená suma, tak vězte, že k nejdražšímu prodanému jaguaru v historii to má opravdu hodně daleko. D-Type z roku 1955 je současně druhým nejdražším autem absolutně. Prodán byl za půl miliardy korun. Přesněji za 549 988 560 korun českých.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků