Toto je duchovní nástupce Fordu Mondeo. Čínské SUV Evos techniku zatím tají

Ford Mondeo se ještě ani neodstěhoval z výrobní linky a v Číně už se mu představil nástupce. Novinka Evos potvrzuje dřívější spekulace o změně koncepce na SUV.

Nedlouho po představení nového Citroënu C5 X tu máme dalšího hybrida mezi klasickým kombíkem a moderním SUV, tentokrát o Fordu. Nový model s názvem Evos by měl být duchovním nástupcem mondea, jehož výroba se zastaví v březnu příštího roku. Jméno Mondeo Evos si evropské zastoupení už registrovalo.

Evos byl z velké části vyvíjen týmem v Číně, kde se bude poté i vyrábět, konkrétně ve společném podniku se značkou Changan. Je to tedy jiný případ, než u nedávno představeného SUV Ford Equator, které bude vznikat v podniku Jiangling-Ford a mělo by být pro Čínu.

TEST Ford Explorer 3.0 V6 EcoBoost Hybrid: Obr se bez zásuvky neobejde

TEST Ford Explorer 3.0 V6 EcoBoost Hybrid: Obr se bez zásuvky neobejde

Vnitřek vozu pak ukazuje Ford ve zcela jiném světle. Poněkud konzervativní značka překvapila obřím displejem, který se táhne téměř přes celou šířku palubní desky. Vedle tlačítek na volantu, dveřích a středovém tunelu tu tedy není na co klasicky mačkat.

Ještě se ale vraťme k tomu displeji, respektive displejům. Jsou dva, digitální přístrojový štít má 12,3 palců a infotainment 27 palců. Obě obrazovky jsou však v jednom skle a mohou se pochlubit rozlišením 4K. Systémy běží na SYNC+ 2.0 a umí se updatovat na dálku, takže nebude nutné jezdit kvůli každé aktualizaci do servisu, což je dnes už běžná praxe.

Ford Escord stále žije a je hezčí než dřív. Má po faceliftu, my si ho ale neužijeme

Ford Escord stále žije a je hezčí než dřív. Má po faceliftu, my si ho ale neužijeme

Zatímco o technice uvnitř se Ford nebál rozpovídat, tak o pohonném ústrojí toho moc nepadlo. Očekává se zatím blíže nespecifikovaná globální plug-in hybridní motorizace. Na další informace a fotografie si ještě počkáme.

Galerie doplněna o koncept Ford Evos z roku 2011, kdy šlo ještě o sportovní kupé.

Ford Mondeo

Ford Mondeo si získal renomé vynikajícím chováním na silnici a v aktuální generaci rovněž obřím vnitřním prostorem. Ford přemýšlí o ukončení výroby tohoto modelu.

Ceny a výbava • Test Ford Mondeo Kombi 2.0 TDCi • Test Ford Mondeo 2.0 Hybrid iVCT • Modernizace

TEST Volkswagen Golf GTD 2.0 TDI (147 kW) DSG: Palba z černé pistole

Volkswagen Golf GTD

Po testech Volkswagenů Golf GTE a GTI tady máme tu zřejmě nejméně sportovní variantu GTD. Ačkoliv to není sporťák, svůj smysl v nabídce rozhodně má.

14.  5.  2021 | Richard Herbich | 10 příspěvků
Řídili jsme nové Porsche Taycan Cross Turismo: Letí na silnici, dovádí v terénu!

Porsche Taycan Cross Turismo

Dostali jsme příležitost vyzkoušet nový přírůstek do elektrické rodiny Porsche Taycan. Je praktičtější a neztratí se ani mimo zpevněné cesty.

12.  5.  2021 | Stanislav Kolman | 5 příspěvků
TEST Subaru Forester 2.0ie-S ES Sport: Pozor, vezu rybičky!

Subaru Forester ES Sport

Subaru Forester se nyní prodává i ve verzi Sport. Nečekejte ale žádné turbohrátky, tohle je hraní si s barvičkami.

9.  5.  2021 | Vladimír Kadera | 2 příspěvky