Verze John Cooper Works GP je vrcholem nabídky, ale ani to nemusí někomu stačit. S decentními úpravami vypadá a určitě i jezdí lépe.
Tim Burton, ve světě nadšenců do aut spíše známý jako Shmee150, se již jedenáct let věnuje natáčení exotických sporťáků po celém světě. Nyní ho na sociálních sítích a videoportálu YouTube sleduje hezkých pár milionů lidí a může si tak dopřát auta dle své libosti – od supersportů typu McLarenu 675LT Spider až po skromnější vozy typu Suzuki Jimny nebo starého Renaultu Clio 1.2.
V lásce k zajímavým autům nezaostává ani jeho manažer Marc Rutten, o jehož BMW M2 Competition na českých značkách jsme již psali. Nyní si pořídil Mini John Cooper Works GP, které svěřil nizozemským specialistům Beek Auto Racing.
Ve standardní podobě dává přeplňovaný dvoulitr pod kapotou výkon 225 kW (306 k) a točivý moment 450 Nm. Po úpravě má příjemných 243 kW (330 k) a 500 Nm. Kit odpružení nese značku AST, podvozek byl naladěn tak, aby lépe zvládal každodenní jezdění, jeho ladění ale probíhalo na severní smyčce Nürburgringu. Správný sountrack pak jistí výfukový systém Milltek. Díky výrazné modrobílé kapotáži toto Mini jen tak nepřehlédnete, stejně tak díky české registrační značce na přání MAD 4MINI.
Původní Mini byla britská ikona 60. let. V osmdesátých letech byla výroba originálních Mini ukončena, v roce 1994 se pak značka patřící k Rover Group dostala pod BMW.
V roce 2001 se objevila nová generace v podobě Mini One a sportovních verzí Cooper.
Mini Cooper • Mini Cabrio • Mini Clubman • Mini Countryman