Toto je hybridní BMW řady 7. Seznamte se, pojedete hodně rychle

Hybridní verze faceliftovaného BMW řady 7 bude dalším vozem, který bude umět přeměnit elektřinu na zážitek. Nabídne více koní než kdy jindy a navíc větší dojezd čistě na elektřinu.

Modernizované BMW řady 7 již klepe na brány dealerství po celé Evropě a k prvním z nich se dostane již v dubnu tohoto roku. Sebou si nese kontroverzní velké nasávací ledviny, nejmodernější technologii a luxusní interiér. Jak jinak.

V potvrzené motorové paletě máme zástup vznětových a zážehových jednotek. Dieselového motoru jsou celkem tři varianty. Všechny mají třílitrový objem motoru a výkon od 195 kW (265 koní) do 294 kW (400 koní). Hlad po koních uspokojí již základní zážehová jednotka 750i xDrive s výkonem 390 kW (530 koní). Pro fajnšmekry tu pak je dvanáctiválec o výkonu 430 kW (585 koní).

Facelift BMW řady 7: Za obrovskými ledvinkami leží nový motor V8

Facelift BMW řady 7: Za obrovskými ledvinkami leží nový motor V8

Dostupná je ale i plug-in hybridní verze. Alternativní pohony se nejen u nejvyšší řady BMW staly již tradicí. Vždyť už generace E65 z roku 2006 měla verzi motoru Hydrogen 7, která jezdila na benzin i na vodík. Novinku však nic takového nečeká a vsadí na pokročilý plug-in hybrid systém stejně jako předchozí generace.

Zatímco před faceliftem jste z hybridní soustavy vymáčkli nanejvýš 326 koní v podobě 740Le xDrive iPerformance, modernizovaná verze zašla ještě dál. Hybridní soustavu zde zastupuje motor 745e, který bude dostupný i pro prodloužené verze 745Le a 745Le xDrive.

Manuál a pohon zadních kol: Nové BMW M3 prý dostane verzi pro puristy

Manuál a pohon zadních kol: Nové BMW M3 prý dostane verzi pro puristy

Základem pro plug-in hybrid se stal šestiválec z nabídky, který byl vyladěn na 210 kW (286 koní) K ruce mu je elektromotor s výkonem 83 kW (113 koní). Dohromady jsou při zvoleném jízdním režimu Sport schopní poskytnout řidiči výkon 290 kW (394 koní) a litosférické desky trhající točivý moment 600 Nm.

Krátká 745e se na stovku dostane za 5,2 sekundy, větší 745Le to trvá o jednu desetinu déle a 745Le xDrive to dokonce zvládne za 5,1 sekundy. Maximální rychlost je u všech omezena na 250 km/h. V režimu Hybrid lze nově na čistou elektřinu jet až do rychlostí 110 km/h, oproti 90 km/h v předchozích generacích. Režim Electric pak auto roztáhne až na 140 km/h. Co je ovšem zarážející je udávaná kombinovaná spotřeba 2,1 l /100 km. Uvidíme, kolik úsilí bude stát se na tuto hodnotu dostat.

Minitest BMW 760Li V12 Excellence: O čtyři válce a jednu galaxii navíc

Minitest BMW 760Li V12 Excellence: O čtyři válce a jednu galaxii navíc

Díky větším bateriím navíc ujedete v rozmezí 50 až 58 kilometrů čistě na elektřinu, v závislosti na verzi. Kromě dvou zmíněných jsou pak k dispozici ještě režimy Adaptive, který se přizpůsobuje aktuálnímu stylu jízdy, a pak také Battery Control a Hybrid Eco Pro, který je určen pro nejhospodárnější jízdu.

Zajímavou technickou vychytávkou bude nová digitální služba, která po zvolení nabíjecí stanice na mapě automaticky doporučí hotely, kavárny nebo restaurace v jejím okolí. Některé nabíjecí stanice bude možné i na nějakou dobu rezervovat přímo z vozu.

Jinak pro hybridní verze nejsou žádné zásadní rozdíly. K dispozici je dokonce i M paket a výbava Pure Excellence. Kde baterie trochu uškodily je objem zavazadlového prostoru, který se zmenšil z 515 na 420 litrů, díky uložení baterií. Kompletní ceník bude teprve zveřejněn.

První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 35 příspěvků
TEST BMW M850i xDrive Coupé: Do klubu rváčů v rukavičkách

BMW M850i xDrive

Lexus LC je možná zábavnější a lépe se poslouchá a Mercedes S Coupé je pravděpodobně o chloupek komfortnější. Lepší definice třídy gran turismo však na silnice snad ještě nevyjela.

13.  4.  2019 | Miro Mihálik | 15 příspěvků
Minitest Citroën C5 Aircross 2.0 BlueHDi EAT8: Sto lidí, sto názorů

Citroën C5 Aircross 2.0 BlueHDi (minitest)

Role vlajkové lodi je poměrně složitá. Zákazníci za své nemalé peníze chtějí to nejlepší a kompromisy jim moc nevoní. Dokázal nás vůbec nejdražší Citroën C5 Aircross přesvědčit o svých kvalitách?

10.  4.  2019 | Jan Mička | 7 příspěvků