Toto je hybridní BMW řady 7. Seznamte se, pojedete hodně rychle

Hybridní verze faceliftovaného BMW řady 7 bude dalším vozem, který bude umět přeměnit elektřinu na zážitek. Nabídne více koní než kdy jindy a navíc větší dojezd čistě na elektřinu.

Modernizované BMW řady 7 již klepe na brány dealerství po celé Evropě a k prvním z nich se dostane již v dubnu tohoto roku. Sebou si nese kontroverzní velké nasávací ledviny, nejmodernější technologii a luxusní interiér. Jak jinak.

V potvrzené motorové paletě máme zástup vznětových a zážehových jednotek. Dieselového motoru jsou celkem tři varianty. Všechny mají třílitrový objem motoru a výkon od 195 kW (265 koní) do 294 kW (400 koní). Hlad po koních uspokojí již základní zážehová jednotka 750i xDrive s výkonem 390 kW (530 koní). Pro fajnšmekry tu pak je dvanáctiválec o výkonu 430 kW (585 koní).

Facelift BMW řady 7: Za obrovskými ledvinkami leží nový motor V8

Facelift BMW řady 7: Za obrovskými ledvinkami leží nový motor V8

Dostupná je ale i plug-in hybridní verze. Alternativní pohony se nejen u nejvyšší řady BMW staly již tradicí. Vždyť už generace E65 z roku 2006 měla verzi motoru Hydrogen 7, která jezdila na benzin i na vodík. Novinku však nic takového nečeká a vsadí na pokročilý plug-in hybrid systém stejně jako předchozí generace.

Zatímco před faceliftem jste z hybridní soustavy vymáčkli nanejvýš 326 koní v podobě 740Le xDrive iPerformance, modernizovaná verze zašla ještě dál. Hybridní soustavu zde zastupuje motor 745e, který bude dostupný i pro prodloužené verze 745Le a 745Le xDrive.

Manuál a pohon zadních kol: Nové BMW M3 prý dostane verzi pro puristy

Manuál a pohon zadních kol: Nové BMW M3 prý dostane verzi pro puristy

Základem pro plug-in hybrid se stal šestiválec z nabídky, který byl vyladěn na 210 kW (286 koní) K ruce mu je elektromotor s výkonem 83 kW (113 koní). Dohromady jsou při zvoleném jízdním režimu Sport schopní poskytnout řidiči výkon 290 kW (394 koní) a litosférické desky trhající točivý moment 600 Nm.

Krátká 745e se na stovku dostane za 5,2 sekundy, větší 745Le to trvá o jednu desetinu déle a 745Le xDrive to dokonce zvládne za 5,1 sekundy. Maximální rychlost je u všech omezena na 250 km/h. V režimu Hybrid lze nově na čistou elektřinu jet až do rychlostí 110 km/h, oproti 90 km/h v předchozích generacích. Režim Electric pak auto roztáhne až na 140 km/h. Co je ovšem zarážející je udávaná kombinovaná spotřeba 2,1 l /100 km. Uvidíme, kolik úsilí bude stát se na tuto hodnotu dostat.

Minitest BMW 760Li V12 Excellence: O čtyři válce a jednu galaxii navíc

Minitest BMW 760Li V12 Excellence: O čtyři válce a jednu galaxii navíc

Díky větším bateriím navíc ujedete v rozmezí 50 až 58 kilometrů čistě na elektřinu, v závislosti na verzi. Kromě dvou zmíněných jsou pak k dispozici ještě režimy Adaptive, který se přizpůsobuje aktuálnímu stylu jízdy, a pak také Battery Control a Hybrid Eco Pro, který je určen pro nejhospodárnější jízdu.

Zajímavou technickou vychytávkou bude nová digitální služba, která po zvolení nabíjecí stanice na mapě automaticky doporučí hotely, kavárny nebo restaurace v jejím okolí. Některé nabíjecí stanice bude možné i na nějakou dobu rezervovat přímo z vozu.

Jinak pro hybridní verze nejsou žádné zásadní rozdíly. K dispozici je dokonce i M paket a výbava Pure Excellence. Kde baterie trochu uškodily je objem zavazadlového prostoru, který se zmenšil z 515 na 420 litrů, díky uložení baterií. Kompletní ceník bude teprve zveřejněn.

TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

včera | Jan Mička | 113 příspěvků
TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

15.  6.  2019 | Miro Mihálik | 64 příspěvků