Toto je Cupra Ateca. Hot-SUV má 300 koní a stovku dá za 5,4 sekundy!

První výkonné SUV nižší střední třídy je tady. Nově vzniklá značka Cupra jej představila v rámci prezentace v Barceloně.

Prvním vozem již osamostatněné značky Cupra je Ateca, sportovní varianta stejnojmenného SUV od Seatu. Ve svém segmentu SUV C je to jedinečný počin, a to díky své technice.

Nabroušenou Atecu pohání dvoulitrový čtyřválec o výkonu 221 kW (300 koní). Na všechna čtyři kola je posílá skrze sedmistupňovou převodovkou DSG. Agregát známý například z Volkswagenu Golf R nebo Leonu Cupra 300 je nově vybaven filtrem pevných částic. Vůz dosahuje nejvyšší rychlosti 245 km/h a z 0 na 100 km/h zrychlí za 5,4 sekundy.

Potvrzeno: Seat Ateca Cupra míří do Ženevy! Můžeme mu tak ale říkat?

Potvrzeno: Seat Ateca Cupra míří do Ženevy! Můžeme mu tak ale říkat?

Vyšší karoserii mají krotit adaptivní tlumiče. Ty budou nejtužší v novém režimu Cupra, ve kterém se také přidá elektronicky zesílený zvuk motoru, mění se charakteristika agregátu a pohonu všech kol. Doplňuje ostatní známé režimy jako Comfort, Normal, Sport a Snow.

Nejzásadnější novinkou, co se týče exteriéru, je absence stylizovaného S. Vozy Cupra budou mít speciální znak na černé voštinové masce, a právě Ateca je prvním příkladem tohoto trendu. 

Mezi charakteristické prvky designu patří leskle černé detaily. Jedná se například o podélné střešní nosiče, vnější zpětná zrcátka, rámečky oken, boční ochranné lišty, kola, masku chladiče, přední spoiler, zadní difuzor a aerodynamické plochy po stranách zadního okna. Uvítací osvětlení promítá název a logo na povrch vozovky.

Nové SUV Seat má jméno. Vybrali jsme si ho sami, má zajímavé kořeny

Nové SUV Seat má jméno. Vybrali jsme si ho sami, má zajímavé kořeny

I na víku zavazadlového prostoru je měděné logo Cupra, na zádi pak ještě zaujmou čtyři koncovky výfuku na okrajích zadního difuzoru. Disky kol mají průměr 19 palců a naa výběr je z šesti barev karoserie: modré Energy, červené Velvet, stříbrné Brilliant, šedé Rodium, černé Magic a bílé Nevada.

Uvnitř jsou výplně dveří čalouněny Alcantarou a hliníkové prahové lišty rozzáří při otevření dveří logo. Rovněž pro čalounění sedadel je použita Alcantara, černá s šedým prošíváním. Šedá nit zdobí rovněž sportovní volant a hlavici páky voliče automatu. Pedály jsou hliníkové, jak se na sportovní auto sluší.

Sériová výbava zahrnuje například bezklíčové odemykání s startování, indukční nabíječku, zesilovač signálu GSM, prostorový kamerový systém s rozsahem snímání 360°, navigační systém s 8“ dotykovým displejem, adaptivní tlumiče DCC, digitální přístrojový štít a parkovací asistent.

První Cupra je tady! Paradoxně ta, která se nemá vyrábět

První Cupra je tady! Paradoxně ta, která se nemá vyrábět

Výbava na přaní nabízí paket Performance, který zahrnuje brzdy Brembo s černými brzdovými třmeny, sedadla čalouněná kůží a pakety ozdobných prvků z uhlíkového kompozitu pro exteriér a interiér. Ty zahrnují zadní spoiler, kryty vnějších zpětných zrcátek a ozdobné obložení přístrojové desky. Od poloviny roku 2019 budou nabízena i anatomická sedadla.

Na premiéře sportovní Atecy byla k vidění i Arona a Ibiza ve stejném hávu. Tyto modely však platí jako stylistická cvičení a do sériové výroby se alespoň zatím nedostanou. Novinkou je ovšem Leon Cupra R ve verzi ST, který se stejnou technikou a specialitami doplní stejnojmenný hatchback. Premiéra Cupry Ateca proběhne už v březnu na autosalonu v Ženevě.

Speciál: Autosalon Ženeva 2018

Autosalon v Ženevě je jedna z největších událostí automobilového roku. Letošní ročník pro novináře začíná v pondělí 5. března, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2018 (COTY). Na úterý 6. a středu 7. března připadají hlavní tiskové dny, a od čtvrtka 8. do neděle 18. března je výstaviště Palexpo přístupné pro veřejnost.

Kompletní přehled očekávaných novinek

Nová Škoda Fabia • Kia CeedHyundai Santa FePeugeot 508 • Toyota AurisBMW X4 • Mercedes-Benz G • Jeep WranglerCupra • Lamborghini UrusJaguar I-PaceVolvo V60Citroën Berlingo • Porsche 911 GT3 RS VW I.D. Vizzion • Lexus UX Ferrari 488 Pista

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků