Toto je 10 nejlepších motorů roku 2018. Downsizing nečekejte, přeplňování ano

Wards Auto vyhlašuje anketu Motor roku už více než dvacet let. Prozatím poslední ročník má své vítěze.

V posledním ročníku Wards 10 Best Engines bylo nominováno celkem dvaatřicet agregátů, nešlo ale pouze o žhavé novinky, jak by se mohlo na první pohled zdát. Do sestavy se kupříkladu probojoval letitý, avšak stále naprosto skvělý pětiválec 2,5 litru od Audi, který aktuálně najdeme v modelech RS3 a TT RS, a čtyřválec 2.3 EcoBoost Fordu Fucus RS to loni dotáhl až mezi vítěznou desítku.

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Asi nikoho nepřekvapí, že když vyhlašují anketu Američané, musejí se mezi vítězi objevit velké motory. Největší z nich má objem 5 litrů, osm válců a najdete jej ve Fordu Mustang GT, který je mimo jiné i nejlevnějším sportovním vozem s osmiválcem na českém trhu.

Vzhledem k rytmu doby se v desítce umístil také elektrický Chevrolet Bolt, nechybí ani Honda Clarity s palivovými články, a mezi nominovaným vozy byl i Volkswagen e-Golf. Ten ale mezi nejlepší nakonec nepostoupil. Tak či tak ale na počet jednoznačně vedou přeplňované benzinové motory.

10 spolehlivých motorů „držáků“, jejichž koupí nešlápnete vedle

10 spolehlivých motorů „držáků“, jejichž koupí nešlápnete vedle

Osobně mě velmi těší umístění motoru 3,3 V6/270 kW z Kie Stinger. S tímto autem zrovna tento týden jezdím a motor je jedna z jeho největších předností. Však už si všechno brzy řekneme v redakčním testu. Stejně tak si „desítku“ zasloužil i dvoulitrový čtyřválec z Hondy Civic Type R, o které jste se mohli na Autorevue dočíst před pár dny.

Naopak mě docela překvapuje, že se na vrchol neprobojovalo BMW řady 5 s plug-in hybridním ústrojím iPerformance. Rozhodně nedám ruku do ohně za to, že jsou Chevrolet Pacifica Hybrid (umístil se již loni) a Toyota Camry HEV o tolik lepší. Vezmu-li to do důsledku, i jediné evropské auto v konečné desítce americké ankety (Jaguar XF s motorem Ingenium) je vlastně úspěch.

10 nejlepších motorů pro rok 2018 podle Wards Auto 
Model Motor
Chevrolet Bolt EV Elektrický pohonný systém/ 150 kW
Chrysler Pacifica Hybrid 3.6 V6 Pentastar PHEV 
Ford F-150 2.7 V6 Twin Turbo DOHC 
Ford Mustang GT 5.0 V8 DOHC
Honda Clarity Elektrický s palivovými články/ 130 kW
Honda Civic Type R 2.0 VTEC Turbo DOHC
Infiniti Q50 3.0 Turbo DOHC V6 
Jaguar XF 2.0 Turbo DOHC Ingenium
Kia Stinger 3.3 V6 DOHC
Toyota Camry Hybrid 2.5 Atkinson DOHC/HEV

Projděte si snímky vítězných vozů:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

19.  4.  2018 | Jan Mička | 42 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský
TEST Lexus IS 300h: Není dokonalý, ale má k tomu blízko

Lexus IS 300h

Absenci vznětového motoru automobilka Lexus vyvažuje hybridním ústrojím. A jsem toho názoru, že pro model IS je to ta nejlepší možná varianta.

14.  4.  2018 | Jan Mička | 27 příspěvků