Toto je ideální auto na zimu. Nezastaví se před ničím, projede snad všude

Makar 6x6 si na off-road jenom nehraje, on projede snad úplně všechno. Je velký jako tank, díky lehkým materiálům ale váží zhruba tolik co Range Rover.

Rusko není pouze světová velmoc, ale také země, ve které vznikají ty nejšílenější stroje. Kdykoliv se totiž na světě objeví auto, které se tváří, že projede úplně všude bez ohledu na okolní podmínky, je to zkrátka proto, že projede úplně všude bez ohledu na okolní podmínky. Stejným případem je i šestikolka Makar, která sice výkonem neohromí, ten je ale vedlejší.

Prohlédněte si The Punisher, ruský koncept nového armádního vozidla

Prohlédněte si The Punisher, ruský koncept nového armádního vozidla

Makar 6x6 je určen do oblastí, které často a hodně zapadají sněhem, případně tam, kde vzhledem k blátu a překážkám není s běžným off-roadem k hnutí. Vypadá jako kus ruského železa o hmotnosti nejméně pěti tun, zdání však klame. Váží jenom něco málo přes 2,5 tuny, tedy asi jako minulý Range Rover, a uveze až tunu nákladu, stejně jako pick-up velikosti Nissanu Navara.

Auto bez řidiče má už i ruský Kamaz. Půjde do dolů a do armády

Auto bez řidiče má už i ruský Kamaz. Půjde do dolů a do armády

Nemá ani moc velký motor, postačí si se šestiválcem Toyota o výkonu 130 koní, což mu údajně stačí k maximální rychlosti téměř 110 km/h. Nádrž pojme 400 litrů paliva, spotřeba na silnici je do dvaceti litrů na sto kilometrů. Kdo by ale chtěl s tímto autem jezdit po asfaltu, ten si vybral špatně.

Test Bureko H2X: Sen skutečností

Test Bureko H2X: Sen skutečností

Ty obrovské nízkotlaké pneumatiky totiž nejsou pro parádu. Mimo obvyklé funkce slouží k tomu, aby se vůz nebořil ve sněhu, a protože má brutální nájezdové úhly, snadno se prodírá složitým terénem. Nějaký ten vyvrácený strom jej nezastaví.

Relativně nízké hmotnosti bylo dosaženo chytrým využitím titanu (rám) a hliníku (panely karoserie), jinak je to ale poctivá mechanika. Samozřejmě nejde o jediný vůz svého druhu, velmi podobný je i Trekol 39294, který má 2,8 tuny, výkon 90 koní a umí jezdit i po vodě. V tom je zkrátka Rusko krásné.

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

včera | Petr Schnagl | 45 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků